Michał Wiercimok
  • Strona główna
  • Tu zacznij
    • O mnie
    • Zatrudnij mnie
  • Blog
    • Marketing
    • Blogowanie
    • Biznes
    • Eventy
    • Różne
  • Kontakt
  • Strona główna
  • Tu zacznij
  • Blog
  • Kontakt
Michał Wiercimok
  • Strona główna
  • Tu zacznij
    • O mnie
    • Zatrudnij mnie
  • Blog
    • Marketing
    • Blogowanie
    • Biznes
    • Eventy
    • Różne
  • Kontakt
  • Różne

Jak kupują Polacy?

  • 27 sierpnia 2018
  • 2 minute read
Total
0
Shares
0
0
0
0

Właśnie zostało udostępnione badanie IPSOS oraz Google CEE na temat zachowań zakupowych polaków przeprowadzone na próbie 4500 osób. Badanie dotyczyło 16+-letnich użytkowników Internetu w Polsce, na Ukrainie, w Grecji i Czechach, którzy niedawno dokonali zakupu.

Nowoczesna ścieżka do zakupu obejmuje urządzenia, punkty styczności i ramy czasowe. Złożone i zniuansowane, polscy konsumenci dzielą wspólną płaszczyznę ze swoimi regionalnymi odpowiednikami – ale badanie ujawniło zachowania konsumenckie, które można nazwać szczególnie polskimi.

Lojalność wobec marki

Ponieważ globalne marki zmagają się z lojalnością marki, jest ona żywa i dobrze funkcjonuje w Polsce. W trzech spośród czterech kategorii usług i produktów, polscy konsumenci częściej niż ich regionalni sąsiedzi mieli na myśli jedną markę przed rozpoczęciem procesu badawczego.

Jak kupują Polacy? 1
Źródło: Path-to-purchase Country Insights Report August 2018, Google CEE and IPSOS: Data in %, base – n=300 for country. Arrows – sig. diff. vs category CEE TOTAL on 95% level.

Punkty styczności offline

W erze cyfrowej nie powinniśmy lekceważyć znaczenia aktywności online w trybie offline. Konsumenci poruszają się płynnie między oboma światami, a jako marketerzy naszym zadaniem jest wprowadzanie na rynek i mierzenie holistycznie.

Polscy klienci cenią tradycyjne sklepy bardziej niż konsumenci z pozostałych trzech krajów. Gdy kupują telewizory, ubrania i obuwie, polscy konsumenci najczęściej korzystają z sklepu stacjonarnego podczas procesu badawczego, niż innych punktów styku offline, takich jak spoty telewizyjne lub wydruki.

Jak kupują Polacy? 2
Źródło: Path-to-purchase Country Insights Report August 2018, Google CEE and IPSOS: Data in %, base – n=300 for country. Arrows – sig. diff. vs category CEE TOTAL on 95% level.

“Zainspiruj mnie”

Polscy konsumenci  “zawsze robią zakupy”. Poza zwykłym badaniem specyfikacji produktów i cen, typowy Polak jest “online window shopper” (bardzo często przegląda dostępne produkty, bez konkretnego zamiaru zakupu – np. z powodu braku pieniędzy), który chce się zainspirować, a następnie znaleźć okazję.

Jak kupują Polacy? 3
Źródło: Path-to-purchase Country Insights Report August 2018, Google CEE and IPSOS: Data in %, base – n=300 for country. Arrows – sig. diff. vs category CEE TOTAL on 95% level.

Mobilni dwuekranowcy

W mobilnym świecie konsumenci są stale połączeni. Zrozumienie kontekstu – kiedy, gdzie, jak i dlaczego używane są urządzenia mobilne – ma kluczowe znaczenie dla marki, która dociera do klientów w odpowiednich momentach dzięki odpowiednim komunikatom.

Polacy są “dwuekranowcami”, co oznacza, że używają smartfonów do sprawdzania informacji podczas oglądania telewizji. W trzech z czterech kategorii polscy konsumenci częściej niż konsumenci z pozostałych trzech krajów poszukują informacji na swoich telefonach podczas oglądania telewizji lub spożywania posiłków.

Jak kupują Polacy? 4
Źródło: Path-to-purchase Country Insights Report August 2018, Google CEE and IPSOS: Data in %, base – n=300 for country. Arrows – sig. diff. vs category CEE TOTAL on 95% level.

Więcej dowiesz się na: www.thinkwithgoogle.com

Total
0
Shares
Udostępnij 0
Tweet 0
Udostępnij 0
Previous Article
Pomysły na wpisy na bloga 9
  • Blogowanie

Pomysły na wpisy na bloga

  • 22 sierpnia 2018
Zobacz post
Next Article
Pozycjonowanie Lokalne 10
  • Marketing

Pozycjonowanie Lokalne

  • 3 września 2018
Zobacz post

Newsletter

Podobał Ci się artykuł? Dołącz do newslettera!

Może Ci się spodobać
Pozycjonowanie Sklepu Internetowego 11
Zobacz post
  • Różne

Pozycjonowanie Sklepu Internetowego

  • Michał Wiercimok
  • 10 sierpnia 2021
Jak zrobić stronę internetową - Poradnik 12
Zobacz post
  • Różne

Jak zrobić stronę internetową – Poradnik

  • Michał Wiercimok
  • 31 marca 2020
.htaccess bez tajemnic 13
Zobacz post
  • Różne

.htaccess bez tajemnic

  • Michał Wiercimok
  • 16 marca 2020
Jaki wybrać hosting 14
Zobacz post
  • Różne

Jaki wybrać hosting

  • Michał Wiercimok
  • 23 lutego 2020
Gdzie zarejestrować domenę internetową? 15
Zobacz post
  • Różne

Gdzie zarejestrować domenę internetową?

  • Michał Wiercimok
  • 20 stycznia 2020
[Case Study] Strona afiliacyjna w 12 miesięcy od 0 - 5000 uu, niskim kosztem 16
Zobacz post
  • Różne

[Case Study] Strona afiliacyjna w 12 miesięcy od 0 – 5000 uu, niskim kosztem

  • Michał Wiercimok
  • 16 stycznia 2020
Wybór domeny na bloga 17
Zobacz post
  • Różne

Wybór domeny na bloga

  • Michał Wiercimok
  • 16 listopada 2019
Jak wydać książkę? 18
Zobacz post
  • Różne

Jak wydać książkę?

  • Michał Wiercimok
  • 12 czerwca 2019

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Newsletter

Dowiaduj się co nowego w e-marketingu

Michał Wiercimok
  • Pozycjonowanie Katowice
  • Mapa Strony
  • O mnie
  • Kontakt
  • Polityka plików cookies

Input your search keywords and press Enter.

Zarządzaj swoją prywatnością

Żeby zapewnić najlepsze wrażenia, my oraz nasi partnerzy używamy technologii takich jak pliki cookies do przechowywania i/lub uzyskiwania informacji o urządzeniu. Wyrażenie zgody na te technologie pozwoli nam oraz naszym partnerom na przetwarzanie danych osobowych, takich jak zachowanie podczas przeglądania lub unikalny identyfikator ID w tej witrynie. Brak zgody lub jej wycofanie może niekorzystnie wpłynąć na niektóre funkcje.

Kliknij poniżej, aby wyrazić zgodę na powyższe lub dokonać szczegółowych wyborów. Twoje wybory zostaną zastosowane tylko do tej witryny. Możesz zmienić swoje ustawienia w dowolnym momencie, w tym wycofać swoją zgodę, korzystając z przełączników w polityce plików cookie lub klikając przycisk zarządzaj zgodą u dołu ekranu.

Funkcjonalne Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych. Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
Statystyka

Marketing

Funkcje
Zawsze aktywne

Zawsze aktywne
Zarządzaj opcjami Zarządzaj serwisami Zarządzaj dostawcami Przeczytaj więcej o tych celach
Zarządzaj opcjami
{title} {title} {title}