Michał Wiercimok
  • Strona główna
  • Tu zacznij
    • O mnie
    • Zatrudnij mnie
  • Blog
    • Marketing
    • Blogowanie
    • Biznes
    • Eventy
    • Różne
  • Kontakt
  • Strona główna
  • Tu zacznij
  • Blog
  • Kontakt
Michał Wiercimok
  • Strona główna
  • Tu zacznij
    • O mnie
    • Zatrudnij mnie
  • Blog
    • Marketing
    • Blogowanie
    • Biznes
    • Eventy
    • Różne
  • Kontakt
  • Blogowanie

Zawód Bloger

  • 5 maja 2019
  • 3 minute read
Total
0
Shares
0
0
0
0
Spis treści
  1. Kto to jest bloger
  2. Jak można zostać blogerem
  3. Ile zarabia bloger
  4. Jak wygląda praca blogera
  5. Jak założyć bloga?

Dla wielu bloger to wciąż abstrakcyjny zawód. Jak to można zarabiać na pisaniu, wrzucaniu zdjęć i filmów do internetu? A już od stycznia 2015 roku w oficjalnej klasyfikacji zawodów i specjalności urzędów pracy możemy znaleźć pod numerem 265902 zawód “Bloger / vloger”[1]http://bit.ly/2VfPBWC. Jak wygląda praca i ile można zrobić?

Kto to jest bloger

Bloger, vloger, influencer – czy po prostu twórca internetowy. Nazwy się zmieniają co do zasady od tego, na której platformie ich treści są najbardziej popularne. Bloger zajmuje się tworzeniem treści: pisaniem tekstów, artykułów, wykonywaniem zdjęć, kręceniem i montażem filmów, itp. Zajmuje się również marketingiem tych treści, tworzeniem społeczność wokół swojego bloga, by zyskiwać jak największe zasięgi w wybranej grupie docelowej.

Jak można zostać blogerem

Aby zostać blogerem, nie ma wymogów co do wykształcenia. Tutaj ważne są realne umiejętności i wiedza, którą może się podzielić.

Pomocna może być natomiast wiedza z takiego zakresu jak

  • obsługa komputera
  • tworzenie stron internetowych
  • marketing internetowy
  • pisanie tekstów, artykułów
  • wykonywanie fotografii
  • tworzenie i montaż filmów

Przydatne cechy psychofizyczne

  • cierpliwość
  • kreatywność
  • gotowość do zdobywania i pogłębiania wiedzy
  • odporność na stres
  • charyzma
  • umiejętność nawiązywania kontaktów i budowy społeczności
  • umiejętność negocjacji
  • dobra prezentacja i dykcja

Ile zarabia bloger

Blogerzy przede wszystkim prowadzą własną działalność gospodarczą, mogą dodatkowo znaleźć zatrudnienie w agencjach reklamowych, czy firmach potrzebujących wsparcia prowadzaniu bloga.

To ile zarabia się na blogu, zależy od bardzo wielu czynników, przede wszystkim od popularności bloga, rozpoznawalności blogera, branży w której się działa oraz własnego zaangażowania w monetyzację bloga.

Dlatego przez pierwsze miesiące (a nawet lata) zarobków nie będzie, lub będą niskie. W tym czasie testowana jest Twoja cierpliwość, inwestujesz swój czas i pieniądze jak w własnej firmie, bez gwarancji sukcesu. Dodatkowo zarobki na blogu często są nieregularne, czasem zarobisz dużo, czasem mniej.

Oprócz wynagrodzenia pieniężnego bardzo częstą praktyką jest przekazywanie na rzecz blogerów produktów i usług do recenzji, również w formie barteru (wymiany towaru czy usługi, bez wynagrodzenie pieniężnego, w zamian za wpis na blogu).

Twórcy internetowi są również coraz częściej zapraszani do reklam telewizyjnych. Akcje tego typu organizowały takie firmy jak: Bank Milenium, Nivea, Orange, CCC, Play, Nescafe, Coca-cola.

Jednym z inspirujących blogerów jest Michał Szafrański z bloga JakOszczedzacPieniadze.pl, który na blogu zarobił już kilka milionów złotych. Historię swoją opisał w książce Zaufanie, czyli waluta przyszłości.. Moja droga od zera do 7 milionów z bloga.

Jak wygląda praca blogera

Wiele osób uważa, że blogerzy nie pracują, albo pracują bardzo mało, za co otrzymują bardzo duże kwoty. Co oczywiście nie jest prawdą i szybko przekona się każdy, kto spróbuje swoich sił.

Jak więc wygląda praca? To zależy w jakiej niszy (branży) działa. Głównymi cechami blogera jest praca w domu, rzadziej w co-work’ach. Składa się na nią przede wszystkim tworzenie treści (tekstów, zdjęć, wideo), ale zanim te treści powstaną blogerzy muszą: zaplanować je, zrobić research, zebrać niezbędne materiały i wiedzę – co pochłania bardzo dużą ilość czasu.

Do zadań twórcy internetowego należy również promocja swoich mediów. Czyli bloga, kont w mediach społecznościowych jak Facebook, Instagram, LinkedIn, Pinterest, YouTube. Tworzenie i wysyłka newsletterów.

Działalność komercyjna, tworzenie własnych produktów.
Tworzenie społeczności, odpowiadania na pytania, odpisywanie na maile, odpowiadanie na zapytania o współpracę.

Jak założyć bloga?

Myślisz o założeniu własnego bloga? Jeśli nie wiesz jeszcze od czego zacząć, sprawdź mój poprzedni wpis: Jak założyć bloga? Wpis ten prezentuje podstawowe informacje, które pozwolą wystartować Ci w szybkim czasie.

Blog najlepiej zacząć jako projekt dodatkowy, poza normalną pracą na etat. W ten sposób, nie rezygnując ze wszystkiego możesz sprawdzić czy w ogóle nadajesz się do tego typu pracy.

Źródło[+]

Źródło
↑1 http://bit.ly/2VfPBWC
Total
0
Shares
Udostępnij 0
Tweet 0
Udostępnij 0
Previous Article
Jak odblokować konto na Facebooku? 1
  • Różne

Jak odblokować konto na Facebooku?

  • 28 kwietnia 2019
Zobacz post
Next Article
Google blokuje reklamy - Dlaczego i jakie? 2
  • Marketing

Google blokuje reklamy – Dlaczego i jakie?

  • 22 maja 2019
Zobacz post

Newsletter

Podobał Ci się artykuł? Dołącz do newslettera!

Może Ci się spodobać
Jak dodać listę pingów WordPress do swojej witryny 3
Zobacz post
  • Blogowanie

Jak dodać listę pingów WordPress do swojej witryny

  • Michał Wiercimok
  • 6 października 2020
Korekta tekstu - Poradnik 4
Zobacz post
  • Blogowanie

Korekta tekstu – Poradnik

  • Michał Wiercimok
  • 28 kwietnia 2020
Szablony na bloga - jak wybrać 5
Zobacz post
  • Blogowanie

Szablony na bloga – jak wybrać

  • Michał Wiercimok
  • 22 grudnia 2019
Pomysły na wpisy na bloga 6
Zobacz post
  • Blogowanie

Pomysły na wpisy na bloga

  • Michał Wiercimok
  • 22 sierpnia 2018
Najlepsze wtyczki dla blogera 7
Zobacz post
  • Blogowanie

Najlepsze wtyczki dla blogera

  • Michał Wiercimok
  • 15 sierpnia 2018
Jak założyć bloga? 8
Zobacz post
  • Blogowanie

Jak założyć bloga?

  • Michał Wiercimok
  • 8 sierpnia 2018
4 comments
  1. Krystian pisze:
    24 maja 2019 o 10:02

    Prowadzenie bloga to jedno, a zarabianie na blogu to drugie 🙂
    Co do zarabiania większych pieniędzy na blogu to ciężko mi się wypowiedzieć, bo sam nie posiadam takiego bloga, jednak na pewno jeśli prowadzi się go w dobry sposób i pisze się fajne treści to dosyć szybko można dostać oferty od różnych sklepów internetowych z propozycją otrzymania danego produktu do zrecenzowania itd. Dodatkowo sporo agencji zajmujących się seo kontaktuje się z blogerami i również można się dogadać właśnie na publikowanie wpisów z linkami do stron za odpowiednią stawkę.

    Odpowiedz
  2. Asia* pisze:
    20 kwietnia 2021 o 13:24

    A ja chciałabym dowiedzieć się w jaki sposób można zweryfikować taką pracę blogera? Co w sytuacji kiedy nie wywiąże się on ze swojego zobowiązania? W jaki sposób mogłabym to wyegzekwować? Będę wdzięczna za odpowiedź.

    Odpowiedz
    1. Michał Wiercimok pisze:
      21 kwietnia 2021 o 10:49

      Najłatwiej i bezpiecznie, ustalić wszystko prostą umową, żeby nie było niedomówień.

      Odpowiedz
      1. Asia* pisze:
        28 kwietnia 2021 o 07:16

        No tak, wiadomo, ale interesują mnie właśnie te “ustalenia”. Jak to jest zwyczajowo przyjęte?

        Odpowiedz

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Newsletter

Dowiaduj się co nowego w e-marketingu

Michał Wiercimok
  • Pozycjonowanie Katowice
  • Mapa Strony
  • O mnie
  • Kontakt
  • Polityka plików cookies

Input your search keywords and press Enter.

Zarządzaj swoją prywatnością

Żeby zapewnić najlepsze wrażenia, my oraz nasi partnerzy używamy technologii takich jak pliki cookies do przechowywania i/lub uzyskiwania informacji o urządzeniu. Wyrażenie zgody na te technologie pozwoli nam oraz naszym partnerom na przetwarzanie danych osobowych, takich jak zachowanie podczas przeglądania lub unikalny identyfikator ID w tej witrynie. Brak zgody lub jej wycofanie może niekorzystnie wpłynąć na niektóre funkcje.

Kliknij poniżej, aby wyrazić zgodę na powyższe lub dokonać szczegółowych wyborów. Twoje wybory zostaną zastosowane tylko do tej witryny. Możesz zmienić swoje ustawienia w dowolnym momencie, w tym wycofać swoją zgodę, korzystając z przełączników w polityce plików cookie lub klikając przycisk zarządzaj zgodą u dołu ekranu.

Funkcjonalne Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych. Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
Statystyka

Marketing

Funkcje
Zawsze aktywne

Zawsze aktywne
Zarządzaj opcjami Zarządzaj serwisami Zarządzaj dostawcami Przeczytaj więcej o tych celach
Zarządzaj opcjami
{title} {title} {title}