W rosnącej złożoności algorytmów wyszukiwarek i coraz większej ilości danych do analizy specjaliści do spraw pozycjonowania używają coraz więcej i bardziej zaawansowanych narzędzi, by „przechytrzyć” Google oraz wyprzedzić konkurencję. Poniżej lista jednych z najpopularniejszych. 

Narzędzia Google dla SEO

Zbiór narzędzi Google ułatwiające optymalizację stron internetowych pod kątem wyszukiwarek, użytkowników oraz pozycjonowanie.

Google Search Console – śledzenie najważniejszych danych na temat kondycji strony

Google Page Insights – Sprawdzanie szybkości witryny 

Mobile Friendly Test – Sprawdzanie mobilności strony, przystosowania strony internatowej do urządzeń mobilnych

Disavov Tool – narzędzie zrzekania się niechcianych linków.

Narzędzie do testowania danych uporządkowanych – Testowanie danych strukturalnych

Google Analytics – zaawansowane statystyki strony, udostępnianie bezpłatnie przez Google

Bezpieczne przeglądanie – Sprawdza złośliwe oprogramowanie i wyłudzanie informacji z strony internetowej.

Audyt SEO

Aby Twoja storna internetowa była poprawnie czytana przez roboty i użyteczna dla odwiedzających musisz zadbać o jej techniczne aspekty. Więcej o audytach SEO przeczytasz w artykule Audyt SEO strony internetowej.

Screaming Frog SEO Spider – dla małych stron do 500 URLi za ramo, dla większych jedynie 149 £ rocznie. Potężne narzędzie do audytów stron i nie tylko. 

Narzędzia SEO 3

SEO PowerSuite – zestaw narzędzi do między innymi audytów SEO pod różnym kątem. 

clusteric.com – polskie narzędzie do przeprowadzania analiz pod kątem pozycjonowania. 

SEOquake – proste, darmowe narzędzie, które potrafi zaoszczędzić mnóstwo czasu. 

sitebulb.com – w przyjazny graficznie sposób przedstawia wyniki analiz SEO. 

Sprawdzanie pozycji w Google

Więcej na temat narzędzi sprawdzania pozycji opisane zostało w osobnym artykule:  https://michal.wiercimok.pl/sprawdzanie-pozycji-w-google

Sprawdzanie duplikatów treści

Unikalność i użyteczność treści to jeden z najważniejszych czynników rankingowych w Google. Należy zadbać i pilnować by nie byłe one skopiowane z innych serwisów, czy też inne serwisy nie kopiowały naszych treści. 

copyscape.com – sprawdzanie oryginalności streści na stronie internetowej.

siteliner.com – sprawdzanie unikalności treści w obrębie własnej witryny. 

www.seoreviewtools.com/duplicate-content-checker/

www.seoreviewtools.com/duplicate-content-checker/

Sprawdzanie poprawności przekierowań

Złe lub brak odpowiednich przekierowań, może tworzyć problemy z indeksowaniem się strony oraz tworzyć duplikaty treści. 

www.httpstatus.io – umożliwia sprawdzenie wielu adresów, kombinacji na raz

www.webconfs.com/http-header-check.php  –  pomaga odczytać nagłówki strony, w tym czy jest przekierowany. 

Sprawdzanie szybkości witryny 

Szybka strona internetowa, to dostarczanie użytkownikowi pozytywnych doświadczeń. 53% użytkowników mobilnych opuści stronę jeśli ta będzie się wczytywać dłużej niż 3 sekundy [1]Google Data, Global, n=3,700 aggregated, anonymized Google Analytics data from a sample of mWeb sites opted into sharing benchmark data, March 2016.. Szybkość wczytywania się strony jest również czynnikiem rankingowym [2]https://webmasters.googleblog.com/2018/01/using-page-speed-in-mobile-search.html

tools.pingdom.com – możliwość sprawdzenia szybkości strony z różnych miejsc świta, jak: Tokio, Frankfurt, Londyn, Waszyngton, San Francisco, Sydney, San Paulo.

gtmetrix.com – narzędzie audytujące stronę pod kątem szybkości wraz z rekomendacjami 

Google Page Insights – Sprawdzanie szybkości witryny od Google.

Wyszukiwania fraz kluczowych 

Więcej informacji na temat wyszukiwania fraz kluczowych znajdziesz w moim artykule: www.internetmaker.pl/frazy-slowa-kluczowe

AnswerThePublic.com

ubersuggest.io

KeyWordTool.io

Google Trends

Google Keyword Planner

semstorm.com

ahrefs.com

senuto.com

sistrix.com

Analiza linków przychodzących 

Linki przychodzące do witryny, tworzą jej autorytet, dzięki czemu zdobywa wysokie pozycje w wyszukiwarce. W kwestii linków nie ma demokracji, linki słabej jakości maja mały lub w ogólnie nie mają wpływu na ranking strony, wręcz mogą szkodzić. Należy zadbać o linki wysokiej jakości. 

ahrefs.com –  dla mnie najlepsze narzędzie.

majestic.com – według mnie aktualnie posiada mniej danych niż ahres.com, lecz ma dłuższą historię, co pozwala sprawdzić jak wyglądało linkowanie w dłuższej perspektywie czasu. 

sistrix.com – niemieckie narzędzie SEO. 

cognitiveSEO – zestaw narzędzi do pozycjonowania stron, między innymi analiza linków (w tym informacje o linkach niższej jakości 

Link Research Tools – narzędzie przede wszystkim do oceny jakości linków przychodzących.

Moz Pro – analiza linków przychodzących do witryny. Dostępna bezpłatna wersja programu oraz API.

SEO PowerSuite

Analiza widoczności strony w Google

Narzędzia wskazujące widoczność stron w wynikach wyszukiwania – czyli informacje pod jaką ilością fraz kluczowych, na jakich pozycjach oraz jaki ruch zdobywają poszczególne strony internetowe.

semstorm.com [Polskie narzędzie] Warto przetestować za darmo.

semstorm.com

semstorm.com

senuto.com [Polskie narzędzie] Warto przetestować za darmo. Poniżej wideo pokazujące krok po kroku jak je można wykorzystać.

ahrefs.com – narzędzie najczęściej używane przeze mnie. Prawdopodobnie z  przyzwyczajenia, ale również ze względu na mnogość różnych funkcji. 

searchmetrics.com

sistrix.com

semrush.com

Analiza wyników wyszukiwania

Narzędzia sprawdzające różne parametry stron internetowych, pozwalając znaleźć czynniki wpływające na wysokie pozycje w danych wynikach wyszukiwania. Następnie optymalizację własnej strony pod tym kątem. 

surferseo.com – polskie narzędzie do analizy stron w wynikach wyszukiwania. Dzięki niemu dowiesz się co możesz poprawić na swojej stronie względem stron z pierwszych miejsc. 

Surfer SEO

Surfer SEO

canonicalized.com/rambler-app/

ahrefs.com 

Podsumowanie 

Nie ma narzędzi i cudownych automatów, które za nas by pozycjonowały strony internetowe. Sam zakup narzędzi, bez wiedzy na temat zasad działania wyszukiwarek, nie pozwoli wykorzystać ich w poprawny sposób. Same narzędzia powinny być wykorzystywane jak nawigacja w samochodzie – kierują nas do celu, ale musimy mieć do nich ograniczone zaufanie by nie wylądować w ślepym zaułku lub rzece ;-) 

Narzędzia SEO 4

 

A Wy jakich narzędzi SEO używacie? Jakie są wasze ulubione narzędzia? Podziel się w komentarzu! 

Źródło

Źródło
1 Google Data, Global, n=3,700 aggregated, anonymized Google Analytics data from a sample of mWeb sites opted into sharing benchmark data, March 2016.
2 https://webmasters.googleblog.com/2018/01/using-page-speed-in-mobile-search.html
Published On: 23 grudnia, 2018 / Categories: Marketing / Tags: /

About the Author: Michał Wiercimok

Narzędzia SEO 9
Od 2003 roku związany z branżą e-marketingu w tym w szczególności z marketingiem w wyszukiwarkach. Właściciel jednej z najszybciej rozwijającej się i najbardziej perspektywicznej agencji interaktywnej na polskim rynku według Google.

Zostań na bieżąco

Zapisz się na newsletter i otrzymuj najlepsze wskazówki!

Błąd: Brak formularza kontaktowego.

Add notice about your Privacy Policy here.