Michał Wiercimok
  • Strona główna
  • Tu zacznij
    • O mnie
    • Zatrudnij mnie
  • Blog
    • Marketing
    • Blogowanie
    • Biznes
    • Eventy
    • Różne
  • Kontakt
  • Strona główna
  • Tu zacznij
  • Blog
  • Kontakt
Michał Wiercimok
  • Strona główna
  • Tu zacznij
    • O mnie
    • Zatrudnij mnie
  • Blog
    • Marketing
    • Blogowanie
    • Biznes
    • Eventy
    • Różne
  • Kontakt
  • Blogowanie

Szablony na bloga – jak wybrać

  • 22 grudnia 2019
  • 2 minute read
Total
0
Shares
0
0
0
0
Spis treści
  1. Research
  2. Strony z szablonami blogów, WordPress
  3. Najpopularniejsze szablony bloga
    1. Authentic
    2. Newspaper
    3. Tabor
  4. Warto zapamiętać

Jak cię widza, tak Cię piszą. Masz jedynie kilka sekund, by zainteresować potencjalnego odbiorce na tyle, by został na dłużej na Twoim blogu. Jedna z pierwszych rzeczy z jaką zetknie się odbiorca to wygląd ogólny strony.

Aktualnie, nie musisz być uzdolnionym grafikiem lub wydawać krocie, by stworzyć dobrze wyglądający blog. Aby, nie zmieniać wyglądu co chwilę, warto poświęcić na to chwilę czasu.

Research

Przed wyborem warto poszukać inspiracji zarówno w polskiej blogsferze jak i poza granicami naszego kraju.

Zrób listę blogów, które Ci się podobają. Jeśli jest ona duża, spróbuj przejrzeć klika razy te strony usuwając najmniej odpowiednie.

Aby odczytać jaki szablon używa dany blog, możesz użyć wtyczki do Chrome whatruns.com, która podpowie jaki skrypt został użyty, jeśli to WordPress, podpowie jaki motyw, oraz jakie wtyczki są zainstalowane.

Przykład użycia na blogu jakoszczedzacpieniadze.pl – widzimy, że został użyty Theme Thesis.

Szablony na bloga - jak wybrać 1
Whatruns.com użyty na blogu jakoszczedzacpieniadze.pl

Strony z szablonami blogów, WordPress

Serwisy oferujące możliwość zakupu wybranego motywu, również mogą być użyte jako inspiracja.

Największe serwisy umożliwiające zakup motywów to:

  • ThemeForest
  • TemplateMonster

Wybierając motyw, warto zwrócić uwagę na jago popularność, oraz datę ostatniej aktualizacji. Im więcej pobrań, tym lepiej. Dzięki temu mamy pewność, że ludzie ufają temu dostawcy, a sam motyw dobrze działa. Jeśli motyw nie był aktualizowany powyżej roku, prawdopodobnie nie jest intensywnie rozwijany. Zalecał bym unikanie tego typu rozwiązań.

Najpopularniejsze szablony bloga

Kilka podpowiedzi z mojej strony.

Authentic

Aktualnie tworzę na tym motywie drugi blog w innej tematyce. Mnogość wersji demo i konfiguracji. Łatwy w zarządzaniu – gdy już się pozna, co, gdzie i jak.

Authentic
Authentic

Newspaper

Prawie 90 000 pobrań, ponad 80 stron demo. Sam używam przy kilku projektach od wielu lat. Motyw jest cały czas rozwijany, posiada wiele dodatków, dużą ilość opcji konfiguracji, przy czym jest ona nadal prosta.

Newspaper
Newspaper

Tabor

Motyw wykorzystywany aktualnie przy tym blogu. Niestety autor, zmienił pracę i jego rozwój został ograniczony. Można go pobrać za darmo z portalu Github.

Warto zapamiętać

Aktualnie większość ruchu w internecie pochodzi z urządzeń mobilnych, warto przeglądać dema właśnie na takich użądleniach.

Szablon zawsze można zmienić. Prawdopodobnie, po jakimś czasie szablon, który użyjesz, znudzi Ci się. Ale, przez to, że cały czas na niego patrzysz, innym często będzie się nadal podobał. Szablon zawsze możesz zmienić, ale nie zaleca się robienia tego zbyt często (motyw wybierasz raczej na kilka lat niż kilka miesięcy), może to wywołać problemy techniczne, czy też problemy z SEO.

Kupując motyw z wiarygodnych źródeł (jak na przykład podanych wyżej), otrzymujesz wsparcie techniczne (w większości przypadków tylko angielsku, ale możesz trafić na polskiego wykonawcę).

Total
0
Shares
Udostępnij 0
Tweet 0
Udostępnij 0
Previous Article
Darmowe i płatne szkolenia internetowe 3
  • Biznes
  • Marketing

Darmowe i płatne szkolenia internetowe

  • 20 grudnia 2019
Zobacz post
Next Article
[Case Study] Strona afiliacyjna w 12 miesięcy od 0 - 5000 uu, niskim kosztem 4
  • Różne

[Case Study] Strona afiliacyjna w 12 miesięcy od 0 – 5000 uu, niskim kosztem

  • 16 stycznia 2020
Zobacz post

Newsletter

Podobał Ci się artykuł? Dołącz do newslettera!

Może Ci się spodobać
Jak wypromować blog? - 9 skutecznych sposobów na zwiększenie ruchu 5
Zobacz post
  • Blogowanie

Jak wypromować blog? – 9 skutecznych sposobów na zwiększenie ruchu

  • Michał Wiercimok
  • 15 stycznia 2023
Jak dodać listę pingów WordPress do swojej witryny 6
Zobacz post
  • Blogowanie

Jak dodać listę pingów WordPress do swojej witryny

  • Michał Wiercimok
  • 6 października 2020
Korekta tekstu - Poradnik 7
Zobacz post
  • Blogowanie

Korekta tekstu – Poradnik

  • Michał Wiercimok
  • 28 kwietnia 2020
Zawód Bloger 8
Zobacz post
  • Blogowanie

Zawód Bloger

  • Michał Wiercimok
  • 5 maja 2019
Pomysły na wpisy na bloga 9
Zobacz post
  • Blogowanie

Pomysły na wpisy na bloga

  • Michał Wiercimok
  • 22 sierpnia 2018
Najlepsze wtyczki dla blogera 10
Zobacz post
  • Blogowanie

Najlepsze wtyczki dla blogera

  • Michał Wiercimok
  • 15 sierpnia 2018
Jak założyć bloga? 11
Zobacz post
  • Blogowanie

Jak założyć bloga?

  • Michał Wiercimok
  • 8 sierpnia 2018
1 comment
  1. Łukasz - Afterweb pisze:
    10 stycznia 2020 o 13:54

    Ostatnio starałem się korzystać z darmowych szablonów, jednak to co się z nimi dzieje w środku to prawdziwy makaron…. Chyba jestem zdania ze lepiej od podstaw napisać własny szablon i utrzymywać go – niż korzystać z tanioszki. Ewentualnie tak jak wspomniałeś lepiej skorzystać z pewnego źródła.

    Odpowiedz

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Newsletter

Dowiaduj się co nowego w e-marketingu

Michał Wiercimok
  • Pozycjonowanie Katowice
  • Mapa Strony
  • O mnie
  • Kontakt
  • Polityka plików cookies

Input your search keywords and press Enter.

Zarządzaj swoją prywatnością

Żeby zapewnić najlepsze wrażenia, my oraz nasi partnerzy używamy technologii takich jak pliki cookies do przechowywania i/lub uzyskiwania informacji o urządzeniu. Wyrażenie zgody na te technologie pozwoli nam oraz naszym partnerom na przetwarzanie danych osobowych, takich jak zachowanie podczas przeglądania lub unikalny identyfikator ID w tej witrynie. Brak zgody lub jej wycofanie może niekorzystnie wpłynąć na niektóre funkcje.

Kliknij poniżej, aby wyrazić zgodę na powyższe lub dokonać szczegółowych wyborów. Twoje wybory zostaną zastosowane tylko do tej witryny. Możesz zmienić swoje ustawienia w dowolnym momencie, w tym wycofać swoją zgodę, korzystając z przełączników w polityce plików cookie lub klikając przycisk zarządzaj zgodą u dołu ekranu.

Funkcjonalne Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych. Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
Statystyka

Marketing

Funkcje
Zawsze aktywne

Zawsze aktywne
Zarządzaj opcjami Zarządzaj serwisami Zarządzaj dostawcami Przeczytaj więcej o tych celach
Zarządzaj opcjami
{title} {title} {title}