Spis treści
Pozycjonowanie lokalne dedykowane jest przede wszystkim firmom usługowym działającym na danym terenie geograficznym. Takimi firmami najczęściej zarządzają dentyści, prawnicy, komornicy, hydraulicy, fryzjerzy, firmy pomagające w przeprowadzkach, restauracje, itp. Jak widać, są to firmy, do których musimy pojawić się osobiście lub firmy, które dojeżdżają do klienta tylko na określonym terenie działalności. Wobec tego, jak działa pozycjonowanie regionalne?
SEO lokalne charakteryzuje się kilkoma szczególnymi cechami, o których warto pamiętać. W tym artykule postaram się opisać, co należy zrobić, by polepszyć pozycję firmy w regionalnych wynikach wyszukiwania.
Pozycjonowanie lokalne?
Z badań wynika, że 46% wyszukiwań w Google jest lokalna [1]https://blog.hubspot.com/marketing/local-seo-stats. Z tych samych badań wynika, że połowa użytkowników odwiedza lokalny punkt w ciągu jednego dnia po wyszukiwaniu.
Popularność wyszukiwań lokalnych bardzo szybko rośnie za sprawą smartfonów, dlatego też niezbędne jest to, żebyś posiadał w pełni zoptymalizowaną, szybką stronę mobilną.
Istnieje również lokalny patriotyzm, który objawia się tym, że chętniej wybieramy firmę, która jest z tego samego miasta co my – nawet, jeśli usługi nie są wykonywane blisko nas. Nie musi również dojść do spotkania klienta z wykonawcą.
Jak poprawić SEO lokalne?
Przy pozycjonowaniu lokalnym, powinieneś się skupić na frazach kluczowych charakteryzujących twój biznes z dopiskiem miasta, w którym mieszkasz oraz województwa.
Z mojego doświadczenia wynika, że praktycznie zawsze więcej wyszukiwań jest dla konkretnych miast niż dla województwa, choć logika mogłaby podpowiadać inaczej. Warto jednak zawsze sprawdzić frazy kluczowe pod kątem ich popularności. Jeśli widzimy potencjał, możemy pozycjonować firmę pod województwo i miasto, ale warto zadać sobie wcześniej pytanie, czy ktoś przejedzie do nas 100 – 200 km lub czy my jesteśmy gotowi pokonać taką drogę do klienta?
Warto wiedzieć, że w przypadku dużych miast jak Warszawa, bardzo często pozycjonowanie jest zawężane do dzielnic.
Optymalizacja strony
<title> Jak w przypadku zwykłego pozycjonowania, strona powinna być zoptymalizowana pod katem wyszukiwarek. Dodatkowo należy pamiętać, by w tytule strony (tag <title>) znalazł się region, na który się pozycjonujemy, na przykład miasto.
<h1> Dodaj lokalizację w nagłówkach strony. Na przykład <h1>Dentysta Warszawa</h1>
Treść. Informacje o lokalnej działalności powinny znaleźć się w treści strony. Warto pamiętać, by nazwa naszego miasta się w nim pojawiła.
W dziale „kontakt” muszą znaleźć się nasze dane kontaktowe wraz z pełnym adresem firmy. Dobrą praktyką jest również umieszczanie adresu w stopce strony na wszystkich podstronach.
Google My Business
Aby móc optymalizować wpis Google My Business, musisz zdobyć prawa do zarządzania wizytówką swojej firmy. Posiadając już możliwość edycji wykonaj następujące kroki:
- Stwórz długi, unikalny opis swojej firmy,
- Dobierz odpowiednie kategorie dla swojej firmy,
- Dodaj zdjęcia powiązane z działalnością, na przykład wnętrze restauracji,
- Dodaj lokalny numer telefonu,
- Dodaj poprawny adres swojej działalności,
- Dodaj opis swoich usług,
- Wprowadź poprawne godziny otwarcia,
- Udostępnij oceny swojej firmy (po prostu poproś o taką ocenę swoich obecnych i przednich klientów),
- Zadbaj o aktualność danych.
Dane strukturalne
Dane strukturalne, tak zwane „schema.org markup”, pomagają wyszukiwarkom lepiej zrozumieć, co znajduje się na stronie internetowej.
Narzędzie, które pomoże Ci uzupełnić te dane to Asystent do oznaczania danych.
Poprawność wprowadzonych tagów sprawdzisz narzędziem https://search.google.com/structured-data/testing-tool/.
Wygląd elementów rozszerzonych sprawdzisz tutaj: https://search.google.com/test/rich-results
Lokalne katalogi stron
Regionalne katalogi są często nazywane NAP. od skrótu angielskich słów „Name, Address, Phone Number”. Dodając stronę do tego typu katalogów, umacniasz pozycję swojej strony i uwiarygadniasz działalność lokalną.
Roboty wyszukiwarki skanują i porównują dane teleadresowe w różnych miejscach. Ważne jest, by dane w tych katalogach, w wizytówce Google Moja Firma oraz na Twojej stronie internetowej były takie same.
Przykładami takich katalogów są: biz.yelp.pl, cylex.pl, zumi.pl, bizeo.pl
Uwaga: Należy zawsze czytać regulaminy katalogów stron. Zdarza się, że dodanie wpisu jest bezpłatne jedynie na ograniczony czas. Po okresie próbnym mogą być pobierane dodatkowe opaty.
Zakończenie
To podstawy lokalnego SEO. Wdrożenie tych wytycznych na pewno pomoże Ci w polepszeniu pozycji Twojej strony w wynikach wyszukiwania. Pamiętaj jednak, że kluczem do sukcesu jest systematyczność, zwłaszcza w konkurencyjnych branżach i dużych miastach.
Masz pytania? Napisz komentarz! Potrzebujesz pomocy? Skontaktuj się ze mną!
Źródło
↑1 | https://blog.hubspot.com/marketing/local-seo-stats |
---|