Michał Wiercimok
  • Strona główna
  • Tu zacznij
    • O mnie
    • Zatrudnij mnie
  • Blog
    • Marketing
    • Blogowanie
    • Biznes
    • Eventy
    • Różne
  • Kontakt
  • Strona główna
  • Tu zacznij
  • Blog
  • Kontakt
Michał Wiercimok
  • Strona główna
  • Tu zacznij
    • O mnie
    • Zatrudnij mnie
  • Blog
    • Marketing
    • Blogowanie
    • Biznes
    • Eventy
    • Różne
  • Kontakt
  • Marketing

Meta Description

  • 5 października 2020
  • 2 minute read
Total
0
Shares
0
0
0
0

Opis Meta Descriptions, nie jest bezpośrednim czynnikiem rankingowym[1]http://googlewebmastercentral.blogspot.com/2009/09/google-does-not-use-keywords-meta-tag.html. Jednak dzięki dobrej optymalizacji tego znacznika, możemy uzyskać większy współczynnik kliknięć w wynikach wyszukiwania (SERP CTR).

W niektórych badaniach, współczynnik CTR w wynikach wyszukiwania (SERP) jest powiązany z pozycją. Na pewno dobrze napisany opis, pozwoli nam zdobyć więcej przejść na stronę. Dlatego, zawsze warto go optymalizować, zwłaszcza dla najważniejszych podstron serwisu.

Prostym sposobem na zwiększenie klikalności jest umieszczenie w opisie strony krótkich, zmuszających do akcji czasowników w formie rozkazującej.

Meta tag <description> powinien być unikatowy dla każdej podstrony serwisu oraz opisywać dokładnie to, co znajduje się w danej zakładce. Odpowiednio przygotowany tag <description> może zapewnić więcej wejść na stronę, np.: strona www zajmująca 3. pozycję odnotuje więcej wejść, niż witryna znajdująca się na pozycji 2.

Meta Description 1
Meta Description

Znacznik ten powinien znajdować się w pomiędzy znacznikami <head> </head>

<meta name="description" content="Treść opisu strony internetowej"/>

Opis strony aktualnie zajmuje dwie linijki, nie mniej w przeszłości (listopad 2017) Google testowało opisy mieszczące się w 3 linijkach (około 275 znaków), co miało wpłynąć na poprawę jakości wyników wyszukiwania. Jednak dość szybko Google się z tego wycofało.

Jak napisać dobry tag Meta Description?

  1. Pisz opis jak reklamę: Pisz prawdę, jednocześnie zachęcaj do kliknięcia i poznania szczegółów.
  2. Dodaj słowa kluczowe: Dodanie słów kluczowych w treści spowoduje pogrubienie ich w wyszukiwarce. Wpływa to pozytywnie na widoczność danego wyniku wyszukiwania, a to na kliknięcia w niego. Jeśli opis nie będzie miał słów kluczowych, może zostać pominięty przez Google i zostanie wyświetlona zwartość witryny.
  3. Pisz zgodnie z intencją użytkowników: wyniki organiczne częściej klikane są przez osoby, które szukają odpowiedzi na pytania, natomiast w wyniki płatne mogą być zdecydowani na zakup.
  4. Bądź zwięzły: długość wyświetlanego opisu to mniej więcej 920px[2]https://www.screamingfrog.co.uk/page-title-meta-description-lengths-by-pixel-width/, czyli około 160 znaków z spacjami na komputerze i 680px (~120 znaków) dla mobilnych wyników wyszukiwania.

Meta Description – w sklepie internetowym

Jeśli posiadasz duży sklep internetowy, stworzenie indywidualnego opisu dla wszystkich produktów, może być bardzo pracochłonne. Warto w takim przypadku wykorzystać schemat, który stworzy indywidualne tytuły i zwiększy CTR w wynikach wyszukiwania.

Przykład Meta Descriptions dla sklepu internetowego:

<meta name="description" content="{Nazwa Produktu}. Szukasz tego produktu? U nas już od {Cena} zł. Wysyłka w 24h i bezpłatny zwrot towaru. Przejdź do sklepu! "/>

Gdzie {Nazwa Produktu} i {Cena} to zmienna nazwa produktu. Wiele nowoczesnych systemów sklepowych posiada możliwość generowania podobnych tytułów. We wdrożeniu takiego rozwiązania, pomoże Ci programista.

Emojis w opisie

Niektóre witryny w celu zwiększenia widoczności swoich wyników wyszukiwania dodaje Emojis w treści opisu. Przykładowo ✅. Listę “ikon” znajdziesz na https://emojipedia.org/

Meta Description 2
Meta Description z Emoji na ceneo.pl

Źródło[+]

Źródło
↑1http://googlewebmastercentral.blogspot.com/2009/09/google-does-not-use-keywords-meta-tag.html
↑2https://www.screamingfrog.co.uk/page-title-meta-description-lengths-by-pixel-width/
Total
0
Shares
Udostępnij 0
Tweet 0
Udostępnij 0
Powiązane tematy
  • SEO
Previous Article
Tag Title 5
  • Marketing

Tag Title

  • 2 października 2020
Zobacz post
Next Article
Jak dodać listę pingów WordPress do swojej witryny 6
  • Blogowanie

Jak dodać listę pingów WordPress do swojej witryny

  • 6 października 2020
Zobacz post

Newsletter

Podobał Ci się artykuł? Dołącz do newslettera!

Może Ci się spodobać
Topical Authority — czym jest? 7
Zobacz post
  • SEO

Topical Authority — czym jest?

  • Michał Wiercimok
  • 24 maja 2023
Zmienność rankingu algorytmu wyszukiwania Google około 17 maja (niepotwierdzone) 8
Zobacz post
  • SEO

Zmienność rankingu algorytmu wyszukiwania Google około 17 maja (niepotwierdzone)

  • Michał Wiercimok
  • 19 maja 2023
Co to jest ROAS? 9
Zobacz post
  • Marketing

Co to jest ROAS?

  • Michał Wiercimok
  • 17 maja 2023
Pozycjonowanie Bing 10
Zobacz post
  • Marketing
  • SEO

Pozycjonowanie Bing

  • Michał Wiercimok
  • 26 marca 2023
Wszystko, co musisz wiedzieć o ciasteczkach stron trzecich 11
Zobacz post
  • Marketing

Wszystko, co musisz wiedzieć o ciasteczkach stron trzecich

  • Michał Wiercimok
  • 15 marca 2023
Przekierowanie 302 12
Zobacz post
  • SEO

Przekierowanie 302

  • Michał Wiercimok
  • 7 marca 2023
Google Signals - co to jest? 13
Zobacz post
  • Marketing

Google Signals – co to jest?

  • Michał Wiercimok
  • 2 marca 2023
Google Performance Max 14
Zobacz post
  • Google Ads

Google Performance Max

  • Michał Wiercimok
  • 28 lutego 2023
1 comment
  1. Łukasz pisze:
    2 lutego 2021 o 14:41

    Właśnie od jakiegoś roku zauważyłam emoji w meta descitpio i w tytułach. Fajna sprawa bo nasz strona wyraźna sie na tyle innych stron ;)) oczywiście bez przesady i co chwile dodawanie uśmiechu nie będzie wyglądało super biznesowo, ale na pewno dodaje smaczek.

    Odpowiedz

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Newsletter

Dowiaduj się co nowego w e-marketingu

Michał Wiercimok
  • Pozycjonowanie Katowice
  • Mapa Strony
  • O mnie
  • Kontakt
  • Polityka plików cookies

Input your search keywords and press Enter.