Michał Wiercimok
  • Strona główna
  • Tu zacznij
    • O mnie
    • Zatrudnij mnie
  • Blog
    • Marketing
    • Blogowanie
    • Biznes
    • Eventy
    • Różne
  • Kontakt
  • Strona główna
  • Tu zacznij
  • Blog
  • Kontakt
Michał Wiercimok
  • Strona główna
  • Tu zacznij
    • O mnie
    • Zatrudnij mnie
  • Blog
    • Marketing
    • Blogowanie
    • Biznes
    • Eventy
    • Różne
  • Kontakt
  • Marketing

Tag Title

  • 2 października 2020
  • 3 minute read
Total
0
Shares
0
0
0
0

Jest to jeden z kluczowych czynników optymalizacji strony mający wpływ na pozycję witryny w Google. Tag <title> tworzy tytuł strony widoczny w pasku tytułowym przeglądarki, niebieski, podkreślony wers w wynikach wyszukiwań oraz opis przy udostępnianiu w mediach społecznościowych.

Ilość znaków wyświetlanych w wynikach wyszukiwania (SERP) mierzona jest w pixelach (szacowana optymalna wartość to 512px[1]https://www.screamingfrog.co.uk/page-title-meta-description-lengths-by-pixel-width/). Tytuł ten nie powinien przekraczać 60 znaków (wliczając w to spacje). Należy jednak pamiętać, że często na urządzeniach mobilnych i ta wartość jest za wysoka. Również z testów wynika, iż im krótszy tytuł tym lepiej.

W treści znacznika <title> powinny zawarte zostać słowa kluczowe. Należy przy tym pamiętać, iż najbardziej istotne słowa kluczowe powinny znaleźć się jak najbliżej początku tytułu.

Jeśli strona nie ma tytułu lub tag tytułowy jest pusty, Google i inne wyszukiwarki będą decydować na własną rękę, co z zawartości wyświetlić na stronie wyników.

Uwaga: wiele osób mówi „metatagi tytułów”, mimo że z technicznego punktu widzenia tytuły nie są metatagami.

Więcej o doborze słów kluczowych przeczytasz w artykule: https://michal.wiercimok.pl/frazy-slowa-kluczowe/

Jak napisać dobry tag tytułowy?

Tag title jest zazwyczaj pierwszą rzeczą, na którą zwróci uwagę potencjalny użytkownik podczas wyszukiwania. Więc to jest Twoja szansa na zrobienie pozytywnego pierwszego wrażenia.

  1. Skoncentruj się na opisie: Tytuł powinien opisywać zawartość strony.
  2. Niech będzie krótki i chwytliwy: Postaraj się nie przekraczać 50-60 znaków, tytuł powinien zachęcać do wejścia na stronę.
  3. Dodaj słowa kluczowe: Dodaj najważniejsze słowo kluczowe, jeśli się uda, również z długiego ogona. Jednocześnie unikaj tytułów, które są tylko listą słów kluczowych lub powtarzaniem odmiany tego samego słowa kluczowego (np. “”Tanie opony, Najlepsze opony, Kup Opony, Sprzedaż opon). Takie metody działały w 2000 roku, dziś już zdecydowanie nie.
  4. Musi być unikalny: Praktycznie nigdy tytuł ten nie powinien się powielać.
  5. Pisz z myślą o ludziach, a nie wyszukiwarkach: zwracaj się do człowieka, to powinien być podstawowy cel.

Optymalny format

Optymalny format tworzenia tytułów zależy od konkretnego projektu i celu. Nie mniej poniższy format będzie najczęściej rekomendowany:

<title>Fraza kluczowa – Nazwa marki<title>

Marka (brand) w tytule strony – Jeśli Twoja marka jest rozpoznawała warto dodać jej nazwę w tytule. Wpływa to ogólnie na użyteczność strony. Google może sam zadecydować o sposobie wyświetlania tytuły z brandem. Na przykład zamiast “Słowo kluczowe – Nazwa marki” może wyświetlić: “Nazwa marki: Słowo kluczowe”.

Warto pamiętać:

Nagłówki z numerami są o 36% bardziej skłonne do generowania kliknięć. Jednocześnie nieparzyste nagłówki mają 20% lepszą niż CTR nagłówków z liczb parzystych.[2]https://moz.com/blog/5-data-insights-into-the-headlines-readers-click

80% czytelników nigdy nie wychodzi poza nagłówek: według niektórych źródeł średnio 8 na 10 osób przeczyta nagłówek , ale tylko 2 na 10 przeczyta resztę. [3]https://moz.com/blog/5-data-insights-into-the-headlines-readers-click

Dlaczego Google nie używa mojego tagu tytułu?

Zdarza się, że Google wyświetla inny tytuł strony niż wskazany przez nas. Najczęstszymi powodami mogą być:

  • Brak tagu title, lub źle zaimplementowany.
  • Tag wypełniony jest nadmierną ilością słów kluczowych
  • Tytuł nie pasuje do zapytania.
  • Masz alternatywny tytuł dla mediów społecznościowych, który lepiej pasuje do zapytania.
  • Tytuł pobierany jest z (już nieaktualizowanego) katalogu Google: dmoz-odp.org

Jeśli Google zmienia Twój tytuł, warto pomyśleć o jego przebudowie i optymalizacji.

Źródło[+]

Źródło
↑1 https://www.screamingfrog.co.uk/page-title-meta-description-lengths-by-pixel-width/
↑2, ↑3 https://moz.com/blog/5-data-insights-into-the-headlines-readers-click
Total
0
Shares
Udostępnij 0
Tweet 0
Udostępnij 0
Powiązane tematy
  • SEO
Previous Article
Co muszą wiedzieć marketerzy turystyczni, aby podążać naprzód 1
  • Marketing

Co muszą wiedzieć marketerzy turystyczni, aby podążać naprzód

  • 6 sierpnia 2020
Zobacz post
Next Article
Meta Description 2
  • Marketing

Meta Description

  • 5 października 2020
Zobacz post

Newsletter

Podobał Ci się artykuł? Dołącz do newslettera!

Może Ci się spodobać
Content marketing - wszystko co musisz wiedzieć na temat marketingu treści 3
Zobacz post
  • Marketing

Content marketing – wszystko co musisz wiedzieć na temat marketingu treści

  • Michał Wiercimok
  • 15 listopada 2022
Consent Mode - Tryb uzyskiwania zgody w witrynach i aplikacjach mobilnych 4
Zobacz post
  • Marketing

Consent Mode – Tryb uzyskiwania zgody w witrynach i aplikacjach mobilnych

  • Michał Wiercimok
  • 9 listopada 2022
Najskuteczniejsze wymiary banerów reklamowych Google Ads 5
Zobacz post
  • Marketing

Najskuteczniejsze wymiary banerów reklamowych Google Ads

  • Michał Wiercimok
  • 29 października 2022
Reklama w Google Ads 6
Zobacz post
  • Marketing

Reklama w Google Ads

  • Michał Wiercimok
  • 25 lutego 2021
Meta Description 7
Zobacz post
  • Marketing

Meta Description

  • Michał Wiercimok
  • 5 października 2020
Co muszą wiedzieć marketerzy turystyczni, aby podążać naprzód 8
Zobacz post
  • Marketing

Co muszą wiedzieć marketerzy turystyczni, aby podążać naprzód

  • Michał Wiercimok
  • 6 sierpnia 2020
Ile kosztuje Pozycjonowanie ? 9
Zobacz post
  • Marketing

Ile kosztuje Pozycjonowanie ?

  • Michał Wiercimok
  • 19 stycznia 2020
Darmowe i płatne szkolenia internetowe 10
Zobacz post
  • Biznes
  • Marketing

Darmowe i płatne szkolenia internetowe

  • Michał Wiercimok
  • 20 grudnia 2019

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Newsletter

Dowiaduj się co nowego w e-marketingu

Michał Wiercimok
  • Pozycjonowanie Katowice
  • Mapa Strony
  • O mnie
  • Kontakt
  • Polityka plików cookies

Input your search keywords and press Enter.

Zarządzaj swoją prywatnością

Żeby zapewnić najlepsze wrażenia, my oraz nasi partnerzy używamy technologii takich jak pliki cookies do przechowywania i/lub uzyskiwania informacji o urządzeniu. Wyrażenie zgody na te technologie pozwoli nam oraz naszym partnerom na przetwarzanie danych osobowych, takich jak zachowanie podczas przeglądania lub unikalny identyfikator ID w tej witrynie. Brak zgody lub jej wycofanie może niekorzystnie wpłynąć na niektóre funkcje.

Kliknij poniżej, aby wyrazić zgodę na powyższe lub dokonać szczegółowych wyborów. Twoje wybory zostaną zastosowane tylko do tej witryny. Możesz zmienić swoje ustawienia w dowolnym momencie, w tym wycofać swoją zgodę, korzystając z przełączników w polityce plików cookie lub klikając przycisk zarządzaj zgodą u dołu ekranu.

Funkcjonalne Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych. Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
Statystyka

Marketing

Funkcje
Zawsze aktywne

Zawsze aktywne
Zarządzaj opcjami Zarządzaj serwisami Zarządzaj dostawcami Przeczytaj więcej o tych celach
Zarządzaj opcjami
{title} {title} {title}