Michał Wiercimok
  • Strona główna
  • Tu zacznij
    • O mnie
    • Zatrudnij mnie
  • Blog
    • Marketing
    • Blogowanie
    • Biznes
    • Eventy
    • Różne
  • Kontakt
Twitter Feed
  • Strona główna
  • Tu zacznij
  • Blog
  • Kontakt
Michał Wiercimok
  • Strona główna
  • Tu zacznij
    • O mnie
    • Zatrudnij mnie
  • Blog
    • Marketing
    • Blogowanie
    • Biznes
    • Eventy
    • Różne
  • Kontakt
  • Marketing

Narzędzia SEO

  • 23 grudnia 2018
  • 4 minute read
Total
0
Shares
0
0
0
0
Spis treści
  1. Narzędzia Google dla SEO
  2. Audyt SEO
  3. Sprawdzanie pozycji w Google
  4. Sprawdzanie duplikatów treści
  5. Sprawdzanie poprawności przekierowań
  6. Sprawdzanie szybkości witryny 
  7. Wyszukiwania fraz kluczowych 
  8. Analiza linków przychodzących 
  9. Analiza widoczności strony w Google
  10. Analiza wyników wyszukiwania
  11. Podsumowanie 

W rosnącej złożoności algorytmów wyszukiwarek i coraz większej ilości danych do analizy specjaliści do spraw pozycjonowania używają coraz więcej i bardziej zaawansowanych narzędzi, by “przechytrzyć” Google oraz wyprzedzić konkurencję. Poniżej lista jednych z najpopularniejszych. 

Narzędzia Google dla SEO

Zbiór narzędzi Google ułatwiające optymalizację stron internetowych pod kątem wyszukiwarek, użytkowników oraz pozycjonowanie.

Google Search Console – śledzenie najważniejszych danych na temat kondycji strony

Google Page Insights – Sprawdzanie szybkości witryny 

Mobile Friendly Test – Sprawdzanie mobilności strony, przystosowania strony internatowej do urządzeń mobilnych

Disavov Tool – narzędzie zrzekania się niechcianych linków.

Narzędzie do testowania danych uporządkowanych – Testowanie danych strukturalnych

Google Analytics – zaawansowane statystyki strony, udostępnianie bezpłatnie przez Google

Bezpieczne przeglądanie – Sprawdza złośliwe oprogramowanie i wyłudzanie informacji z strony internetowej.

Audyt SEO

Aby Twoja storna internetowa była poprawnie czytana przez roboty i użyteczna dla odwiedzających musisz zadbać o jej techniczne aspekty. Więcej o audytach SEO przeczytasz w artykule Audyt SEO strony internetowej.

Screaming Frog SEO Spider – dla małych stron do 500 URLi za ramo, dla większych jedynie 149 £ rocznie. Potężne narzędzie do audytów stron i nie tylko. 

Narzędzia SEO 1

SEO PowerSuite – zestaw narzędzi do między innymi audytów SEO pod różnym kątem. 

clusteric.com – polskie narzędzie do przeprowadzania analiz pod kątem pozycjonowania. 

SEOquake – proste, darmowe narzędzie, które potrafi zaoszczędzić mnóstwo czasu. 

sitebulb.com – w przyjazny graficznie sposób przedstawia wyniki analiz SEO. 

Sprawdzanie pozycji w Google

Więcej na temat narzędzi sprawdzania pozycji opisane zostało w osobnym artykule:  https://michal.wiercimok.pl/sprawdzanie-pozycji-w-google

Sprawdzanie duplikatów treści

Unikalność i użyteczność treści to jeden z najważniejszych czynników rankingowych w Google. Należy zadbać i pilnować by nie byłe one skopiowane z innych serwisów, czy też inne serwisy nie kopiowały naszych treści. 

copyscape.com – sprawdzanie oryginalności streści na stronie internetowej.

siteliner.com – sprawdzanie unikalności treści w obrębie własnej witryny. 

www.seoreviewtools.com/duplicate-content-checker/

www.seoreviewtools.com/duplicate-content-checker/

Sprawdzanie poprawności przekierowań

Złe lub brak odpowiednich przekierowań, może tworzyć problemy z indeksowaniem się strony oraz tworzyć duplikaty treści. 

www.httpstatus.io – umożliwia sprawdzenie wielu adresów, kombinacji na raz

www.webconfs.com/http-header-check.php  –  pomaga odczytać nagłówki strony, w tym czy jest przekierowany. 

Sprawdzanie szybkości witryny 

Szybka strona internetowa, to dostarczanie użytkownikowi pozytywnych doświadczeń. 53% użytkowników mobilnych opuści stronę jeśli ta będzie się wczytywać dłużej niż 3 sekundy [1]Google Data, Global, n=3,700 aggregated, anonymized Google Analytics data from a sample of mWeb sites opted into sharing benchmark data, March 2016.. Szybkość wczytywania się strony jest również czynnikiem rankingowym [2]https://webmasters.googleblog.com/2018/01/using-page-speed-in-mobile-search.html

tools.pingdom.com – możliwość sprawdzenia szybkości strony z różnych miejsc świta, jak: Tokio, Frankfurt, Londyn, Waszyngton, San Francisco, Sydney, San Paulo.

gtmetrix.com – narzędzie audytujące stronę pod kątem szybkości wraz z rekomendacjami 

Google Page Insights – Sprawdzanie szybkości witryny od Google.

Wyszukiwania fraz kluczowych 

Więcej informacji na temat wyszukiwania fraz kluczowych znajdziesz w moim artykule: www.internetmaker.pl/frazy-slowa-kluczowe

AnswerThePublic.com

ubersuggest.io

KeyWordTool.io

Google Trends

Google Keyword Planner

semstorm.com

ahrefs.com

senuto.com

sistrix.com

Analiza linków przychodzących 

Linki przychodzące do witryny, tworzą jej autorytet, dzięki czemu zdobywa wysokie pozycje w wyszukiwarce. W kwestii linków nie ma demokracji, linki słabej jakości maja mały lub w ogólnie nie mają wpływu na ranking strony, wręcz mogą szkodzić. Należy zadbać o linki wysokiej jakości. 

ahrefs.com –  dla mnie najlepsze narzędzie.

majestic.com – według mnie aktualnie posiada mniej danych niż ahres.com, lecz ma dłuższą historię, co pozwala sprawdzić jak wyglądało linkowanie w dłuższej perspektywie czasu. 

sistrix.com – niemieckie narzędzie SEO. 

cognitiveSEO – zestaw narzędzi do pozycjonowania stron, między innymi analiza linków (w tym informacje o linkach niższej jakości 

Link Research Tools – narzędzie przede wszystkim do oceny jakości linków przychodzących.

Moz Pro – analiza linków przychodzących do witryny. Dostępna bezpłatna wersja programu oraz API.

SEO PowerSuite

Analiza widoczności strony w Google

Narzędzia wskazujące widoczność stron w wynikach wyszukiwania – czyli informacje pod jaką ilością fraz kluczowych, na jakich pozycjach oraz jaki ruch zdobywają poszczególne strony internetowe.

semstorm.com [Polskie narzędzie] Warto przetestować za darmo.

semstorm.com
semstorm.com

senuto.com [Polskie narzędzie] Warto przetestować za darmo. Poniżej wideo pokazujące krok po kroku jak je można wykorzystać.

ahrefs.com – narzędzie najczęściej używane przeze mnie. Prawdopodobnie z  przyzwyczajenia, ale również ze względu na mnogość różnych funkcji. 

searchmetrics.com

sistrix.com

semrush.com

Analiza wyników wyszukiwania

Narzędzia sprawdzające różne parametry stron internetowych, pozwalając znaleźć czynniki wpływające na wysokie pozycje w danych wynikach wyszukiwania. Następnie optymalizację własnej strony pod tym kątem. 

surferseo.com – polskie narzędzie do analizy stron w wynikach wyszukiwania. Dzięki niemu dowiesz się co możesz poprawić na swojej stronie względem stron z pierwszych miejsc. 

Surfer SEO
Surfer SEO

canonicalized.com/rambler-app/

ahrefs.com 

Podsumowanie 

Nie ma narzędzi i cudownych automatów, które za nas by pozycjonowały strony internetowe. Sam zakup narzędzi, bez wiedzy na temat zasad działania wyszukiwarek, nie pozwoli wykorzystać ich w poprawny sposób. Same narzędzia powinny być wykorzystywane jak nawigacja w samochodzie – kierują nas do celu, ale musimy mieć do nich ograniczone zaufanie by nie wylądować w ślepym zaułku lub rzece 😉 

Narzędzia SEO 2

 

A Wy jakich narzędzi SEO używacie? Jakie są wasze ulubione narzędzia? Podziel się w komentarzu! 

Źródło[+]

Źródło
↑1 Google Data, Global, n=3,700 aggregated, anonymized Google Analytics data from a sample of mWeb sites opted into sharing benchmark data, March 2016.
↑2 https://webmasters.googleblog.com/2018/01/using-page-speed-in-mobile-search.html
Total
0
Shares
Udostępnij 0
Tweet 0
Udostępnij 0
Powiązane tematy
  • Pozycjonowanie
Previous Article
Sprawdzanie pozycji w Google 5
  • Marketing

Sprawdzanie pozycji w Google

  • 1 listopada 2018
Zobacz post
Next Article
Instalacja drukarki sieciowej 6
  • Różne

Instalacja drukarki sieciowej

  • 29 grudnia 2018
Zobacz post

Newsletter

Podobał Ci się artykuł? Dołącz do newslettera!

Może Ci się spodobać
Reklama w Google Ads 7
Zobacz post
  • Marketing

Reklama w Google Ads

  • Michał Wiercimok
  • 25 lutego 2021
Meta Description 8
Zobacz post
  • Marketing

Meta Description

  • Michał Wiercimok
  • 5 października 2020
Tag Title 9
Zobacz post
  • Marketing

Tag Title

  • Michał Wiercimok
  • 2 października 2020
Co muszą wiedzieć marketerzy turystyczni, aby podążać naprzód 10
Zobacz post
  • Marketing

Co muszą wiedzieć marketerzy turystyczni, aby podążać naprzód

  • Michał Wiercimok
  • 6 sierpnia 2020
Ile kosztuje Pozycjonowanie ? 11
Zobacz post
  • Marketing

Ile kosztuje Pozycjonowanie ?

  • Michał Wiercimok
  • 19 stycznia 2020
Darmowe i płatne szkolenia internetowe 12
Zobacz post
  • Biznes
  • Marketing

Darmowe i płatne szkolenia internetowe

  • Michał Wiercimok
  • 20 grudnia 2019
Google blokuje reklamy - Dlaczego i jakie? 13
Zobacz post
  • Marketing

Google blokuje reklamy – Dlaczego i jakie?

  • Michał Wiercimok
  • 22 maja 2019
Wyszukiwanie głosowe 14
Zobacz post
  • Marketing

Wyszukiwanie głosowe

  • Michał Wiercimok
  • 5 lutego 2019

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Newsletter

Dowiaduj się co nowego w e-marketingu

Michał Wiercimok
  • Pozycjonowanie Katowice
  • Mapa Strony
  • O mnie
  • Kontakt

Input your search keywords and press Enter.