Michał Wiercimok
  • Strona główna
  • Tu zacznij
    • O mnie
    • Zatrudnij mnie
  • Blog
    • Marketing
    • Blogowanie
    • Biznes
    • Eventy
    • Różne
  • Kontakt
  • Strona główna
  • Tu zacznij
  • Blog
  • Kontakt
Michał Wiercimok
  • Strona główna
  • Tu zacznij
    • O mnie
    • Zatrudnij mnie
  • Blog
    • Marketing
    • Blogowanie
    • Biznes
    • Eventy
    • Różne
  • Kontakt
  • Blogowanie

Korekta tekstu – Poradnik

  • 28 kwietnia 2020
  • 2 minute read
Total
0
Shares
0
0
0
0
Spis treści
  1. Zrób sobie przerwę między pisaniem a korektą
  2. Przeczytaj to na głos
  3. Przeczytaj swój post wstecz
  4. Użyj narzędzia do korekty
  5. Poproś kogoś innego o sprawdzenie

Jeśli nie dokonasz korekty, istnieje duża szansa, że ​​w Twoim wpisie wystąpią literówki, błędy ortograficzne i inne oczywiste błędy – a czytelnicy to zauważą.

Te ci się podoba czy nie, te błędy kosztują wiarygodność. Search Engine Journal [1]https://www.searchenginejournal.com/seo-101/content-important-seo/ wyjaśnia, że ​​nawet wyszukiwarki dbają o jakość treści. Jeśli potraktujesz swoją pracę poważnie, publiczność również.

Mając to na uwadze, w jaki sposób możesz rozwinąć staranną dbałość o szczegóły, której wymaga korekta? Oto kilka kluczowych sugestii dotyczących uporządkowania pracy.

Zrób sobie przerwę między pisaniem a korektą

Moment, w którym kończysz komponowanie nowego postu, nie jest najlepszym czasem na przeczesanie go pod kątem błędów. Jesteś za blisko treści. O wiele lepszym wyborem jest odsunięcie się na chwilę i powrót do niego później. Następnie będziesz miał jasny umysł, a także świeżą perspektywę, aby zbadać swoje pisanie.

Przeczytaj to na głos

Twoje oczy naturalnie przyjmują tekst szybciej niż Twój głos może go wypowiedzieć. Oznacza to, że czytanie w twojej głowie może przyspieszyć błędy. Z drugiej strony czytanie na głos zmusza do zwolnienia. Zapomniałeś słowa w jednym ze zdań? Czy niektóre litery są zamieniane tu i tam? Czytając na głos, pomagasz sobie zauważyć takie błędy.

Przeczytaj swój post wstecz

Innym sposobem na zwrócenie uwagi na każde słowo jest przeczytanie posta wstecz. Czasami błędy ortograficzne i literówki wyróżniają się bardziej, gdy nie czytasz ich w kontekście. Czytanie wstecz może wyodrębnić każde słowo, aby w pełni je skupić.

Użyj narzędzia do korekty

Ponieważ istnieje kilka narzędzi online, które pomagają w korekcie, nie ma powodu, aby robić to wszystko sam. Możesz użyć wtyczki, aplikacji lub dodatku do przeglądarki, aby wykryć błędy.

Same przeglądarki mają wgrany słownik, możesz z niego skorzystać. Możesz również skorzystać z narzędzi jak Microsoft Word, czy OpenOffice Writer.

Korekta tekstu - Poradnik 1
Sprawdzanie pisowni w przeglądarce Google chrome

Narzędzia dla polskich treści:

  • jasnopis.pl

Dla angielskich treści przydatnymi narzędziami mogą być dodatkowo:

  • Grammarly
  • Hemingway App
  • Ginger

Poproś kogoś innego o sprawdzenie

Zawsze możesz poprosić inną osobę o przeczytanie twojego postu przed opublikowaniem. Drugi zestaw oczu daje jeszcze większą szansę na złapanie błędów.

Następnym razem, gdy napiszesz nowy post, postępuj zgodnie z tymi wskazówkami dotyczącymi korekty. Wyłapuj błędy, zanim zrobią to czytelnicy, a Twoje pisanie – i blog jako całość – przyniosą korzyści.

Źródło[+]

Źródło
↑1 https://www.searchenginejournal.com/seo-101/content-important-seo/
Total
0
Shares
Udostępnij 0
Tweet 0
Udostępnij 0
Previous Article
Jak zrobić stronę internetową - Poradnik 3
  • Różne

Jak zrobić stronę internetową – Poradnik

  • 31 marca 2020
Zobacz post
Next Article
Opis aktualizacji Maj 2020 Core Update 4
  • Różne

Opis aktualizacji Maj 2020 Core Update

  • 30 maja 2020
Zobacz post

Newsletter

Podobał Ci się artykuł? Dołącz do newslettera!

Może Ci się spodobać
Jak wypromować blog? - 9 skutecznych sposobów na zwiększenie ruchu 5
Zobacz post
  • Blogowanie

Jak wypromować blog? – 9 skutecznych sposobów na zwiększenie ruchu

  • Michał Wiercimok
  • 15 stycznia 2023
Jak dodać listę pingów WordPress do swojej witryny 6
Zobacz post
  • Blogowanie

Jak dodać listę pingów WordPress do swojej witryny

  • Michał Wiercimok
  • 6 października 2020
Szablony na bloga - jak wybrać 7
Zobacz post
  • Blogowanie

Szablony na bloga – jak wybrać

  • Michał Wiercimok
  • 22 grudnia 2019
Zawód Bloger 8
Zobacz post
  • Blogowanie

Zawód Bloger

  • Michał Wiercimok
  • 5 maja 2019
Pomysły na wpisy na bloga 9
Zobacz post
  • Blogowanie

Pomysły na wpisy na bloga

  • Michał Wiercimok
  • 22 sierpnia 2018
Najlepsze wtyczki dla blogera 10
Zobacz post
  • Blogowanie

Najlepsze wtyczki dla blogera

  • Michał Wiercimok
  • 15 sierpnia 2018
Jak założyć bloga? 11
Zobacz post
  • Blogowanie

Jak założyć bloga?

  • Michał Wiercimok
  • 8 sierpnia 2018

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Newsletter

Dowiaduj się co nowego w e-marketingu

Michał Wiercimok
  • Pozycjonowanie Katowice
  • Mapa Strony
  • O mnie
  • Kontakt
  • Polityka plików cookies

Input your search keywords and press Enter.

Zarządzaj swoją prywatnością

Żeby zapewnić najlepsze wrażenia, my oraz nasi partnerzy używamy technologii takich jak pliki cookies do przechowywania i/lub uzyskiwania informacji o urządzeniu. Wyrażenie zgody na te technologie pozwoli nam oraz naszym partnerom na przetwarzanie danych osobowych, takich jak zachowanie podczas przeglądania lub unikalny identyfikator ID w tej witrynie. Brak zgody lub jej wycofanie może niekorzystnie wpłynąć na niektóre funkcje.

Kliknij poniżej, aby wyrazić zgodę na powyższe lub dokonać szczegółowych wyborów. Twoje wybory zostaną zastosowane tylko do tej witryny. Możesz zmienić swoje ustawienia w dowolnym momencie, w tym wycofać swoją zgodę, korzystając z przełączników w polityce plików cookie lub klikając przycisk zarządzaj zgodą u dołu ekranu.

Funkcjonalne Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych. Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
Statystyka

Marketing

Funkcje
Zawsze aktywne

Zawsze aktywne
Zarządzaj opcjami Zarządzaj serwisami Zarządzaj dostawcami Przeczytaj więcej o tych celach
Zarządzaj opcjami
{title} {title} {title}