Michał Wiercimok
  • Strona główna
  • Tu zacznij
    • O mnie
    • Zatrudnij mnie
  • Blog
    • Marketing
    • Blogowanie
    • Biznes
    • Eventy
    • Różne
  • Kontakt
  • Strona główna
  • Tu zacznij
  • Blog
  • Kontakt
Michał Wiercimok
  • Strona główna
  • Tu zacznij
    • O mnie
    • Zatrudnij mnie
  • Blog
    • Marketing
    • Blogowanie
    • Biznes
    • Eventy
    • Różne
  • Kontakt
  • Biznes

Jak wybrać firmę pozycjonującą? (Agencje SEO)

  • 10 marca 2017
  • 4 minute read
Total
0
Shares
0
0
0
0

Wybierając dobrą agencję SEO, możesz podjąć jedną z lepszych decyzji dla swojego biznesu. Jeśli wybierzesz źle, decyzja ta może być największym błędem w prowadzeniu biznesu.

Pozycjonowanie stron internetowych to jedna z podstawowych form promocji w internacie pozwalająca na kontakt potencjalnych klientów z naszą firmą właśnie wtedy, gdy szukają naszych usług. Usługa ta jest bardzo efektywna, jednak pod jednym warunkiem, gdy wybierzemy odpowiednią agencję czy osobę odpowiedzialną za pozycjonowanie strony.

Po pierwsze jeśli chcesz osiągnąć długotrwałe efekty pozycjonowania, wiedz że nie ma żadnej czarnej magii, czy też magicznych sztuczek, które pozwalają w szybki sposób sprawić, że Twoja storna internetowa pojawi się na pierwszej pozycji w wynikach wyszukiwania Google.

Nastaw się na współpracę

Potencjał zdobycia wysokich pozycji w Google jest tak duży jak potencjał Twojej firmy i strony internatowej. Ważna jest współpraca z agencją SEO i podążanie za jej wytycznymi, które są przekazywane na podstawie sugestii Google oraz własnych doświadczeń.

Aby dzisiaj pojawiać się wysoko w wynikach wyszukiwania, zwłaszcza pod konkurencyjnymi frazami, agencja SEO będzie sugerować między innymi tworzenie wysokiej jakości treści dla użytkowników (blog, artykuły, materiały graficzne i wideo). Będzie także sugerowała zmiany techniczne w stronie, takie jak: poprawna nawigacja, dodanie bezpiecznego certyfikatu SSL, optymalizacja czasu wczytywania strony, czy poprawne wyświetlanie się na urządzeniach mobilnych.

Główne zasady zatrudniania agencji SEO

  1. Czy agencję SEO obchodzi to co robisz i w jaki sposób? Po prostu czy interesuje się tym jak działa Twój biznes?
  2. Sprawdź referencje, dotychczasowe osiągnięcia, doświadczenie w latach.
  3. Zapytaj o audyt SEO (Pełen audyt w większości przypadków będzie dodatkowo płatny) oraz czy wprowadzają zmiany na stronie ?
  4. Zapytaj znajomych czy mogą kogoś polecić.
  5. Czy działa legalnie i może wystawić fakturę VAT.

Dobra agencja SEO nie będzie się skupiać jedynie na wysokich pozycjach, ale też na tym jak może pomóc zwiększyć zyski Twojej firmie. Dlatego często zada pytania, kto jest Twoją grupą odbiorców, co wyróżnia Twoją firmę na tle konkurencji, jak Twój biznes zarabia i jak wyszukiwarka może w tym pomóc, jakich innych kanałów używasz w promocji biznesu (off-line, Social media), kto jest Twoim największym i najbliższym konkurentem ?

Pamiętaj, że usprawnienia twojej strony pod kątem wyszukiwarki  to również usprawnienia pomagające użytkownikom, a SEO to nie tylko wysokie pozycje w Google.

Google mówi:

W większości przypadków, agencja SEO potrzebuje od czterech do dwunastu miesięcy, aby wprowadzić ulepszenia i widoczne efekty.

 

Uważaj na agencję SEO gdy:

  1. Oferuje szybkie wyniki
    Samo Gogole mówi o tym, że średni czas na pojawienie się zadowalających wyników to 4-12 miesięcy. W artykule https://ahrefs.com/blog/how-long-does-it-take-to-rank/ firma ahrefs.com na podstawie szerokiego badania mówi, że tylko 22% stron pojawia się w pierwszej 10 wcześniej niż po roku czasu.
  2. Daje gwarancję pozycji
    Dopytaj na czym tak gwarancja polega, często się okazuje to tylko marketingowym chwytem. Nikt nie może dać gwarancji zdobycia pozycji w wyszukiwarce Google.
  3. Rozlicza się za efekt
    Model takiego rozliczenia prowokuje do używania spamu do pozycjonowania firmy i obarczone jest bardzo dużym ryzykiem otrzymania kary od wyszukiwarki. Specjalista w tym wariancie będzie ograniczał do minimum inwestycję w pozycjonowanie i będzie liczył, że zarobi na mało konkurencyjnych frazach.
  4. Współpracuje z Google lub ma certyfikaty Google
    Google nie współpracuje z żadnymi agencjami SEO nie wystawia również certyfikatów potwierdzające kwalifikacje w obrębie SEO. Agencje posiadające status Partnera Google zatrudniają specjalistów z certyfikatami potwierdzającymi ich kompetencje w zakresie Google AdWords.
  5. Po w pisaniu ”NAZWA FIRMY opinie” widzisz negatywne opinie.
  6. Wycena jest dużo niższa niż wyceny innych firm, oferuje pozycjonowanie za darmo.
    Wszyscy bez wyjątku, czy to agencja czy indywidualny specjalista, ostatecznie szacuje koszt pozycjonowania na podstawie pracochłonności, czyli czasu jaki należy poświęcić na pozycjonowanie strony, oraz „materiał” czyli zakup domen, serwerów, artykułów sponsorowanych, itp. Jeśli wycena jest niska, prawdopodobnie praca włożona w pozycjonowanie będzie proporcjonalna. Pozycjonowanie za darmo – niestety nie ma takiego, są natomiast setki firm zwabionych i oszukanych w ten sposób. Jeśli, ktoś oferuje pozycjonowanie za darmo, sprawdź dokładnie opinie o tej firmie !
  7. Nie podaje pełnych danych kontaktowych w tym w szczególności NIPu firmy.

 

Polecamy również nagranie Maile Ohye z Google, w którym opisuje na co zwrócić uwagę wybierając firmę złamującą się pozycjonowaniem stron w Google.

Pamiętaj, aby powiedzenie “Jeśli uważasz że zatrudnienie specjalisty jest drogie, poczeka aż zatrudnisz amatora” się nie spełniło w przypadku Twoj firmy.

Polecam również wideo od Randa Fishkina How to Choose a Good SEO Company for Your Business or Website.

 

 

Total
0
Shares
Udostępnij 0
Tweet 0
Udostępnij 0
Powiązane tematy
  • Pozycjonowanie
Previous Article
  • Różne

Jak udostępnić statystyki Google Analytics

  • 19 stycznia 2017
Zobacz post
Next Article
Pozycjonowanie Stron Internetowych 1
  • Marketing

Pozycjonowanie Stron Internetowych

  • 10 kwietnia 2017
Zobacz post

Newsletter

Podobał Ci się artykuł? Dołącz do newslettera!

Może Ci się spodobać
5 najgorszych pomysłów na biznes online 2
Zobacz post
  • Biznes

5 najgorszych pomysłów na biznes online

  • Michał Wiercimok
  • 23 lipca 2020
Darmowe i płatne szkolenia internetowe 3
Zobacz post
  • Biznes
  • Marketing

Darmowe i płatne szkolenia internetowe

  • Michał Wiercimok
  • 20 grudnia 2019
Pomysł na biznes 4
Zobacz post
  • Biznes

Pomysł na biznes

  • Michał Wiercimok
  • 18 lipca 2019
Jak założyć sklep internetowy
Zobacz post
  • Biznes

Jak założyć sklep internetowy

  • Michał Wiercimok
  • 22 stycznia 2019
Praca zdalna - nowy wymiar zatrudnienia? 5
Zobacz post
  • Biznes

Praca zdalna – nowy wymiar zatrudnienia?

  • Michał Wiercimok
  • 14 września 2018
Zobacz post
  • Biznes

Oferta handlowa

  • Michał Wiercimok
  • 26 maja 2018
Ile to kosztuje? Ile za to wziąć? 6
Zobacz post
  • Biznes

Ile to kosztuje? Ile za to wziąć?

  • Michał Wiercimok
  • 12 września 2017
Wycena pozycjonowania stron internetowych 7
Zobacz post
  • Biznes
  • Marketing

Wycena pozycjonowania stron internetowych

  • Michał Wiercimok
  • 24 lipca 2017

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Newsletter

Dowiaduj się co nowego w e-marketingu

Michał Wiercimok
  • Pozycjonowanie Katowice
  • Mapa Strony
  • O mnie
  • Kontakt
  • Polityka plików cookies

Input your search keywords and press Enter.

Zarządzaj swoją prywatnością

Żeby zapewnić najlepsze wrażenia, my oraz nasi partnerzy używamy technologii takich jak pliki cookies do przechowywania i/lub uzyskiwania informacji o urządzeniu. Wyrażenie zgody na te technologie pozwoli nam oraz naszym partnerom na przetwarzanie danych osobowych, takich jak zachowanie podczas przeglądania lub unikalny identyfikator ID w tej witrynie. Brak zgody lub jej wycofanie może niekorzystnie wpłynąć na niektóre funkcje.

Kliknij poniżej, aby wyrazić zgodę na powyższe lub dokonać szczegółowych wyborów. Twoje wybory zostaną zastosowane tylko do tej witryny. Możesz zmienić swoje ustawienia w dowolnym momencie, w tym wycofać swoją zgodę, korzystając z przełączników w polityce plików cookie lub klikając przycisk zarządzaj zgodą u dołu ekranu.

Funkcjonalne Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych. Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
Statystyka

Marketing

Funkcje
Zawsze aktywne

Zawsze aktywne
Zarządzaj opcjami Zarządzaj serwisami Zarządzaj dostawcami Przeczytaj więcej o tych celach
Zarządzaj opcjami
{title} {title} {title}