Michał Wiercimok
  • Strona główna
  • Tu zacznij
    • O mnie
    • Zatrudnij mnie
  • Blog
    • Marketing
    • Blogowanie
    • Biznes
    • Eventy
    • Różne
  • Kontakt
  • Strona główna
  • Tu zacznij
  • Blog
  • Kontakt
Michał Wiercimok
  • Strona główna
  • Tu zacznij
    • O mnie
    • Zatrudnij mnie
  • Blog
    • Marketing
    • Blogowanie
    • Biznes
    • Eventy
    • Różne
  • Kontakt
  • Różne

Kompresja obrazów on-line

  • 2 sierpnia 2016
  • 2 minute read
Total
0
Shares
0
0
0
0

Bardzo często umieszczamy na naszych stronach internetowych wszelkiego rodzaju zdjęcia i grafiki. Jeśli jest to nasza strona firmowa to pokazujemy nasze biuro/sprzęt/pracowników czy portfolio. Gdy stworzymy jakąś infografikę ta również ląduje na stronie jako obraz. Niejednokrotnie umieszczamy także zdjęcia zajmujące cały ekran czy to do paralaksy czy jako grafika witająca użytkowników zaraz po wejściu na stronę. Zdjęcie o rozmiarach 1920x1200px czy infografika o długości kilku tysięcy pikseli potrafi “ważyć” nawet ponad jeden megabajt a nawet kilka. Co prawda żyjemy w czasach szerokopasmowego dostępu do Internetu w naszych domach i Internetu LTE w naszych urządzeniach mobilnych, ale pobranie kilku megabajtów i tak zajmuje trochę czasu. Tutaj pojawia się pewien problem gdyż nie chcemy zrezygnować ze zdjęć ale jednocześnie nie chcemy by nasza strona ładowała się kilkanaście sekund (chyba każdy z nas irytuje się gdy strona, którą odwiedzamy nie jest widoczna po maksymalnie kilku sekundach).

Na szczęście istnieją narzędzia, które potrafią zmniejszyć rozmiar naszych zdjęć czy grafik i to niekiedy nawet do 80%. Ich działanie polega na usunięciu metadanych dołączanych do obrazu przez aparaty fotograficzne czy programy graficzne (przykładowo metadane zdjęcia z aparatu zawierają nawet informacje czy do zdjęcia została użyta lampa błyskowa, na naszej stronie ta informacja jest kompletnie zbędna) a także zastosowanie algorytmów kompresji stratnej lub bezstratnej.  Dzięki temu przy niezauważalnej lub praktycznie niezauważalnej utracie jakości możemy znacząco zmniejszyć rozmiar naszego obrazu. A skoro obraz “waży” mniej to potrzebny jest krótszy czas na jego pobranie a co za tym idzie uzyskujemy szybsze załadowanie się naszej strony.

Poniżej przedstawiam listę trzech kompresorów on-line.

  1. Compressor.io – Narzędzie, które nie pozwala na kompresowanie wielu plików na raz ani zmiany poziomu kompresji ale, nie wiem dlaczego korzystam z niego najczęściej;)
    compressor-compressor
  2. Compressnow.com – pozwala na kompresję wielu obrazów na raz oraz posiada suwak do określenia poziomu kompresji
    compressnow-compressor
  3. Optimizilla.com – pozwala na kompresję wielu obrazów na raz oraz posiada suwak pozwalający na określenie z ilu kolorów ma się składać skompresowany obrazek.
    optimizilla-compressor
Total
0
Shares
Udostępnij 0
Tweet 0
Udostępnij 0
Previous Article
Przenoszenie Wordpressa bez pomocy wtyczek 1
  • Różne

Przenoszenie WordPressa bez pomocy wtyczek

  • 2 sierpnia 2016
Zobacz post
Next Article
Optymalizacja obrazów WordPress 2
  • Różne

Optymalizacja obrazów WordPress

  • 8 sierpnia 2016
Zobacz post

Newsletter

Podobał Ci się artykuł? Dołącz do newslettera!

Może Ci się spodobać
Pozycjonowanie Sklepu Internetowego 3
Zobacz post
  • Różne

Pozycjonowanie Sklepu Internetowego

  • Michał Wiercimok
  • 10 sierpnia 2021
Jak zrobić stronę internetową - Poradnik 4
Zobacz post
  • Różne

Jak zrobić stronę internetową – Poradnik

  • Michał Wiercimok
  • 31 marca 2020
.htaccess bez tajemnic 5
Zobacz post
  • Różne

.htaccess bez tajemnic

  • Michał Wiercimok
  • 16 marca 2020
Jaki wybrać hosting 6
Zobacz post
  • Różne

Jaki wybrać hosting

  • Michał Wiercimok
  • 23 lutego 2020
Gdzie zarejestrować domenę internetową? 7
Zobacz post
  • Różne

Gdzie zarejestrować domenę internetową?

  • Michał Wiercimok
  • 20 stycznia 2020
[Case Study] Strona afiliacyjna w 12 miesięcy od 0 - 5000 uu, niskim kosztem 8
Zobacz post
  • Różne

[Case Study] Strona afiliacyjna w 12 miesięcy od 0 – 5000 uu, niskim kosztem

  • Michał Wiercimok
  • 16 stycznia 2020
Wybór domeny na bloga 9
Zobacz post
  • Różne

Wybór domeny na bloga

  • Michał Wiercimok
  • 16 listopada 2019
Jak wydać książkę? 10
Zobacz post
  • Różne

Jak wydać książkę?

  • Michał Wiercimok
  • 12 czerwca 2019

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Newsletter

Dowiaduj się co nowego w e-marketingu

Michał Wiercimok
  • Pozycjonowanie Katowice
  • Mapa Strony
  • O mnie
  • Kontakt
  • Polityka plików cookies

Input your search keywords and press Enter.

Zarządzaj swoją prywatnością

Żeby zapewnić najlepsze wrażenia, my oraz nasi partnerzy używamy technologii takich jak pliki cookies do przechowywania i/lub uzyskiwania informacji o urządzeniu. Wyrażenie zgody na te technologie pozwoli nam oraz naszym partnerom na przetwarzanie danych osobowych, takich jak zachowanie podczas przeglądania lub unikalny identyfikator ID w tej witrynie. Brak zgody lub jej wycofanie może niekorzystnie wpłynąć na niektóre funkcje.

Kliknij poniżej, aby wyrazić zgodę na powyższe lub dokonać szczegółowych wyborów. Twoje wybory zostaną zastosowane tylko do tej witryny. Możesz zmienić swoje ustawienia w dowolnym momencie, w tym wycofać swoją zgodę, korzystając z przełączników w polityce plików cookie lub klikając przycisk zarządzaj zgodą u dołu ekranu.

Funkcjonalne Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych. Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
Statystyka

Marketing

Funkcje
Zawsze aktywne

Zawsze aktywne
Zarządzaj opcjami Zarządzaj serwisami Zarządzaj dostawcami Przeczytaj więcej o tych celach
Zarządzaj opcjami
{title} {title} {title}