Michał Wiercimok
  • Strona główna
  • Tu zacznij
    • O mnie
    • Zatrudnij mnie
  • Blog
    • Marketing
    • Blogowanie
    • Biznes
    • Eventy
    • Różne
  • Kontakt
  • Strona główna
  • Tu zacznij
  • Blog
  • Kontakt
Michał Wiercimok
  • Strona główna
  • Tu zacznij
    • O mnie
    • Zatrudnij mnie
  • Blog
    • Marketing
    • Blogowanie
    • Biznes
    • Eventy
    • Różne
  • Kontakt
  • Ecommerce

WooCommerce – Czyli sklep internetowy na WordPress

  • 10 sierpnia 2018
  • 4 minute read
Total
0
Shares
0
0
0
0
Spis treści
  1. Dlaczego WooCommerce jest tak popularny
  2. Szablony sklepowe WooCommerce 
  3. Mity na temat WooCommerce
  4. Jakie sklepy działają na WooCommerce?
  5. Czy sklep na WordPress jest dla Ciebie?
  6. Ciekawe wtyczki do WooCommerce

WordPress to aktualnie najpopularniejszy skrypt stron internetowych na świecie. Jego pierwotne przeznaczenie to platforma blogowa, więc czy warto stworzyć na nim sklep internetowy?

Istnieje wiele wtyczek umożliwiających rozszerzenie strony na WordPress o sklep internetowy. W tym wpisie skupimy się na najpopularniejszej wtyczce WooCommerce, której autorem są programiści tworzący samego WordPressa.

WooCommerce jest najpopularniejszym rozwiązaniem eCommerce na świecie, które daje pełną kontrolę zarówno właścicielom sklepów, jak i developerom.

Tak brzmi oficjalny opis wtyczki w bibliotece mediów na wordpress.org.

Dlaczego WooCommerce jest tak popularny


Popularność WooCommerce zdobywa przede wszystkim dzięki sławie samego WordPress’a, a tak naprawdę posiada wszystkie jego dobre cechy. Na rozwiązaniu, jakim jest Woocommerce, możemy zrobić praktycznie wszystko, co wymyślimy (a niejednokrotnie więcej, niż wymyślimy), choć oczywiście w pewnym momencie ma swoje ograniczenia. Dzięki temu skryptowi możemy relatywnie szybko stworzyć:

  • sklep internetowy,
  • system sprzedaży biletów (np. do parku rozrywki, escape room, itp.),
  • system sprzedaży przedmiotów wirtualnych (na przykład ebooki),
  • system sprzedaży kursów internetowych,
  • system sprzedaży kursów offline (na przykład kurs kitesurfingu),
  • system opłat abonamentowych (płatne miesięczne subskrypcje) ,
  • system sprzedaży itp.

Znajdziesz niezliczoną liczbę developerów  Dzięki popularności wtyczki, nie będziesz mieć problemu z znalezieniem osób, które pomogą w rozwijaniu skryptu. W przypadku innych rozwiązań, w tym w szczególności dedykowanych, często skazywani jesteśmy na jedną agencję, która ma wyłączność na edycję kodu. Przez to jesteśmy na łasce takiej agencji, a ona może dyktować dowolne ceny za wdrożenia, gdyż nikt inny nie będzie mógł edytować kodu.

Szablony sklepowe WooCommerce 

W sieci znajdziesz całe mnóstwo szablonów darmowych, przystosowanych do prowadzenia sklepu internetowego na WooCommerce.

Na przykład: https://woocommerce.com/storefront/ 

Czasami jednak warto porzucić bezpłatne szablony i zainwestować kilkadziesiąt dolarów w płatne, na przykład z stron:

  • templatemonster.com
  •  themeforest.net 

Przeglądanie tego typu szablonów może cię również zainspirować i pokazać przykładowe możliwości sklepu na tym skrypcie.

Mity na temat WooCommerce


W sieci krąży wiele mitów na temat poręczania WordPress i Woocommerce. Najpopularniejsze z nich to:

  • Sklep na WooCommere jest tylko dla sklepów z małą ilością produktów. Sam mam w sklepie na WooCommerce 125 000 produktów. Przy takiej ilości (jak we wszystkich skryptach) jest wymagana odpowiadania optymalizacja i dobry hosting. Istnieją jednak również sklepy z milionami produktów – działające bez zarzutu. Zobacz: wpintense.com/2016/08/16/scaling-woocommerce-1-million-products-talk-wordcamp-brighton/

  • Sklep na WooCommerce jest niebezpieczny Skrypt jest rozwijany praktycznie przez 24 godziny, poprzez zespół programistów pracujących na całym świecie. Dzięki temu, skrypt korzysta z najnowszych rozwiązań technologicznych (jak na przykład z najnowszej wersji PHP). Wszystkie, wykryte dziury w systemie są szybko i sprawnie aktualizowane. Jeśli słyszysz o włamaniach, to prawdopodobnie miały one miejsce z powodu braku aktualizacji i dużej skali działania. Jeśli 30% światowego e-commerce opiera się o to rozwiązanie, naturalnym jest, że częściej usłyszysz o problemach tej platformy, niż o skrypcie, który używa 1000 sklepów.

  • WooCommerce jest darmowy Choć sam WordPress i WooCommerce są darmowe (na licencji GPLv2 https://pl.wordpress.org/about/license/) to wiele wtyczek, aby je pobrać, wymaga opaty (na przykład za „wsparcie”). Z racji tej licencji wiele płatnych wtyczek znajdziesz również za darmo, jednak jeśli jesteś początkującym użytkownikiem, odradzam instalowanie wtyczek z nieznanego źródła, gdyż mogą zawierać szkodliwe oprogramowanie.Szczerze mówiąc, jeśli tworzysz sklep, który ma zarabiać, musisz się liczyć z inwestycją. A opłata za wtyczkę to wygrodzenie jej twórców, dzięki czemu mogą tworzyć jeszcze lepsze nowości.

Jakie sklepy działają na WooCommerce?


Zagraniczne:

  • bloomscape.com
  • allblackshop.com
  • www.chucklinggoat.co.uk
  • mikesorganicdelivery.com

Polskie:

  • sylveco.pl
  • hauever.pl
  • poczta-balonowa.pl
  • fashionelka.pl
  • vetexpert.eu
  • yi.pl
  • unirepatria.pl (wykonanie Top Position)
  • www.surfpoint.pl (wykonanie Top Position)
  • www.czajnikowy.com.pl
  • bardotti.pl
  • plantwear.pl (Spółka notowana na New Connect)

Więcej przykładów znajdziesz na: https://woocommerce.com/showcase/

Czy sklep na WordPress jest dla Ciebie?


Tu nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Rozważania na ten temat warto podjąć indywidualnie na podstawie celów i planów biznesowych. Jeśli znasz WordPress i podstawy HTML, CSS, PHP. Może się to okazać bardzo dobrym skryptem na początek. Jeśli nie masz doświadczenia w tworzeniu i zarządzaniu stronami, a chcesz otworzyć swój pierwszy sklep, lepszym rozwiązaniem może się okazać sklep w wersji abonamentowej. Najprostszym sposobem, żeby się przekonać czy WooCommerce to jest to, jest jego instalacja i przetestowanie samodzielnie.

Ciekawe wtyczki do WooCommerce

automatewoo.com – automatyzacja działań w sklepie, porzucone koszyki, Follow Up, reaktywowanie uśpionych kupujących, kupony i wiele innych. 

Total
0
Shares
Udostępnij 0
Tweet 0
Udostępnij 0
Powiązane tematy
  • WordPress
Previous Article
Jak założyć bloga? 1
  • Blogowanie

Jak założyć bloga?

  • 8 sierpnia 2018
Zobacz post
Next Article
Najlepsze wtyczki dla blogera 2
  • Blogowanie

Najlepsze wtyczki dla blogera

  • 15 sierpnia 2018
Zobacz post

Newsletter

Podobał Ci się artykuł? Dołącz do newslettera!

Może Ci się spodobać
6 comments
  1. Janusz Kamiński pisze:
    18 stycznia 2019 o 16:52

    Można znaleźć kluczowe odpowiedzi na temat Woo. Dzięki za wyświetlenie tematu. 😉

    Odpowiedz
  2. Adam pisze:
    29 kwietnia 2019 o 14:39

    Ciekawy wpis, zastanawiam się, czy Woo jest w stanie uciągnąć planowane 60k produktów, ale widzę, że jest nadzieja 🙂 Jeżeli to nie tajemnica, to z jakiej firmy hostingowej korzystasz? Ja zdecydowałem się na dhosting, ze względu na skalowanie zasobów. Czy Twój sklep działa w ramach afiliacji? Boje się, że codzienna aktualizacja produktów wpłynie niekorzystnie na cache zapytań do bazy i w efekcie serwis będzie “zamulał”.

    Odpowiedz
    1. Michał Wiercimok pisze:
      1 maja 2019 o 11:52

      Adam, też właśnie z dhosting – sam mam klika serwerów + serwery dla klientów. Cache to podstawa, a odświeżanie produktów / cen u mnie akurat jest rzadko. Jak zawsze wszystko tkwi w szczegółach. Warto kontaktować się z wsparciem hostingu, myślę, że doradzą i pomogą. Z swoich przygód to miałem serwer dedykowany, za który płaciłem ~500 zł netto miesięcznie, gdzie miałem problemy z wydajnością (brak wiedzy i czasu na jej zdobycie w zarządzaniu serwerami), a tutaj wszystko mi działa za podobną wartość tylko, że rocznie. 😉

      Odpowiedz
  3. Falowniki-Sklep.eu pisze:
    7 czerwca 2019 o 07:45

    Mam sklep oparty o opencart 2.0 z modyfikacjami. Grafik z którym współpracuje kiedyś polecał mi preste i magento. Od jakiegoś czasu zaczął robić sklepy na wp i z podziwu wyjść nie może. Czy migracja z OC na WP stanowiłaby duży problem?

    Odpowiedz
    1. Michał Wiercimok pisze:
      8 czerwca 2019 o 13:20

      To zależy. 🙂 Ale w większości przypadków nie powinno być większa problemów. Przed migracją warto spisać najważniejsze funkcje, które się używa, oraz te których brakuje. Następnie przygotować się do wdrożenia.

      Odpowiedz
  4. Sklep pisze:
    30 stycznia 2021 o 06:22

    Ciekawe przykłady. WooCommerce staje coraz popularniejszy.

    Odpowiedz

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Newsletter

Dowiaduj się co nowego w e-marketingu

Michał Wiercimok
  • Pozycjonowanie Katowice
  • Mapa Strony
  • O mnie
  • Kontakt
  • Polityka plików cookies

Input your search keywords and press Enter.

Zarządzaj swoją prywatnością

Żeby zapewnić najlepsze wrażenia, my oraz nasi partnerzy używamy technologii takich jak pliki cookies do przechowywania i/lub uzyskiwania informacji o urządzeniu. Wyrażenie zgody na te technologie pozwoli nam oraz naszym partnerom na przetwarzanie danych osobowych, takich jak zachowanie podczas przeglądania lub unikalny identyfikator ID w tej witrynie. Brak zgody lub jej wycofanie może niekorzystnie wpłynąć na niektóre funkcje.

Kliknij poniżej, aby wyrazić zgodę na powyższe lub dokonać szczegółowych wyborów. Twoje wybory zostaną zastosowane tylko do tej witryny. Możesz zmienić swoje ustawienia w dowolnym momencie, w tym wycofać swoją zgodę, korzystając z przełączników w polityce plików cookie lub klikając przycisk zarządzaj zgodą u dołu ekranu.

Funkcjonalne Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych. Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
Statystyka

Marketing

Funkcje
Zawsze aktywne

Zawsze aktywne
Zarządzaj opcjami Zarządzaj serwisami Zarządzaj dostawcami Przeczytaj więcej o tych celach
Zarządzaj opcjami
{title} {title} {title}