Michał Wiercimok
  • Strona główna
  • Tu zacznij
    • O mnie
    • Zatrudnij mnie
  • Blog
    • Marketing
    • Blogowanie
    • Biznes
    • Eventy
    • Różne
  • Kontakt
  • Strona główna
  • Tu zacznij
  • Blog
  • Kontakt
Michał Wiercimok
  • Strona główna
  • Tu zacznij
    • O mnie
    • Zatrudnij mnie
  • Blog
    • Marketing
    • Blogowanie
    • Biznes
    • Eventy
    • Różne
  • Kontakt
  • Marketing

Google: Pozostawiaj puste opisy alternatywne dla obrazów dekoracyjnych

  • 22 lutego 2023
  • 1 minute read
Total
0
Shares
0
0
0
0

Google opublikował poradnik dla webmasterów, w którym zaleca pozostawianie pustych opisów alternatywnych dla obrazów dekoracyjnych. Opisy alternatywne, znane również jako “tekst zastępczy”, są tekstem, który jest wyświetlany, gdy obraz nie jest w stanie być wyświetlony, np. z powodu problemów z ładowaniem strony lub dla użytkowników korzystających z czytników ekranowych.

W przeszłości Google zalecał stosowanie krótkich i opisowych opisów alternatywnych dla wszystkich obrazów, w tym tych dekoracyjnych. Jednak teraz firma zaleca pozostawienie opisów alternatywnych pustych dla obrazów, które nie niosą żadnej wartości informacyjnej dla użytkownika.

Google wyjaśnia, że ​​stosowanie opisów alternatywnych dla obrazów dekoracyjnych może wprowadzać niepotrzebny hałas dla użytkowników korzystających z czytników ekranowych. Zamiast tego, zaleca się stosowanie właściwych opisów alternatywnych tylko dla obrazów, które niosą wartościowe informacje lub treści, takich jak wykresy, diagramy, ilustracje itp.

Puste opisy alternatywne mogą również pomóc w poprawie wyników wyszukiwania obrazów w Google. Google wykorzystuje opisy alternatywne jako jedno z wielu czynników, które wpływają na wyniki wyszukiwania obrazów. Pozostawienie pustych opisów alternatywnych dla obrazów dekoracyjnych może pomóc w poprawie jakości opisów alternatywnych dla ważnych obrazów i treści, co może wpłynąć na ich pozycję w wynikach wyszukiwania.

Warto zauważyć, że zalecenie Google dotyczy tylko obrazów dekoracyjnych i nie ma zastosowania do obrazów, które niosą wartościowe informacje dla użytkowników. Dlatego nadal należy stosować opisowe opisy alternatywne dla obrazów, które są kluczowe dla treści na stronie.

https://t.co/QV2nERGXfb says similar things (whew): "Decorative images don’t add information to the content of a page. (…) In these cases, a null (empty) alt text should be provided (alt="") so that they can be ignored by assistive technologies, such as screen readers."

— johnmu likes 🥚 staplers 🥚 (@JohnMu) October 12, 2022

Źródło: https://www.seroundtable.com/google-leave-alt-text-empty-for-decorative-images-34242.html

Total
0
Shares
Udostępnij 0
Tweet 0
Udostępnij 0
Previous Article
Jak wypromować blog? - 9 skutecznych sposobów na zwiększenie ruchu 1
  • Blogowanie

Jak wypromować blog? – 9 skutecznych sposobów na zwiększenie ruchu

  • 15 stycznia 2023
Zobacz post
Next Article
CrUX - co to jest? 2
  • Różne

CrUX – co to jest?

  • 22 lutego 2023
Zobacz post

Newsletter

Podobał Ci się artykuł? Dołącz do newslettera!

Może Ci się spodobać
Pozycjonowanie Bing 3
Zobacz post
  • Marketing
  • SEO

Pozycjonowanie Bing

  • Michał Wiercimok
  • 26 marca 2023
Przekierowanie 302 4
Zobacz post
  • SEO

Przekierowanie 302

  • Michał Wiercimok
  • 7 marca 2023
Google Signals - co to jest? 5
Zobacz post
  • Marketing

Google Signals – co to jest?

  • Michał Wiercimok
  • 2 marca 2023
Google Performance Max 6
Zobacz post
  • Google Ads

Google Performance Max

  • Michał Wiercimok
  • 28 lutego 2023
Wytyczne Google'a dotyczące tworzenia treści przy użyciu AI 7
Zobacz post
  • Marketing
  • SEO

Wytyczne Google’a dotyczące tworzenia treści przy użyciu AI

  • Michał Wiercimok
  • 28 lutego 2023
Wszystko, co musisz wiedzieć o pliku .htaccess 8
Zobacz post
  • SEO

Wszystko, co musisz wiedzieć o pliku .htaccess

  • Michał Wiercimok
  • 25 lutego 2023
Core Web Vitals - co to jest? 9
Zobacz post
  • Marketing
  • SEO

Core Web Vitals – co to jest?

  • Michał Wiercimok
  • 24 lutego 2023
Słowniczek SEO 10
Zobacz post
  • Marketing

Słowniczek SEO

  • Michał Wiercimok
  • 23 lutego 2023

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Newsletter

Dowiaduj się co nowego w e-marketingu

Michał Wiercimok
  • Pozycjonowanie Katowice
  • Mapa Strony
  • O mnie
  • Kontakt
  • Polityka plików cookies

Input your search keywords and press Enter.

Zarządzaj swoją prywatnością

Żeby zapewnić najlepsze wrażenia, my oraz nasi partnerzy używamy technologii takich jak pliki cookies do przechowywania i/lub uzyskiwania informacji o urządzeniu. Wyrażenie zgody na te technologie pozwoli nam oraz naszym partnerom na przetwarzanie danych osobowych, takich jak zachowanie podczas przeglądania lub unikalny identyfikator ID w tej witrynie. Brak zgody lub jej wycofanie może niekorzystnie wpłynąć na niektóre funkcje.

Kliknij poniżej, aby wyrazić zgodę na powyższe lub dokonać szczegółowych wyborów. Twoje wybory zostaną zastosowane tylko do tej witryny. Możesz zmienić swoje ustawienia w dowolnym momencie, w tym wycofać swoją zgodę, korzystając z przełączników w polityce plików cookie lub klikając przycisk zarządzaj zgodą u dołu ekranu.

Funkcjonalne Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych. Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
Statystyka

Marketing

Funkcje
Zawsze aktywne

Zawsze aktywne
Zarządzaj opcjami Zarządzaj serwisami Zarządzaj dostawcami Przeczytaj więcej o tych celach
Zarządzaj opcjami
{title} {title} {title}