Michał Wiercimok
  • Strona główna
  • Tu zacznij
    • O mnie
    • Zatrudnij mnie
  • Blog
    • Marketing
    • Blogowanie
    • Biznes
    • Eventy
    • Różne
  • Kontakt
  • Strona główna
  • Tu zacznij
  • Blog
  • Kontakt
Michał Wiercimok
  • Strona główna
  • Tu zacznij
    • O mnie
    • Zatrudnij mnie
  • Blog
    • Marketing
    • Blogowanie
    • Biznes
    • Eventy
    • Różne
  • Kontakt
  • Różne

[Case Study] Strona afiliacyjna w 12 miesięcy od 0 – 5000 uu, niskim kosztem

  • 16 stycznia 2020
  • 4 minute read
Total
0
Shares
0
0
0
0
Spis treści
  1. Strona
  2. Treść
  3. Linki do witryny
  4. Widoczność w Google
  5. Koszty
  6. Zyski
  7. Wioski
  8. Plany

Na początku 2019 ruszyłem z kilkoma własnymi, testowymi projektami, część z nich pod afiliację. Jednym z nich była storna w niszy zdrowie (tabletki na potencję, antykoncepcja, ale i odchudzanie itp.). Poniżej wyniki w wnioski po około 12 miesiącach.

Projekt z założenia “po godzinach” w budżetowej wersji. Metody te umiarkowanie polecam firmom. Tutaj mogłem sobie pozwolić na eksperymenty, ograniczanie kosztów i większe ryzyko kar. Nie utrzymuje się z tego, Ty z firmy już tak.
Choć z drugiej strony czasami lepiej robić cokolwiek niż nic.

Przykładałem do niego bardzo mało pracy, prawdopodobnie 1-2 godziny miesięcznie. Nie jest to na pewno w 100% profesjonalne podejście, ale dzięki temu widać, że ktoś może relatywnie łatwo powielić te efekty, lub nawet uzyskać lepsze, przy mocniejszym zaangażowaniu się.

Strona

Domena wyszukana i kupiona z opcji na domenę (pozwala zarezerwować pierwszeństwo do kupna domeny, która jest zarejestrowana) w sierpniu 2018. Domena okołomedyczna z historią w web.archive.org od 2010 roku. Dzięki czemu, domena posiadała historię oraz linki tematyczne.

Postawiona na WordPress + WooCommerce. Produkty afiliacyjne.

Treść

Treści zamawiałem hurtowo przy okazji innych projektów, jakość można uznać za umiarkowaną, ale na pewno da się to czytać.

60 produktów – unikalne opisy, 2000 – 5000 znaków.

76 artykułów – artykuły zarówno tematyczne, jak i bezpośrednio sprzedażowe. Długość podobna jak w przypadku opisów produktów.

Linki do witryny

Na początku 2019, domen odsyłających według ahrefs.com było 62. Stron 630. Linki jakie były pozyskiwane do witryny, to przede wszystkim katalogi stron, linki z for, kilka lików z zapleczy SEO. Praktycznie większość linków, które zdobyłem do tej witryny, można łatwo samemu zbudować za darmo, lub po bardzo niskim koszcie (koszt wpisu do katalogu).

W tej branży ilość linków cały czas jest ważna, nie mniej widać od kliku miesięcy poważną zmianę w wynikach wyszukiwania. Gdzie zyskują serwisy contentowe, a nie nastawione na sprzedaż. Już dzisiaj pod frazą “Suplementy diety” praktycznie nie ma sklepów internetowych.

[Case Study] Strona afiliacyjna w 12 miesięcy od 0 - 5000 uu, niskim kosztem 1

Widoczność w Google

Ruch organiczny za ostatnie 12 miesięcy według ahrefs.com – dosłownie teraz według tego narzędzia wdać mały spadek, ale w monitoringu pozycji nic niepokojącego się nie dzieje, będę obserwował.

Strona pod wieloma frazami kluczowymi znajduje się w drugiej połowie TOP10, oraz w dużej części w drugiej dziesiątce wyników wyszukiwania. Jeśli ten spadek, który aktualnie się pojawił, będzie przejściowy, są szanse na kontynuowane wzrostów.

  • [Case Study] Strona afiliacyjna w 12 miesięcy od 0 - 5000 uu, niskim kosztem 2
    Wykres całości
  • [Case Study] Strona afiliacyjna w 12 miesięcy od 0 - 5000 uu, niskim kosztem 3
    Wykres roczny

Wykres widoczności dla Google Serach Console

[Case Study] Strona afiliacyjna w 12 miesięcy od 0 - 5000 uu, niskim kosztem 4

Wykres dla Google Analytics

  • [Case Study] Strona afiliacyjna w 12 miesięcy od 0 - 5000 uu, niskim kosztem 5
    Wykres roczny
  • [Case Study] Strona afiliacyjna w 12 miesięcy od 0 - 5000 uu, niskim kosztem 6
    Porównanie rok do roku

Koszty

Domena – 10 netto rejestracja domeny, wcześniej 31 zł netto opcja na domenę.

Osoba, która zaczyna i ma czas, może te prace wykonać sama. Prawdopodobnie będzie to nawet efektywniejsze, gdy zaangażuje się w projekt bardziej niż osoba, której zleca się hurtową ilość treści.

  • Treści – około 10 – 15 zł netto / 1000 znaków. Nie mam dokładnej wartości, przyjmując 60 +76 artykułów * 2500 znaków ~ 3400 – 5000 zł netto
  • Linki – koszt to około 2000 zł przez cały 2019 rok

Zyski

Strona oparta jest o kilka programów partnerskich, w tym o jeden główny. W głównym programie partnerskim dość szybko zaczęła przynosić prowizje. W innych, dosłownie 1 – 2 konwersje na rok, ale od początku tego roku (2020) coś zaczyna więcej się dziać. Jak widać na wykresie poniżej, przekierowań i prowizji jest coraz więcej. Dodatkową wartością strony jest to, że wykorzystuje ją jako zaplecze SEO do pozycjonowania innych rzeczy.

[Case Study] Strona afiliacyjna w 12 miesięcy od 0 - 5000 uu, niskim kosztem 7

Wioski

Stare, dobre domeny cały czas działają. Potwierdzą to również inne moje projekty. Warto czasami poświęcić czas na znalezienie takiej. Nie jest to proste, ale jest opłacalne.

Stare metody linkowanie nadal działają, albo znowu działają. Dużo osób przestraszyło się po aktualizacji algorytmu Google – Pingwin, który pojawił się w 2012 roku i całkowicie z tych metod zrezygnowała. Kluczem, tu może być dywersyfikacja pozyskiwania linków i mierzenie opłacalności. Warto pamiętać też, że te działania odnoszą się do Polskiego rynku, na innych rynkach te metody mogą nie działać tak dobrze.

Trzeba być przede wszystkim cierpliwym. W internecie guru sprzedają cudowne sposoby na zarabianie w internecie, które odmienią wasze życie w ciągu tygodnia. Ale, to nie jest takie proste, bo wszyscy byli by milionerami do przyszłego poniedziałku.

Plany

Strona naprawdę była robiona po godzinach na kolanie, Dosłownie część podstron z użytego motywy nadal ma treść “Lorem ipsum dolor sit amet”, lub w ogóle nie ma treści. Piszącym jest “admin”. Nie było, większej optymalizacji SEO, jedynie doraźna – gdy jakaś podstrona zaczynała generować większy ruch, była analizowana pod kątem potencjału słów kluczowych i tak optymalizowana.

Plan jest przeprowadzić audyt i optymalizację strony, zlecić wyższej jakości treści. Content, który jest aktualnie, rankuje, ale jest niskiej jakości zoptymalizować.

PS.
Jeśli masz pytania, chcesz, by więcej tego typu postów się pojawiało, napisz proszę komentarz! No i przepraszam za clickbait 🙂

Total
0
Shares
Udostępnij 0
Tweet 0
Udostępnij 0
Previous Article
Szablony na bloga - jak wybrać 15
  • Blogowanie

Szablony na bloga – jak wybrać

  • 22 grudnia 2019
Zobacz post
Next Article
Ile kosztuje Pozycjonowanie ? 16
  • Marketing

Ile kosztuje Pozycjonowanie ?

  • 19 stycznia 2020
Zobacz post

Newsletter

Podobał Ci się artykuł? Dołącz do newslettera!

Może Ci się spodobać
CrUX - co to jest? 17
Zobacz post
  • Różne

CrUX – co to jest?

  • Michał Wiercimok
  • 22 lutego 2023
Pozycjonowanie Sklepu Internetowego 18
Zobacz post
  • Różne

Pozycjonowanie Sklepu Internetowego

  • Michał Wiercimok
  • 10 sierpnia 2021
Opis aktualizacji Maj 2020 Core Update 19
Zobacz post
  • Różne

Opis aktualizacji Maj 2020 Core Update

  • Michał Wiercimok
  • 30 maja 2020
Jak zrobić stronę internetową - Poradnik 20
Zobacz post
  • Różne

Jak zrobić stronę internetową – Poradnik

  • Michał Wiercimok
  • 31 marca 2020
.htaccess bez tajemnic 21
Zobacz post
  • Różne

.htaccess bez tajemnic

  • Michał Wiercimok
  • 16 marca 2020
Jaki wybrać hosting 22
Zobacz post
  • Różne

Jaki wybrać hosting

  • Michał Wiercimok
  • 23 lutego 2020
Gdzie zarejestrować domenę internetową? 23
Zobacz post
  • Różne

Gdzie zarejestrować domenę internetową?

  • Michał Wiercimok
  • 20 stycznia 2020
Wybór domeny na bloga 24
Zobacz post
  • Różne

Wybór domeny na bloga

  • Michał Wiercimok
  • 16 listopada 2019
6 comments
  1. Sławek pisze:
    17 stycznia 2020 o 11:27

    Nikt już nie komentuje wpisów, nawet tych dobrych 😉
    A ja wracam myślami do tego materiału, bo ciekawy i szczery (kto by się dziś przyznał do katalogów!)
    bardzo podoba mi się też sekcja nt. jakości tekstów, które spełniają założenia SEO sprzed 5 lat (unikalność, XXXX znaków) ale jak widać… sprzedają 😀

    Gratki!

    Odpowiedz
    1. Michał Wiercimok pisze:
      17 stycznia 2020 o 11:58

      Dużo jest straszania przez “specjalistów” SEO, że bez 5k miesięcznie nic nie zaczynaj. Są takie branże, ta wybrana przezemnie też nie jest najprostrza, a się udało.

      Przez to część ludzi zraża się typu sformuowaniami i nie zaczyna, ale część na grupach pisze: “Nie widziałem, że to trudna branża, mam top10 własną pracą”.

      Tu też, niech nie będzie nagle optymizmu, że wszystko da się łatwo wypozycjonować, bo firmy, które inwestują kliladziesiąt tysiećy złoty miesięcznie od wielu lat, nie oddadzą łatwo wypracowanych wyników (samo Google na to też nie pozwoli).

      Odpowiedz
  2. Marek Extraseo pisze:
    17 stycznia 2020 o 12:10

    Nie chciał bym się czepiać ale to nie jest takie proste jak się wydaje :
    Osoba która planuje coś takiego musi mieć pojęcie o tym jaką domenę wybrać, mieć program do badania linków który kosztuje, mieć program do analizy konkurencji (treści) który kosztuje, mieć pojęcie jak z nich korzystać (szkolenia które kosztują).
    Najcenniejszy w tym projekcie jest czas który trzeba poświęcić za zaplanowanie wszystkiego, pilnowanie itp.

    Super case study – tak trzymaj i czekamy na więcej 🙂

    Odpowiedz
    1. Michał Wiercimok pisze:
      17 stycznia 2020 o 13:23

      Tak. Trzeba mieć na wadze, że działania nie były może mocno angażujące i ambitne, a zagrała widza i doświadczenie.
      Można dojść do wniosku, że pracuj mądrze, a nie ciężko.

      Odpowiedz
  3. Łukasz pisze:
    17 stycznia 2020 o 22:38

    Nieco mała ta prowizja z głównego programu PP, nie lepiej tam adsy wrzucić xD? Na 10-15k UU wyciągnąć idzie po 100-200zł msc

    Odpowiedz
    1. Michał Wiercimok pisze:
      18 stycznia 2020 o 14:15

      Na razie nie wrzucałem reklam, ale Na pewno przetestuję. Trzeba też pamiętać i uważać, że mając reklamy na stronie, można obniżyć sprzedaż przez PP. Ludzie zostaną oderwani od procesu na którym nam zależy i przeniesieni na inną stronę.

      Odpowiedz

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Newsletter

Dowiaduj się co nowego w e-marketingu

Michał Wiercimok
  • Pozycjonowanie Katowice
  • Mapa Strony
  • O mnie
  • Kontakt
  • Polityka plików cookies

Input your search keywords and press Enter.

Zarządzaj swoją prywatnością

Żeby zapewnić najlepsze wrażenia, my oraz nasi partnerzy używamy technologii takich jak pliki cookies do przechowywania i/lub uzyskiwania informacji o urządzeniu. Wyrażenie zgody na te technologie pozwoli nam oraz naszym partnerom na przetwarzanie danych osobowych, takich jak zachowanie podczas przeglądania lub unikalny identyfikator ID w tej witrynie. Brak zgody lub jej wycofanie może niekorzystnie wpłynąć na niektóre funkcje.

Kliknij poniżej, aby wyrazić zgodę na powyższe lub dokonać szczegółowych wyborów. Twoje wybory zostaną zastosowane tylko do tej witryny. Możesz zmienić swoje ustawienia w dowolnym momencie, w tym wycofać swoją zgodę, korzystając z przełączników w polityce plików cookie lub klikając przycisk zarządzaj zgodą u dołu ekranu.

Funkcjonalne Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych. Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
Statystyka

Marketing

Funkcje
Zawsze aktywne

Zawsze aktywne
Zarządzaj opcjami Zarządzaj serwisami Zarządzaj dostawcami Przeczytaj więcej o tych celach
Zarządzaj opcjami
{title} {title} {title}