Spis treści
Chociaż pandemia koronawirusa dotknęła każdą dużą branżę, nic dziwnego, że wpływ na podróże był znaczący. W rzeczywistości ostatnie badanie[1]https://research.skift.com/wp-content/uploads/2020/05/Travel-Marketing-During-COVID-19.pdf pokazuje, że 90% światowych sprzedawców turystycznych zmniejszyło swoje budżety marketingowe.
A ponieważ zarówno podróże służbowe, jak i turystyczne zostały zatrzymane, wiele marek zostało zmuszonych do redukcji. Ale gdy firmy zaczynają ponownie włączać światła, a konsumenci zaczynają odzyskiwać zaufanie, istnieją dwie kluczowe kwestie, nad którymi zastanawiają się specjaliści od marketingu turystycznego: jak dowiedzieć się, kiedy ponownie otworzyć i jak będzie wyglądać nowy standard podróży.
Na całym świecie problemem pozostaje równowaga między bezpieczeństwem konsumentów a wpływem ekonomicznym na podróże. Jednak działania podjęte obecnie w celu przygotowania się do ożywienia mogą wpłynąć na zdolność przetrwania przedsiębiorstw. Mając to na uwadze, zidentyfikowaliśmy trendy podróżnicze, spostrzeżenia i strategiczne kroki, które marketerzy mogą zastosować na swojej mapie drogowej, aby pomóc w wyznaczeniu ścieżki naprzód.
Skąd wiedzieć, kiedy ponownie otworzyć
Istnieje wiele czynników, które należy ocenić przy podejmowaniu decyzji o ponownym otwarciu lub wznowieniu działalności, z których nie mniej ważny jest apetyt konsumentów. Raporty dotyczące mobilności społeczności Google pomogą Ci zrozumieć tę dynamikę na Twoim rynku (Raporty znajdziesz pod linkiem: https://www.google.com/covid19/mobility/).
Raporty są podzielone według lokalizacji i przedstawiają zmiany w wizytach w handlu detalicznym i rekreacji, sklepach spożywczych i aptekach, parkach, stacjach tranzytowych, miejscach pracy i obszarach mieszkalnych.
Korzystanie z trendów, aby zobaczyć, jak może wyglądać nowa normalność w podróży
Pandemia spowodowała ogromne zmiany w zachowaniach konsumentów. Niektóre zmiany mogą być tymczasowe, na przykład wzrost liczby osób próbujących odwołać loty lub dowiedzieć się, czy ich loty zostały odwołane. W rzeczywistości zaobserwowaliśmy, że zapytania „odwołaj lot” (takie jak „odwołany lot” i „czy mogę anulować mój lot”) wzrosły ponad 15 razy w marcu 2020 r. W porównaniu ze styczniem tego roku.1 W miarę jak kraje zaczynają się otwierać, widzimy te liczby zaczynają spadać.
Jednak inne zmiany prawdopodobnie zmienią sposób, w jaki podróżujemy daleko w przyszłość (pomyśl o przesiewach TSA na lotniskach po 11 września). W rzeczywistości 67% konsumentów w Ameryce Północnej spodziewa się zmian w sposobie podróżowania[2]https://www.thinkwithgoogle.com/intl/en-apac/trends-and-insights/state-travel-apac-identifying-trends-prepare-road-ahead/, w porównaniu z 87% podróżujących z Azji i Pacyfiku oraz 70% z Europy[3]Global Web Index, Global, Coronavirus Research, multi-market research wave 3, April 2020..
Na przykład liczba wyszukiwań związanych z „wirtualnymi wycieczkami” wzrosła na całym świecie o ponad 500 % rok do roku, 3 sugeruje, że ludzie mogą preferować alternatywę dla wycieczek osobistych, dopóki nie poczują się bezpiecznie.
Ponadto, jak widzieliśmy w kwietniu, od 25% do 35% pierwszych podróży konsumentów będzie odbywać się do pobliskich miejsc docelowych, takich jak stacje stacjonarne lub miejsca w odległości dojazdowej[4]Global Web Index, Global, Coronavirus Research, multi-market research wave 3, April 2020..
Wśród osób, które wskazały, że byłyby skłonne rozważyć podróż w ciągu najbliższych trzech miesięcy , 50% stwierdziło, że najprawdopodobniej wybrałoby plażę lub małe miasteczko, w którym łatwiej jest zachować dystans społeczny[5]Google Surveys, U.S., “COVID-19 & Travel Intent,” n = 551 respondents who indicated they would be willing to consider travel in the next three months, July 2020.. Liczba wyszukiwań hasła „domki do wynajęcia” wzrosła na całym świecie o ponad 100% rok do roku, a liczba wyszukiwań hasła „wynajem samochodów kempingowych” near ”wzrosła globalnie o ponad 200% rok do roku.” 6
Dlaczego bezpieczeństwo jest nową koniecznością
Wiemy również, że stawką jest elastyczność i bezpieczeństwo, a branża staje się mniej rygorystyczna, jeśli chodzi o opłaty za zmiany i anulowanie, a bardziej koncentruje się na ulepszonym sprzątaniu na poziomie szpitalnym. Kraje APAC doświadczają podobnych zmian, choć w nieco niższych wskaźnikach niż w USA.
W niedawnym badaniu dotyczącym zamiarów podróżnych, wśród osób, które wskazały, że byłyby skłonne rozważyć pobyt w hotelu w ciągu najbliższych trzech miesięcy, 32% stwierdziło: , “sprzątanie hoteli na poziomie szpitalnym” sprawiłoby, że byłyby one najbardziej skłonne do rezerwacji pobytu.[6]Google Surveys, U.S., “COVID-19 & Travel Intent,” n = 551 respondents who indicated they would be willing to consider travel in the next three months, July 2020.
Wiemy również, że stawką jest elastyczność i bezpieczeństwo.
Już teraz widzimy, że niektóre marki w USA reagują, tworząc doświadczenia bezdotykowe, takie jak samoczyszczące się pokoje i nowa technologia identyfikacji podróżnych zagrożonych medycznie. Widzimy nawet pojawiające się nowe partnerstwa z hotelarzami ze Stanów Zjednoczonych, takimi jak Four Seasons i Johns Hopkins[7]https://www.forbes.com/sites/jqlouise/2020/05/13/four-seasons-announces-collaboration-with-johns-hopkins-for-new-global-safety-program/#481742e528e6 lub Hilton z Lysol i Mayo Clinic[8]https://skift.com/2020/04/27/hilton-lysol-and-the-mayo-clinic-team-up-on-new-cleaning-standard-for-hotels/.
Jakie kroki podjąć teraz
W tej chwili niezwykle ważne jest, aby dostosować się do oczekiwań konsumentów i odpowiednio ustalić priorytety.
Podejmij działania wcześnie. Zajmij się zmianami w zachowaniu konsumentów, automatyzując działania marketingowe. Umożliwia to reagowanie na zapotrzebowanie w czasie rzeczywistym.
Śledź wskaźniki wyprzedzające. Zacznij śledzić kluczowe wskaźniki poza podróżami, takie jak wyszukiwania restauracji, siłowni i kin. Zintegruj te informacje z własnymi danymi, aby lepiej przygotować się na wzrost popytu.
Przyspiesz transformację cyfrową. Umieść dane w centrum swoich działań, aby Twoja firma była bardziej elastyczna i elastyczna.
Teraz bardziej niż kiedykolwiek ważne jest, aby zachować świadomość, elastyczność i zdolność dostosowania się do zmieniających się potrzeb konsumentów. Chociaż nie możemy z całą pewnością powiedzieć, kiedy podróże się poprawią, wiemy, że ludzie wskażą, kiedy będą gotowi, a pozostanie skupionym będzie miało kluczowe znaczenie.
Artykuł na podstawie: https://www.thinkwithgoogle.com/intl/en-cee/insights-trends/thought-leadership/coronavirus-impact-on-travel/
Źródło
↑1 | https://research.skift.com/wp-content/uploads/2020/05/Travel-Marketing-During-COVID-19.pdf |
---|---|
↑2 | https://www.thinkwithgoogle.com/intl/en-apac/trends-and-insights/state-travel-apac-identifying-trends-prepare-road-ahead/ |
↑3, ↑4 | Global Web Index, Global, Coronavirus Research, multi-market research wave 3, April 2020. |
↑5, ↑6 | Google Surveys, U.S., “COVID-19 & Travel Intent,” n = 551 respondents who indicated they would be willing to consider travel in the next three months, July 2020. |
↑7 | https://www.forbes.com/sites/jqlouise/2020/05/13/four-seasons-announces-collaboration-with-johns-hopkins-for-new-global-safety-program/#481742e528e6 |
↑8 | https://skift.com/2020/04/27/hilton-lysol-and-the-mayo-clinic-team-up-on-new-cleaning-standard-for-hotels/ |