Michał Wiercimok
  • Strona główna
  • Tu zacznij
    • O mnie
    • Zatrudnij mnie
  • Blog
    • Marketing
    • Blogowanie
    • Biznes
    • Eventy
    • Różne
  • Kontakt
  • Strona główna
  • Tu zacznij
  • Blog
  • Kontakt
Michał Wiercimok
  • Strona główna
  • Tu zacznij
    • O mnie
    • Zatrudnij mnie
  • Blog
    • Marketing
    • Blogowanie
    • Biznes
    • Eventy
    • Różne
  • Kontakt
  • Marketing

Consent Mode – Tryb uzyskiwania zgody w witrynach i aplikacjach mobilnych

  • 9 listopada 2022
  • 3 minute read
Total
0
Shares
0
0
0
0
Spis treści
  1. Właściwości pod Twoją kontrolą
  2. Musisz uzyskać prawnie ważną zgodę użytkowników końcowych na:
  3. Właściwości pod kontrolą osoby trzeciej
  4. Jak spełnić wymagania Google dotyczące zgody?
    1. Dla kogo to jest?
    2. Co się stanie, jeśli nie uzyskasz ważnej zgody podczas korzystania z produktów Google?
  5. Rozwiązania Consent Management 
  6. Dodatkowe informacje:

W maju 2022 r. firma Google wprowadziła ważną aktualizację swojej europejskiej polityki w zakresie zgody użytkownika.

Reklamodawcy i marketerzy muszą uzyskać ważną zgodę od użytkowników w Unii Europejskiej (UE/EOG) oraz w Wielkiej Brytanii na wykorzystanie plików cookie lub wykorzystanie danych osobowych do spersonalizowanych reklam.

Nieprzestrzeganie spowoduje zawieszenie Twojego konta Google.

Właściwości pod Twoją kontrolą

W przypadku produktów Google używanych w dowolnej witrynie, aplikacji lub innej usłudze, która jest pod Twoją kontrolą, podmiotem stowarzyszonym lub Twoim klientem, użytkowników końcowych w Europejskim Obszarze Gospodarczym i Wielkiej Brytanii obowiązują następujące obowiązki.

Musisz uzyskać prawnie ważną zgodę użytkowników końcowych na:

korzystanie z plików cookie lub innych lokalnych pamięci masowych, jeśli jest to prawnie wymagane; oraz
zbieranie, udostępnianie i wykorzystywanie danych osobowych do personalizacji reklam.

Ubiegając się o zgodę, musisz:

  • przechowywać rejestry zgód udzielonych przez użytkowników końcowych; oraz
  • przekazywać użytkownikom końcowym jasne instrukcje dotyczące cofnięcia zgody.
  • Musisz wyraźnie wskazać każdą stronę, która może gromadzić, otrzymywać lub wykorzystywać dane osobowe użytkowników końcowych w wyniku korzystania przez Ciebie z usługi Google. Musisz również zapewnić użytkownikom końcowym widoczne i łatwo dostępne informacje o korzystaniu przez tę stronę z danych osobowych użytkowników końcowych.

Właściwości pod kontrolą osoby trzeciej

Jeśli dane osobowe użytkowników końcowych usługi innej firmy są udostępniane firmie Google w związku z korzystaniem przez Ciebie z usługi Google lub integracją z nią, musisz podjąć uzasadnione pod względem handlowym starania, aby zapewnić, że operator usługi innej firmy spełnia powyższe obowiązki. . Własność strony trzeciej to witryna, aplikacja lub inna własność, która nie znajduje się pod kontrolą użytkownika, podmiotu stowarzyszonego lub klienta i której operator nie korzysta jeszcze z produktu Google, który obejmuje te zasady.

Jak spełnić wymagania Google dotyczące zgody?

Dla kogo to jest?

Każdy, kto korzysta z usług Google w witrynach lub aplikacjach skierowanych do obywateli UE za pomocą plików cookie gromadzących dane osobowe.

Oznacza to, że jeśli używasz np. Google Ads do remarketingu swojego produktu lub usługi skierowanej do użytkowników z UE, musisz uzyskać ważną zgodę na używanie plików cookie .

Co musisz zrobić, aby uzyskać ważną zgodę

Musisz uzyskać prawnie ważną zgodę odwiedzających witrynę/aplikację na:

  • korzystanie z plików cookie lub innej pamięci lokalnej.
  • zbieranie, udostępnianie i wykorzystywanie danych osobowych do personalizacji reklam.

Uzyskując zgodę, musisz:

  • zbierać i bezpiecznie przechowywać wszystkie zgody użytkowników.
  • przekazać użytkownikom jasne instrukcje dotyczące wycofania lub zmiany zgody.

Ponadto Google wymaga wyraźnego informowania użytkowników o:

  • jakie dane są zbierane.
  • komu dane są udostępniane.
  • do czego wykorzystywane są dane.

Co się stanie, jeśli nie uzyskasz ważnej zgody podczas korzystania z produktów Google?

 Jeśli nie zastosujesz się do nowej polityki w zakresie zgody użytkownika z UE, Google zawiesi Twoje konto po 7-dniowym ostrzeżeniu. Google zacznie egzekwować nową politykę w zakresie zgody użytkownika 11 maja 2022 r.

Rozwiązania Consent Management 

Wdrożenie możesz rozpocząć od kontaktu z swoim działem IT oraz prawnikiem. W przypadku samodzielnego wdrażania, warto poszukać informacji pod hasłami:

  • Consent Management Platform
  • Consent Management Provider
  • Consent Management Sysytem
  • Consent Management Plugin

Sama aktualnie testuję różne możliwości. Trudno jednoznacznie polecić jedno rozwiązanie, gdyż przypadków jest wiele. Czasem lepszy będzie usługa, czasem lepsza wtyczka do WordPress, itp.

Przykładowe wtyczki:

  • Complianz – GDPR/CCPA Cookie Consent (complianz.io)
  • Ultimate GDPR & CCPA Compliance Toolkit for WordPress (envato.market)

Narzędzia do uzyskiwania zgody:

  • Commanders Act
  • Consentmanager
  • Cookie Information A/S
  • Cookiebot (Cybot)
  • Didomi
  • OneTrust
  • Usercentrics

Dodatkowe informacje:

https://support.google.com/analytics/answer/9976101?hl=pl

https://www.google.com/about/company/user-consent-policy-help/

https://policies.google.com/technologies/partner-sites

https://blog.google/products/marketingplatform/360/measure-conversions-while-respecting-user-consent-choices/

Formularz odpowiedzi na ostrzeżenie o naruszeniu polityki w zakresie zgody użytkownika z UE

https://support.google.com/adspolicy/contact/euucp?hl=pl

Total
0
Shares
Udostępnij 0
Tweet 0
Udostępnij 0
Powiązane tematy
  • Google Ads
Previous Article
Najskuteczniejsze wymiary banerów reklamowych Google Ads 1
  • Marketing

Najskuteczniejsze wymiary banerów reklamowych Google Ads

  • 29 października 2022
Zobacz post
Next Article
Content marketing - wszystko co musisz wiedzieć na temat marketingu treści 2
  • Marketing

Content marketing – wszystko co musisz wiedzieć na temat marketingu treści

  • 15 listopada 2022
Zobacz post

Newsletter

Podobał Ci się artykuł? Dołącz do newslettera!

Może Ci się spodobać
Pozycjonowanie Bing 3
Zobacz post
  • Marketing
  • SEO

Pozycjonowanie Bing

  • Michał Wiercimok
  • 26 marca 2023
Przekierowanie 302 4
Zobacz post
  • SEO

Przekierowanie 302

  • Michał Wiercimok
  • 7 marca 2023
Google Signals - co to jest? 5
Zobacz post
  • Marketing

Google Signals – co to jest?

  • Michał Wiercimok
  • 2 marca 2023
Google Performance Max 6
Zobacz post
  • Google Ads

Google Performance Max

  • Michał Wiercimok
  • 28 lutego 2023
Wytyczne Google'a dotyczące tworzenia treści przy użyciu AI 7
Zobacz post
  • Marketing
  • SEO

Wytyczne Google’a dotyczące tworzenia treści przy użyciu AI

  • Michał Wiercimok
  • 28 lutego 2023
Wszystko, co musisz wiedzieć o pliku .htaccess 8
Zobacz post
  • SEO

Wszystko, co musisz wiedzieć o pliku .htaccess

  • Michał Wiercimok
  • 25 lutego 2023
Core Web Vitals - co to jest? 9
Zobacz post
  • Marketing
  • SEO

Core Web Vitals – co to jest?

  • Michał Wiercimok
  • 24 lutego 2023
Słowniczek SEO 10
Zobacz post
  • Marketing

Słowniczek SEO

  • Michał Wiercimok
  • 23 lutego 2023

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Newsletter

Dowiaduj się co nowego w e-marketingu

Michał Wiercimok
  • Pozycjonowanie Katowice
  • Mapa Strony
  • O mnie
  • Kontakt
  • Polityka plików cookies

Input your search keywords and press Enter.

Zarządzaj swoją prywatnością

Żeby zapewnić najlepsze wrażenia, my oraz nasi partnerzy używamy technologii takich jak pliki cookies do przechowywania i/lub uzyskiwania informacji o urządzeniu. Wyrażenie zgody na te technologie pozwoli nam oraz naszym partnerom na przetwarzanie danych osobowych, takich jak zachowanie podczas przeglądania lub unikalny identyfikator ID w tej witrynie. Brak zgody lub jej wycofanie może niekorzystnie wpłynąć na niektóre funkcje.

Kliknij poniżej, aby wyrazić zgodę na powyższe lub dokonać szczegółowych wyborów. Twoje wybory zostaną zastosowane tylko do tej witryny. Możesz zmienić swoje ustawienia w dowolnym momencie, w tym wycofać swoją zgodę, korzystając z przełączników w polityce plików cookie lub klikając przycisk zarządzaj zgodą u dołu ekranu.

Funkcjonalne Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych. Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
Statystyka

Marketing

Funkcje
Zawsze aktywne

Zawsze aktywne
Zarządzaj opcjami Zarządzaj serwisami Zarządzaj dostawcami Przeczytaj więcej o tych celach
Zarządzaj opcjami
{title} {title} {title}