Opis Meta Descriptions, nie jest bezpośrednim czynnikiem rankingowym[1]http://googlewebmastercentral.blogspot.com/2009/09/google-does-not-use-keywords-meta-tag.html. Jednak dzięki dobrej optymalizacji tego znacznika, możemy uzyskać większy współczynnik kliknięć w wynikach wyszukiwania (SERP CTR).
W niektórych badaniach, współczynnik CTR w wynikach wyszukiwania (SERP) jest powiązany z pozycją. Na pewno dobrze napisany opis, pozwoli nam zdobyć więcej przejść na stronę. Dlatego, zawsze warto go optymalizować, zwłaszcza dla najważniejszych podstron serwisu.
Prostym sposobem na zwiększenie klikalności jest umieszczenie w opisie strony krótkich, zmuszających do akcji czasowników w formie rozkazującej.
Meta tag <description> powinien być unikatowy dla każdej podstrony serwisu oraz opisywać dokładnie to, co znajduje się w danej zakładce. Odpowiednio przygotowany tag <description> może zapewnić więcej wejść na stronę, np.: strona www zajmująca 3. pozycję odnotuje więcej wejść, niż witryna znajdująca się na pozycji 2.
Znacznik ten powinien znajdować się w pomiędzy znacznikami <head> </head>
<meta name="description" content="Treść opisu strony internetowej"/>
Opis strony aktualnie zajmuje dwie linijki, nie mniej w przeszłości (listopad 2017) Google testowało opisy mieszczące się w 3 linijkach (około 275 znaków), co miało wpłynąć na poprawę jakości wyników wyszukiwania. Jednak dość szybko Google się z tego wycofało.
Jak napisać dobry tag Meta Description?
- Pisz opis jak reklamę: Pisz prawdę, jednocześnie zachęcaj do kliknięcia i poznania szczegółów.
- Dodaj słowa kluczowe: Dodanie słów kluczowych w treści spowoduje pogrubienie ich w wyszukiwarce. Wpływa to pozytywnie na widoczność danego wyniku wyszukiwania, a to na kliknięcia w niego. Jeśli opis nie będzie miał słów kluczowych, może zostać pominięty przez Google i zostanie wyświetlona zwartość witryny.
- Pisz zgodnie z intencją użytkowników: wyniki organiczne częściej klikane są przez osoby, które szukają odpowiedzi na pytania, natomiast w wyniki płatne mogą być zdecydowani na zakup.
- Bądź zwięzły: długość wyświetlanego opisu to mniej więcej 920px[2]https://www.screamingfrog.co.uk/page-title-meta-description-lengths-by-pixel-width/, czyli około 160 znaków z spacjami na komputerze i 680px (~120 znaków) dla mobilnych wyników wyszukiwania.
Meta Description – w sklepie internetowym
Jeśli posiadasz duży sklep internetowy, stworzenie indywidualnego opisu dla wszystkich produktów, może być bardzo pracochłonne. Warto w takim przypadku wykorzystać schemat, który stworzy indywidualne tytuły i zwiększy CTR w wynikach wyszukiwania.
Przykład Meta Descriptions dla sklepu internetowego:
<meta name="description" content="{Nazwa Produktu}. Szukasz tego produktu? U nas już od {Cena} zł. Wysyłka w 24h i bezpłatny zwrot towaru. Przejdź do sklepu! "/>
Gdzie {Nazwa Produktu} i {Cena} to zmienna nazwa produktu. Wiele nowoczesnych systemów sklepowych posiada możliwość generowania podobnych tytułów. We wdrożeniu takiego rozwiązania, pomoże Ci programista.
Emojis w opisie
Niektóre witryny w celu zwiększenia widoczności swoich wyników wyszukiwania dodaje Emojis w treści opisu. Przykładowo ✅. Listę “ikon” znajdziesz na https://emojipedia.org/
1 comment
Właśnie od jakiegoś roku zauważyłam emoji w meta descitpio i w tytułach. Fajna sprawa bo nasz strona wyraźna sie na tyle innych stron ;)) oczywiście bez przesady i co chwile dodawanie uśmiechu nie będzie wyglądało super biznesowo, ale na pewno dodaje smaczek.