Wybierając dobrą agencję SEO, możesz podjąć jedną z lepszych decyzji dla swojego biznesu. Jeśli wybierzesz źle, decyzja ta może być największym błędem w prowadzeniu biznesu.
Pozycjonowanie stron internetowych to jedna z podstawowych form promocji w internacie pozwalająca na kontakt potencjalnych klientów z naszą firmą właśnie wtedy, gdy szukają naszych usług. Usługa ta jest bardzo efektywna, jednak pod jednym warunkiem, gdy wybierzemy odpowiednią agencję czy osobę odpowiedzialną za pozycjonowanie strony.
Po pierwsze jeśli chcesz osiągnąć długotrwałe efekty pozycjonowania, wiedz że nie ma żadnej czarnej magii, czy też magicznych sztuczek, które pozwalają w szybki sposób sprawić, że Twoja storna internetowa pojawi się na pierwszej pozycji w wynikach wyszukiwania Google.
Nastaw się na współpracę
Potencjał zdobycia wysokich pozycji w Google jest tak duży jak potencjał Twojej firmy i strony internatowej. Ważna jest współpraca z agencją SEO i podążanie za jej wytycznymi, które są przekazywane na podstawie sugestii Google oraz własnych doświadczeń.
Aby dzisiaj pojawiać się wysoko w wynikach wyszukiwania, zwłaszcza pod konkurencyjnymi frazami, agencja SEO będzie sugerować między innymi tworzenie wysokiej jakości treści dla użytkowników (blog, artykuły, materiały graficzne i wideo). Będzie także sugerowała zmiany techniczne w stronie, takie jak: poprawna nawigacja, dodanie bezpiecznego certyfikatu SSL, optymalizacja czasu wczytywania strony, czy poprawne wyświetlanie się na urządzeniach mobilnych.
Główne zasady zatrudniania agencji SEO
- Czy agencję SEO obchodzi to co robisz i w jaki sposób? Po prostu czy interesuje się tym jak działa Twój biznes?
- Sprawdź referencje, dotychczasowe osiągnięcia, doświadczenie w latach.
- Zapytaj o audyt SEO (Pełen audyt w większości przypadków będzie dodatkowo płatny) oraz czy wprowadzają zmiany na stronie ?
- Zapytaj znajomych czy mogą kogoś polecić.
- Czy działa legalnie i może wystawić fakturę VAT.
Dobra agencja SEO nie będzie się skupiać jedynie na wysokich pozycjach, ale też na tym jak może pomóc zwiększyć zyski Twojej firmie. Dlatego często zada pytania, kto jest Twoją grupą odbiorców, co wyróżnia Twoją firmę na tle konkurencji, jak Twój biznes zarabia i jak wyszukiwarka może w tym pomóc, jakich innych kanałów używasz w promocji biznesu (off-line, Social media), kto jest Twoim największym i najbliższym konkurentem ?
Pamiętaj, że usprawnienia twojej strony pod kątem wyszukiwarki to również usprawnienia pomagające użytkownikom, a SEO to nie tylko wysokie pozycje w Google.
Google mówi:
W większości przypadków, agencja SEO potrzebuje od czterech do dwunastu miesięcy, aby wprowadzić ulepszenia i widoczne efekty.
Uważaj na agencję SEO gdy:
- Oferuje szybkie wyniki
Samo Gogole mówi o tym, że średni czas na pojawienie się zadowalających wyników to 4-12 miesięcy. W artykule https://ahrefs.com/blog/how-long-does-it-take-to-rank/ firma ahrefs.com na podstawie szerokiego badania mówi, że tylko 22% stron pojawia się w pierwszej 10 wcześniej niż po roku czasu. - Daje gwarancję pozycji
Dopytaj na czym tak gwarancja polega, często się okazuje to tylko marketingowym chwytem. Nikt nie może dać gwarancji zdobycia pozycji w wyszukiwarce Google. - Rozlicza się za efekt
Model takiego rozliczenia prowokuje do używania spamu do pozycjonowania firmy i obarczone jest bardzo dużym ryzykiem otrzymania kary od wyszukiwarki. Specjalista w tym wariancie będzie ograniczał do minimum inwestycję w pozycjonowanie i będzie liczył, że zarobi na mało konkurencyjnych frazach. - Współpracuje z Google lub ma certyfikaty Google
Google nie współpracuje z żadnymi agencjami SEO nie wystawia również certyfikatów potwierdzające kwalifikacje w obrębie SEO. Agencje posiadające status Partnera Google zatrudniają specjalistów z certyfikatami potwierdzającymi ich kompetencje w zakresie Google AdWords. - Po w pisaniu ”NAZWA FIRMY opinie” widzisz negatywne opinie.
- Wycena jest dużo niższa niż wyceny innych firm, oferuje pozycjonowanie za darmo.
Wszyscy bez wyjątku, czy to agencja czy indywidualny specjalista, ostatecznie szacuje koszt pozycjonowania na podstawie pracochłonności, czyli czasu jaki należy poświęcić na pozycjonowanie strony, oraz „materiał” czyli zakup domen, serwerów, artykułów sponsorowanych, itp. Jeśli wycena jest niska, prawdopodobnie praca włożona w pozycjonowanie będzie proporcjonalna. Pozycjonowanie za darmo – niestety nie ma takiego, są natomiast setki firm zwabionych i oszukanych w ten sposób. Jeśli, ktoś oferuje pozycjonowanie za darmo, sprawdź dokładnie opinie o tej firmie ! - Nie podaje pełnych danych kontaktowych w tym w szczególności NIPu firmy.
Polecamy również nagranie Maile Ohye z Google, w którym opisuje na co zwrócić uwagę wybierając firmę złamującą się pozycjonowaniem stron w Google.
Pamiętaj, aby powiedzenie “Jeśli uważasz że zatrudnienie specjalisty jest drogie, poczeka aż zatrudnisz amatora” się nie spełniło w przypadku Twoj firmy.
Polecam również wideo od Randa Fishkina How to Choose a Good SEO Company for Your Business or Website.