Właśnie zostało udostępnione badanie IPSOS oraz Google CEE na temat zachowań zakupowych polaków przeprowadzone na próbie 4500 osób. Badanie dotyczyło 16+-letnich użytkowników Internetu w Polsce, na Ukrainie, w Grecji i Czechach, którzy niedawno dokonali zakupu.

Nowoczesna ścieżka do zakupu obejmuje urządzenia, punkty styczności i ramy czasowe. Złożone i zniuansowane, polscy konsumenci dzielą wspólną płaszczyznę ze swoimi regionalnymi odpowiednikami – ale badanie ujawniło zachowania konsumenckie, które można nazwać szczególnie polskimi.

Lojalność wobec marki

Ponieważ globalne marki zmagają się z lojalnością marki, jest ona żywa i dobrze funkcjonuje w Polsce. W trzech spośród czterech kategorii usług i produktów, polscy konsumenci częściej niż ich regionalni sąsiedzi mieli na myśli jedną markę przed rozpoczęciem procesu badawczego.

Jak kupują Polacy? 3
Źródło: Path-to-purchase Country Insights Report August 2018, Google CEE and IPSOS: Data in %, base – n=300 for country. Arrows – sig. diff. vs category CEE TOTAL on 95% level.

Punkty styczności offline

W erze cyfrowej nie powinniśmy lekceważyć znaczenia aktywności online w trybie offline. Konsumenci poruszają się płynnie między oboma światami, a jako marketerzy naszym zadaniem jest wprowadzanie na rynek i mierzenie holistycznie.

Polscy klienci cenią tradycyjne sklepy bardziej niż konsumenci z pozostałych trzech krajów. Gdy kupują telewizory, ubrania i obuwie, polscy konsumenci najczęściej korzystają z sklepu stacjonarnego podczas procesu badawczego, niż innych punktów styku offline, takich jak spoty telewizyjne lub wydruki.

Jak kupują Polacy? 4
Źródło: Path-to-purchase Country Insights Report August 2018, Google CEE and IPSOS: Data in %, base – n=300 for country. Arrows – sig. diff. vs category CEE TOTAL on 95% level.

„Zainspiruj mnie”

Polscy konsumenci  „zawsze robią zakupy”. Poza zwykłym badaniem specyfikacji produktów i cen, typowy Polak jest „online window shopper” (bardzo często przegląda dostępne produkty, bez konkretnego zamiaru zakupu – np. z powodu braku pieniędzy), który chce się zainspirować, a następnie znaleźć okazję.

Jak kupują Polacy? 5
Źródło: Path-to-purchase Country Insights Report August 2018, Google CEE and IPSOS: Data in %, base – n=300 for country. Arrows – sig. diff. vs category CEE TOTAL on 95% level.

Mobilni dwuekranowcy

W mobilnym świecie konsumenci są stale połączeni. Zrozumienie kontekstu – kiedy, gdzie, jak i dlaczego używane są urządzenia mobilne – ma kluczowe znaczenie dla marki, która dociera do klientów w odpowiednich momentach dzięki odpowiednim komunikatom.

Polacy są „dwuekranowcami”, co oznacza, że używają smartfonów do sprawdzania informacji podczas oglądania telewizji. W trzech z czterech kategorii polscy konsumenci częściej niż konsumenci z pozostałych trzech krajów poszukują informacji na swoich telefonach podczas oglądania telewizji lub spożywania posiłków.

Jak kupują Polacy? 6
Źródło: Path-to-purchase Country Insights Report August 2018, Google CEE and IPSOS: Data in %, base – n=300 for country. Arrows – sig. diff. vs category CEE TOTAL on 95% level.

Więcej dowiesz się na: www.thinkwithgoogle.com

Published On: 27 sierpnia, 2018 / Categories: Różne /

About the Author: Michał Wiercimok

Jak kupują Polacy? 11
Od 2003 roku związany z branżą e-marketingu w tym w szczególności z marketingiem w wyszukiwarkach. Właściciel jednej z najszybciej rozwijającej się i najbardziej perspektywicznej agencji interaktywnej na polskim rynku według Google.

Zostań na bieżąco

Zapisz się na newsletter i otrzymuj najlepsze wskazówki!

Błąd: Brak formularza kontaktowego.

Add notice about your Privacy Policy here.