Michał Wiercimok
  • Strona główna
  • Tu zacznij
    • O mnie
    • Zatrudnij mnie
  • Blog
    • Marketing
    • Blogowanie
    • Biznes
    • Eventy
    • Różne
  • Kontakt
  • Strona główna
  • Tu zacznij
  • Blog
  • Kontakt
Michał Wiercimok
  • Strona główna
  • Tu zacznij
    • O mnie
    • Zatrudnij mnie
  • Blog
    • Marketing
    • Blogowanie
    • Biznes
    • Eventy
    • Różne
  • Kontakt
  • Marketing

Google: Pozostawiaj puste opisy alternatywne dla obrazów dekoracyjnych

  • 22 lutego 2023
  • 1 minute read
Total
0
Shares
0
0
0
0

Google opublikował poradnik dla webmasterów, w którym zaleca pozostawianie pustych opisów alternatywnych dla obrazów dekoracyjnych. Opisy alternatywne, znane również jako “tekst zastępczy”, są tekstem, który jest wyświetlany, gdy obraz nie jest w stanie być wyświetlony, np. z powodu problemów z ładowaniem strony lub dla użytkowników korzystających z czytników ekranowych.

W przeszłości Google zalecał stosowanie krótkich i opisowych opisów alternatywnych dla wszystkich obrazów, w tym tych dekoracyjnych. Jednak teraz firma zaleca pozostawienie opisów alternatywnych pustych dla obrazów, które nie niosą żadnej wartości informacyjnej dla użytkownika.

Google wyjaśnia, że ​​stosowanie opisów alternatywnych dla obrazów dekoracyjnych może wprowadzać niepotrzebny hałas dla użytkowników korzystających z czytników ekranowych. Zamiast tego, zaleca się stosowanie właściwych opisów alternatywnych tylko dla obrazów, które niosą wartościowe informacje lub treści, takich jak wykresy, diagramy, ilustracje itp.

Puste opisy alternatywne mogą również pomóc w poprawie wyników wyszukiwania obrazów w Google. Google wykorzystuje opisy alternatywne jako jedno z wielu czynników, które wpływają na wyniki wyszukiwania obrazów. Pozostawienie pustych opisów alternatywnych dla obrazów dekoracyjnych może pomóc w poprawie jakości opisów alternatywnych dla ważnych obrazów i treści, co może wpłynąć na ich pozycję w wynikach wyszukiwania.

Warto zauważyć, że zalecenie Google dotyczy tylko obrazów dekoracyjnych i nie ma zastosowania do obrazów, które niosą wartościowe informacje dla użytkowników. Dlatego nadal należy stosować opisowe opisy alternatywne dla obrazów, które są kluczowe dla treści na stronie.

https://t.co/QV2nERGXfb says similar things (whew): "Decorative images don’t add information to the content of a page. (…) In these cases, a null (empty) alt text should be provided (alt="") so that they can be ignored by assistive technologies, such as screen readers."

— giovannimu (official) — #StaplerLife (@JohnMu) October 12, 2022

Źródło: https://www.seroundtable.com/google-leave-alt-text-empty-for-decorative-images-34242.html

Total
0
Shares
Udostępnij 0
Tweet 0
Udostępnij 0
Previous Article
Jak wypromować blog? - 9 skutecznych sposobów na zwiększenie ruchu 1
  • Blogowanie

Jak wypromować blog? – 9 skutecznych sposobów na zwiększenie ruchu

  • 15 stycznia 2023
Zobacz post
Next Article
CrUX - co to jest? 2
  • Różne

CrUX – co to jest?

  • 22 lutego 2023
Zobacz post

Newsletter

Podobał Ci się artykuł? Dołącz do newslettera!

Może Ci się spodobać
Topical Authority — czym jest? 3
Zobacz post
  • SEO

Topical Authority — czym jest?

  • Michał Wiercimok
  • 24 maja 2023
Zmienność rankingu algorytmu wyszukiwania Google około 17 maja (niepotwierdzone) 4
Zobacz post
  • SEO

Zmienność rankingu algorytmu wyszukiwania Google około 17 maja (niepotwierdzone)

  • Michał Wiercimok
  • 19 maja 2023
Co to jest ROAS? 5
Zobacz post
  • Marketing

Co to jest ROAS?

  • Michał Wiercimok
  • 17 maja 2023
Pozycjonowanie Bing 6
Zobacz post
  • Marketing
  • SEO

Pozycjonowanie Bing

  • Michał Wiercimok
  • 26 marca 2023
Wszystko, co musisz wiedzieć o ciasteczkach stron trzecich 7
Zobacz post
  • Marketing

Wszystko, co musisz wiedzieć o ciasteczkach stron trzecich

  • Michał Wiercimok
  • 15 marca 2023
Przekierowanie 302 8
Zobacz post
  • SEO

Przekierowanie 302

  • Michał Wiercimok
  • 7 marca 2023
Google Signals - co to jest? 9
Zobacz post
  • Marketing

Google Signals – co to jest?

  • Michał Wiercimok
  • 2 marca 2023
Google Performance Max 10
Zobacz post
  • Google Ads

Google Performance Max

  • Michał Wiercimok
  • 28 lutego 2023

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Newsletter

Dowiaduj się co nowego w e-marketingu

Michał Wiercimok
  • Pozycjonowanie Katowice
  • Mapa Strony
  • O mnie
  • Kontakt
  • Polityka plików cookies

Input your search keywords and press Enter.