Właśnie zostało udostępnione badanie IPSOS oraz Google CEE na temat zachowań zakupowych polaków przeprowadzone na próbie 4500 osób. Badanie dotyczyło 16+-letnich użytkowników Internetu w Polsce, na Ukrainie, w Grecji i Czechach, którzy niedawno dokonali zakupu.
Nowoczesna ścieżka do zakupu obejmuje urządzenia, punkty styczności i ramy czasowe. Złożone i zniuansowane, polscy konsumenci dzielą wspólną płaszczyznę ze swoimi regionalnymi odpowiednikami – ale badanie ujawniło zachowania konsumenckie, które można nazwać szczególnie polskimi.
Lojalność wobec marki
Ponieważ globalne marki zmagają się z lojalnością marki, jest ona żywa i dobrze funkcjonuje w Polsce. W trzech spośród czterech kategorii usług i produktów, polscy konsumenci częściej niż ich regionalni sąsiedzi mieli na myśli jedną markę przed rozpoczęciem procesu badawczego.
Punkty styczności offline
W erze cyfrowej nie powinniśmy lekceważyć znaczenia aktywności online w trybie offline. Konsumenci poruszają się płynnie między oboma światami, a jako marketerzy naszym zadaniem jest wprowadzanie na rynek i mierzenie holistycznie.
Polscy klienci cenią tradycyjne sklepy bardziej niż konsumenci z pozostałych trzech krajów. Gdy kupują telewizory, ubrania i obuwie, polscy konsumenci najczęściej korzystają z sklepu stacjonarnego podczas procesu badawczego, niż innych punktów styku offline, takich jak spoty telewizyjne lub wydruki.
„Zainspiruj mnie”
Polscy konsumenci „zawsze robią zakupy”. Poza zwykłym badaniem specyfikacji produktów i cen, typowy Polak jest „online window shopper” (bardzo często przegląda dostępne produkty, bez konkretnego zamiaru zakupu – np. z powodu braku pieniędzy), który chce się zainspirować, a następnie znaleźć okazję.
Mobilni dwuekranowcy
W mobilnym świecie konsumenci są stale połączeni. Zrozumienie kontekstu – kiedy, gdzie, jak i dlaczego używane są urządzenia mobilne – ma kluczowe znaczenie dla marki, która dociera do klientów w odpowiednich momentach dzięki odpowiednim komunikatom.
Polacy są „dwuekranowcami”, co oznacza, że używają smartfonów do sprawdzania informacji podczas oglądania telewizji. W trzech z czterech kategorii polscy konsumenci częściej niż konsumenci z pozostałych trzech krajów poszukują informacji na swoich telefonach podczas oglądania telewizji lub spożywania posiłków.
Więcej dowiesz się na: www.thinkwithgoogle.com