Michał Wiercimok
  • Strona główna
  • Tu zacznij
    • O mnie
    • Zatrudnij mnie
  • Blog
    • Marketing
    • Blogowanie
    • Biznes
    • Eventy
    • Różne
  • Kontakt
  • Strona główna
  • Tu zacznij
  • Blog
  • Kontakt
Michał Wiercimok
  • Strona główna
  • Tu zacznij
    • O mnie
    • Zatrudnij mnie
  • Blog
    • Marketing
    • Blogowanie
    • Biznes
    • Eventy
    • Różne
  • Kontakt
  • Marketing

Narzędzia SEO

  • 23 grudnia 2018
  • 4 minute read
Total
0
Shares
0
0
0
0
Spis treści
  1. Narzędzia Google dla SEO
  2. Audyt SEO
  3. Sprawdzanie pozycji w Google
  4. Sprawdzanie duplikatów treści
  5. Sprawdzanie poprawności przekierowań
  6. Sprawdzanie szybkości witryny 
  7. Wyszukiwania fraz kluczowych 
  8. Analiza linków przychodzących 
  9. Analiza widoczności strony w Google
  10. Analiza wyników wyszukiwania
  11. Podsumowanie 

W rosnącej złożoności algorytmów wyszukiwarek i coraz większej ilości danych do analizy specjaliści do spraw pozycjonowania używają coraz więcej i bardziej zaawansowanych narzędzi, by “przechytrzyć” Google oraz wyprzedzić konkurencję. Poniżej lista jednych z najpopularniejszych. 

Narzędzia Google dla SEO

Zbiór narzędzi Google ułatwiające optymalizację stron internetowych pod kątem wyszukiwarek, użytkowników oraz pozycjonowanie.

Google Search Console – śledzenie najważniejszych danych na temat kondycji strony

Google Page Insights – Sprawdzanie szybkości witryny 

Mobile Friendly Test – Sprawdzanie mobilności strony, przystosowania strony internatowej do urządzeń mobilnych

Disavov Tool – narzędzie zrzekania się niechcianych linków.

Narzędzie do testowania danych uporządkowanych – Testowanie danych strukturalnych

Google Analytics – zaawansowane statystyki strony, udostępnianie bezpłatnie przez Google

Bezpieczne przeglądanie – Sprawdza złośliwe oprogramowanie i wyłudzanie informacji z strony internetowej.

Audyt SEO

Aby Twoja storna internetowa była poprawnie czytana przez roboty i użyteczna dla odwiedzających musisz zadbać o jej techniczne aspekty. Więcej o audytach SEO przeczytasz w artykule Audyt SEO strony internetowej.

Screaming Frog SEO Spider – dla małych stron do 500 URLi za ramo, dla większych jedynie 149 £ rocznie. Potężne narzędzie do audytów stron i nie tylko. 

Narzędzia SEO 1

SEO PowerSuite – zestaw narzędzi do między innymi audytów SEO pod różnym kątem. 

clusteric.com – polskie narzędzie do przeprowadzania analiz pod kątem pozycjonowania. 

SEOquake – proste, darmowe narzędzie, które potrafi zaoszczędzić mnóstwo czasu. 

sitebulb.com – w przyjazny graficznie sposób przedstawia wyniki analiz SEO. 

Sprawdzanie pozycji w Google

Więcej na temat narzędzi sprawdzania pozycji opisane zostało w osobnym artykule:  https://michal.wiercimok.pl/sprawdzanie-pozycji-w-google

Sprawdzanie duplikatów treści

Unikalność i użyteczność treści to jeden z najważniejszych czynników rankingowych w Google. Należy zadbać i pilnować by nie byłe one skopiowane z innych serwisów, czy też inne serwisy nie kopiowały naszych treści. 

copyscape.com – sprawdzanie oryginalności streści na stronie internetowej.

siteliner.com – sprawdzanie unikalności treści w obrębie własnej witryny. 

www.seoreviewtools.com/duplicate-content-checker/

www.seoreviewtools.com/duplicate-content-checker/

Sprawdzanie poprawności przekierowań

Złe lub brak odpowiednich przekierowań, może tworzyć problemy z indeksowaniem się strony oraz tworzyć duplikaty treści. 

www.httpstatus.io – umożliwia sprawdzenie wielu adresów, kombinacji na raz

www.webconfs.com/http-header-check.php  –  pomaga odczytać nagłówki strony, w tym czy jest przekierowany. 

Sprawdzanie szybkości witryny 

Szybka strona internetowa, to dostarczanie użytkownikowi pozytywnych doświadczeń. 53% użytkowników mobilnych opuści stronę jeśli ta będzie się wczytywać dłużej niż 3 sekundy [1]Google Data, Global, n=3,700 aggregated, anonymized Google Analytics data from a sample of mWeb sites opted into sharing benchmark data, March 2016.. Szybkość wczytywania się strony jest również czynnikiem rankingowym [2]https://webmasters.googleblog.com/2018/01/using-page-speed-in-mobile-search.html

tools.pingdom.com – możliwość sprawdzenia szybkości strony z różnych miejsc świta, jak: Tokio, Frankfurt, Londyn, Waszyngton, San Francisco, Sydney, San Paulo.

gtmetrix.com – narzędzie audytujące stronę pod kątem szybkości wraz z rekomendacjami 

Google Page Insights – Sprawdzanie szybkości witryny od Google.

Wyszukiwania fraz kluczowych 

Więcej informacji na temat wyszukiwania fraz kluczowych znajdziesz w moim artykule: www.internetmaker.pl/frazy-slowa-kluczowe

AnswerThePublic.com

ubersuggest.io

KeyWordTool.io

Google Trends

Google Keyword Planner

semstorm.com

ahrefs.com

senuto.com

sistrix.com

Analiza linków przychodzących 

Linki przychodzące do witryny, tworzą jej autorytet, dzięki czemu zdobywa wysokie pozycje w wyszukiwarce. W kwestii linków nie ma demokracji, linki słabej jakości maja mały lub w ogólnie nie mają wpływu na ranking strony, wręcz mogą szkodzić. Należy zadbać o linki wysokiej jakości. 

ahrefs.com –  dla mnie najlepsze narzędzie.

majestic.com – według mnie aktualnie posiada mniej danych niż ahres.com, lecz ma dłuższą historię, co pozwala sprawdzić jak wyglądało linkowanie w dłuższej perspektywie czasu. 

sistrix.com – niemieckie narzędzie SEO. 

cognitiveSEO – zestaw narzędzi do pozycjonowania stron, między innymi analiza linków (w tym informacje o linkach niższej jakości 

Link Research Tools – narzędzie przede wszystkim do oceny jakości linków przychodzących.

Moz Pro – analiza linków przychodzących do witryny. Dostępna bezpłatna wersja programu oraz API.

SEO PowerSuite

Analiza widoczności strony w Google

Narzędzia wskazujące widoczność stron w wynikach wyszukiwania – czyli informacje pod jaką ilością fraz kluczowych, na jakich pozycjach oraz jaki ruch zdobywają poszczególne strony internetowe.

semstorm.com [Polskie narzędzie] Warto przetestować za darmo.

semstorm.com
semstorm.com

senuto.com [Polskie narzędzie] Warto przetestować za darmo. Poniżej wideo pokazujące krok po kroku jak je można wykorzystać.

ahrefs.com – narzędzie najczęściej używane przeze mnie. Prawdopodobnie z  przyzwyczajenia, ale również ze względu na mnogość różnych funkcji. 

searchmetrics.com

sistrix.com

semrush.com

Analiza wyników wyszukiwania

Narzędzia sprawdzające różne parametry stron internetowych, pozwalając znaleźć czynniki wpływające na wysokie pozycje w danych wynikach wyszukiwania. Następnie optymalizację własnej strony pod tym kątem. 

surferseo.com – polskie narzędzie do analizy stron w wynikach wyszukiwania. Dzięki niemu dowiesz się co możesz poprawić na swojej stronie względem stron z pierwszych miejsc. 

Surfer SEO
Surfer SEO

canonicalized.com/rambler-app/

ahrefs.com 

Podsumowanie 

Nie ma narzędzi i cudownych automatów, które za nas by pozycjonowały strony internetowe. Sam zakup narzędzi, bez wiedzy na temat zasad działania wyszukiwarek, nie pozwoli wykorzystać ich w poprawny sposób. Same narzędzia powinny być wykorzystywane jak nawigacja w samochodzie – kierują nas do celu, ale musimy mieć do nich ograniczone zaufanie by nie wylądować w ślepym zaułku lub rzece 😉 

Narzędzia SEO 2

 

A Wy jakich narzędzi SEO używacie? Jakie są wasze ulubione narzędzia? Podziel się w komentarzu! 

Źródło[+]

Źródło
↑1 Google Data, Global, n=3,700 aggregated, anonymized Google Analytics data from a sample of mWeb sites opted into sharing benchmark data, March 2016.
↑2 https://webmasters.googleblog.com/2018/01/using-page-speed-in-mobile-search.html
Total
0
Shares
Udostępnij 0
Tweet 0
Udostępnij 0
Powiązane tematy
  • Pozycjonowanie
Previous Article
Sprawdzanie pozycji w Google 5
  • Marketing

Sprawdzanie pozycji w Google

  • 1 listopada 2018
Zobacz post
Next Article
Instalacja drukarki sieciowej 6
  • Różne

Instalacja drukarki sieciowej

  • 29 grudnia 2018
Zobacz post

Newsletter

Podobał Ci się artykuł? Dołącz do newslettera!

Może Ci się spodobać
Pozycjonowanie Bing 7
Zobacz post
  • Marketing
  • SEO

Pozycjonowanie Bing

  • Michał Wiercimok
  • 26 marca 2023
Przekierowanie 302 8
Zobacz post
  • SEO

Przekierowanie 302

  • Michał Wiercimok
  • 7 marca 2023
Google Signals - co to jest? 9
Zobacz post
  • Marketing

Google Signals – co to jest?

  • Michał Wiercimok
  • 2 marca 2023
Google Performance Max 10
Zobacz post
  • Google Ads

Google Performance Max

  • Michał Wiercimok
  • 28 lutego 2023
Wytyczne Google'a dotyczące tworzenia treści przy użyciu AI 11
Zobacz post
  • Marketing
  • SEO

Wytyczne Google’a dotyczące tworzenia treści przy użyciu AI

  • Michał Wiercimok
  • 28 lutego 2023
Wszystko, co musisz wiedzieć o pliku .htaccess 12
Zobacz post
  • SEO

Wszystko, co musisz wiedzieć o pliku .htaccess

  • Michał Wiercimok
  • 25 lutego 2023
Core Web Vitals - co to jest? 13
Zobacz post
  • Marketing
  • SEO

Core Web Vitals – co to jest?

  • Michał Wiercimok
  • 24 lutego 2023
Słowniczek SEO 14
Zobacz post
  • Marketing

Słowniczek SEO

  • Michał Wiercimok
  • 23 lutego 2023

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Newsletter

Dowiaduj się co nowego w e-marketingu

Michał Wiercimok
  • Pozycjonowanie Katowice
  • Mapa Strony
  • O mnie
  • Kontakt
  • Polityka plików cookies

Input your search keywords and press Enter.

Zarządzaj swoją prywatnością

Żeby zapewnić najlepsze wrażenia, my oraz nasi partnerzy używamy technologii takich jak pliki cookies do przechowywania i/lub uzyskiwania informacji o urządzeniu. Wyrażenie zgody na te technologie pozwoli nam oraz naszym partnerom na przetwarzanie danych osobowych, takich jak zachowanie podczas przeglądania lub unikalny identyfikator ID w tej witrynie. Brak zgody lub jej wycofanie może niekorzystnie wpłynąć na niektóre funkcje.

Kliknij poniżej, aby wyrazić zgodę na powyższe lub dokonać szczegółowych wyborów. Twoje wybory zostaną zastosowane tylko do tej witryny. Możesz zmienić swoje ustawienia w dowolnym momencie, w tym wycofać swoją zgodę, korzystając z przełączników w polityce plików cookie lub klikając przycisk zarządzaj zgodą u dołu ekranu.

Funkcjonalne Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych. Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
Statystyka

Marketing

Funkcje
Zawsze aktywne

Zawsze aktywne
Zarządzaj opcjami Zarządzaj serwisami Zarządzaj dostawcami Przeczytaj więcej o tych celach
Zarządzaj opcjami
{title} {title} {title}