Michał Wiercimok
  • Strona główna
  • Tu zacznij
    • O mnie
    • Zatrudnij mnie
  • Blog
    • Marketing
    • Blogowanie
    • Biznes
    • Eventy
    • Różne
  • Kontakt
  • Strona główna
  • Tu zacznij
  • Blog
  • Kontakt
Michał Wiercimok
  • Strona główna
  • Tu zacznij
    • O mnie
    • Zatrudnij mnie
  • Blog
    • Marketing
    • Blogowanie
    • Biznes
    • Eventy
    • Różne
  • Kontakt
  • Marketing

Meta Description

  • 5 października 2020
  • 2 minute read
Total
0
Shares
0
0
0
0

Opis Meta Descriptions, nie jest bezpośrednim czynnikiem rankingowym[1]http://googlewebmastercentral.blogspot.com/2009/09/google-does-not-use-keywords-meta-tag.html. Jednak dzięki dobrej optymalizacji tego znacznika, możemy uzyskać większy współczynnik kliknięć w wynikach wyszukiwania (SERP CTR).

W niektórych badaniach, współczynnik CTR w wynikach wyszukiwania (SERP) jest powiązany z pozycją. Na pewno dobrze napisany opis, pozwoli nam zdobyć więcej przejść na stronę. Dlatego, zawsze warto go optymalizować, zwłaszcza dla najważniejszych podstron serwisu.

Prostym sposobem na zwiększenie klikalności jest umieszczenie w opisie strony krótkich, zmuszających do akcji czasowników w formie rozkazującej.

Meta tag <description> powinien być unikatowy dla każdej podstrony serwisu oraz opisywać dokładnie to, co znajduje się w danej zakładce. Odpowiednio przygotowany tag <description> może zapewnić więcej wejść na stronę, np.: strona www zajmująca 3. pozycję odnotuje więcej wejść, niż witryna znajdująca się na pozycji 2.

Meta Description 1
Meta Description

Znacznik ten powinien znajdować się w pomiędzy znacznikami <head> </head>

<meta name="description" content="Treść opisu strony internetowej"/>

Opis strony aktualnie zajmuje dwie linijki, nie mniej w przeszłości (listopad 2017) Google testowało opisy mieszczące się w 3 linijkach (około 275 znaków), co miało wpłynąć na poprawę jakości wyników wyszukiwania. Jednak dość szybko Google się z tego wycofało.

Jak napisać dobry tag Meta Description?

  1. Pisz opis jak reklamę: Pisz prawdę, jednocześnie zachęcaj do kliknięcia i poznania szczegółów.
  2. Dodaj słowa kluczowe: Dodanie słów kluczowych w treści spowoduje pogrubienie ich w wyszukiwarce. Wpływa to pozytywnie na widoczność danego wyniku wyszukiwania, a to na kliknięcia w niego. Jeśli opis nie będzie miał słów kluczowych, może zostać pominięty przez Google i zostanie wyświetlona zwartość witryny.
  3. Pisz zgodnie z intencją użytkowników: wyniki organiczne częściej klikane są przez osoby, które szukają odpowiedzi na pytania, natomiast w wyniki płatne mogą być zdecydowani na zakup.
  4. Bądź zwięzły: długość wyświetlanego opisu to mniej więcej 920px[2]https://www.screamingfrog.co.uk/page-title-meta-description-lengths-by-pixel-width/, czyli około 160 znaków z spacjami na komputerze i 680px (~120 znaków) dla mobilnych wyników wyszukiwania.

Meta Description – w sklepie internetowym

Jeśli posiadasz duży sklep internetowy, stworzenie indywidualnego opisu dla wszystkich produktów, może być bardzo pracochłonne. Warto w takim przypadku wykorzystać schemat, który stworzy indywidualne tytuły i zwiększy CTR w wynikach wyszukiwania.

Przykład Meta Descriptions dla sklepu internetowego:

<meta name="description" content="{Nazwa Produktu}. Szukasz tego produktu? U nas już od {Cena} zł. Wysyłka w 24h i bezpłatny zwrot towaru. Przejdź do sklepu! "/>

Gdzie {Nazwa Produktu} i {Cena} to zmienna nazwa produktu. Wiele nowoczesnych systemów sklepowych posiada możliwość generowania podobnych tytułów. We wdrożeniu takiego rozwiązania, pomoże Ci programista.

Emojis w opisie

Niektóre witryny w celu zwiększenia widoczności swoich wyników wyszukiwania dodaje Emojis w treści opisu. Przykładowo ✅. Listę “ikon” znajdziesz na https://emojipedia.org/

Meta Description 2
Meta Description z Emoji na ceneo.pl

Źródło[+]

Źródło
↑1 http://googlewebmastercentral.blogspot.com/2009/09/google-does-not-use-keywords-meta-tag.html
↑2 https://www.screamingfrog.co.uk/page-title-meta-description-lengths-by-pixel-width/
Total
0
Shares
Udostępnij 0
Tweet 0
Udostępnij 0
Powiązane tematy
  • SEO
Previous Article
Tag Title 5
  • Marketing

Tag Title

  • 2 października 2020
Zobacz post
Next Article
Jak dodać listę pingów WordPress do swojej witryny 6
  • Blogowanie

Jak dodać listę pingów WordPress do swojej witryny

  • 6 października 2020
Zobacz post

Newsletter

Podobał Ci się artykuł? Dołącz do newslettera!

Może Ci się spodobać
Content marketing - wszystko co musisz wiedzieć na temat marketingu treści 7
Zobacz post
  • Marketing

Content marketing – wszystko co musisz wiedzieć na temat marketingu treści

  • Michał Wiercimok
  • 15 listopada 2022
Consent Mode - Tryb uzyskiwania zgody w witrynach i aplikacjach mobilnych 8
Zobacz post
  • Marketing

Consent Mode – Tryb uzyskiwania zgody w witrynach i aplikacjach mobilnych

  • Michał Wiercimok
  • 9 listopada 2022
Najskuteczniejsze wymiary banerów reklamowych Google Ads 9
Zobacz post
  • Marketing

Najskuteczniejsze wymiary banerów reklamowych Google Ads

  • Michał Wiercimok
  • 29 października 2022
Reklama w Google Ads 10
Zobacz post
  • Marketing

Reklama w Google Ads

  • Michał Wiercimok
  • 25 lutego 2021
Tag Title 11
Zobacz post
  • Marketing

Tag Title

  • Michał Wiercimok
  • 2 października 2020
Co muszą wiedzieć marketerzy turystyczni, aby podążać naprzód 12
Zobacz post
  • Marketing

Co muszą wiedzieć marketerzy turystyczni, aby podążać naprzód

  • Michał Wiercimok
  • 6 sierpnia 2020
Ile kosztuje Pozycjonowanie ? 13
Zobacz post
  • Marketing

Ile kosztuje Pozycjonowanie ?

  • Michał Wiercimok
  • 19 stycznia 2020
Darmowe i płatne szkolenia internetowe 14
Zobacz post
  • Biznes
  • Marketing

Darmowe i płatne szkolenia internetowe

  • Michał Wiercimok
  • 20 grudnia 2019
1 comment
  1. Łukasz pisze:
    2 lutego 2021 o 14:41

    Właśnie od jakiegoś roku zauważyłam emoji w meta descitpio i w tytułach. Fajna sprawa bo nasz strona wyraźna sie na tyle innych stron ;)) oczywiście bez przesady i co chwile dodawanie uśmiechu nie będzie wyglądało super biznesowo, ale na pewno dodaje smaczek.

    Odpowiedz

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Newsletter

Dowiaduj się co nowego w e-marketingu

Michał Wiercimok
  • Pozycjonowanie Katowice
  • Mapa Strony
  • O mnie
  • Kontakt
  • Polityka plików cookies

Input your search keywords and press Enter.

Zarządzaj swoją prywatnością

Żeby zapewnić najlepsze wrażenia, my oraz nasi partnerzy używamy technologii takich jak pliki cookies do przechowywania i/lub uzyskiwania informacji o urządzeniu. Wyrażenie zgody na te technologie pozwoli nam oraz naszym partnerom na przetwarzanie danych osobowych, takich jak zachowanie podczas przeglądania lub unikalny identyfikator ID w tej witrynie. Brak zgody lub jej wycofanie może niekorzystnie wpłynąć na niektóre funkcje.

Kliknij poniżej, aby wyrazić zgodę na powyższe lub dokonać szczegółowych wyborów. Twoje wybory zostaną zastosowane tylko do tej witryny. Możesz zmienić swoje ustawienia w dowolnym momencie, w tym wycofać swoją zgodę, korzystając z przełączników w polityce plików cookie lub klikając przycisk zarządzaj zgodą u dołu ekranu.

Funkcjonalne Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych. Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
Statystyka

Marketing

Funkcje
Zawsze aktywne

Zawsze aktywne
Zarządzaj opcjami Zarządzaj serwisami Zarządzaj dostawcami Przeczytaj więcej o tych celach
Zarządzaj opcjami
{title} {title} {title}