Doświadczenie konwersacyjne w Google Ads, oparte na najnowszych przełomach w dużych modelach językowych, pomaga tworzyć lepsze kampanie w wyszukiwarce, które zwiększają wydajność przy mniejszym wysiłku.
Generatywna sztuczna inteligencja może wzmocnić pozycję reklamodawców, od usprawnienia tworzenia kampanii po zwiększenie skuteczności reklam w miarę ewolucji doświadczeń konsumentów w wyszukiwarce. W zeszłym roku wprowadziliśmy nową erę reklam[1]https://blog.google/products/ads-commerce/ai-powered-ads-google-marketing-live/ opartych na sztucznej inteligencji, a także zobowiązaliśmy[2]https://blog.google/products/ads-commerce/google-search-ads-generative-ai/ się do zapewnienia reklamodawcom możliwości dotarcia do potencjalnych klientów w ich podróży wyszukiwania. Dziś dzielimy się aktualnymi informacjami na temat naszych postępów.
Tworzenie lepszych kampanii w wyszukiwarce dzięki czatowi opartemu na Gemini
Jak ogłosiliśmy w zeszłym miesiącu, Gemini[3]https://blog.google/technology/ai/google-gemini-ai/, nasz największy i najbardziej wydajny model sztucznej inteligencji, zostanie rozszerzony na więcej naszych podstawowych produktów w nadchodzących miesiącach, w tym Google Ads. Aktywnie testujemy Gemini, aby jeszcze bardziej ulepszyć nasze rozwiązania reklamowe. Z przyjemnością informujemy, że Gemini obsługuje teraz konwersacje[4]https://blog.google/products/ads-commerce/ai-powered-ads-google-marketing-live/#:~:text=Manage%20complexity%20through%20chat. To pierwsza z wielu integracji Gemini, które mają nadejść.
Dostęp w wersji beta do konwersacji w Google Ads jest teraz w pełni dostępny dla anglojęzycznych reklamodawców w USA i Wielkiej Brytanii. W ciągu najbliższych kilku tygodni zostanie on wprowadzony globalnie dla wszystkich anglojęzycznych reklamodawców. Cieszymy się, że w nadchodzących miesiącach otworzymy dostęp w kolejnych językach i czekamy na Wasze opinie.
Konwersacyjny przepływ pracy został zaprojektowany, aby pomóc w tworzeniu lepszych kampanii w wyszukiwarce za pomocą czatu. Łączy on Twoją wiedzę z Google AI. Wszystko, co musisz zacząć, to adres URL Twojej witryny, a Google AI pomoże Ci stworzyć zoptymalizowane kampanie w wyszukiwarce, generując odpowiednie treści reklamowe, w tym kreacje i słowa kluczowe.
W ciągu ostatnich kilku miesięcy testowaliśmy konwersacyjne doświadczenie z niewielką grupą reklamodawców. Zauważyliśmy, że pomaga im to tworzyć kampanie w wyszukiwarce o wyższej jakości przy mniejszym wysiłku. Jednym ze sposobów, w jaki to mierzymy, jest metryka o nazwie Skuteczność reklamy[5]https://support.google.com/google-ads/answer/9142254 (Ad Strength) , która analizuje trafność, jakość i różnorodność tekstu reklamy i daje wynik od „Słaby” do „Doskonały”.
Uważam, że doświadczenie konwersacyjne jest bardzo łatwe w użyciu. Pomogło mi to stworzyć jeszcze więcej wysokiej jakości reklam z „dobrą” lub „doskonałą” siłą reklamy, co jeszcze bardziej poprawiło wydajność moich kampanii.
Tom Foster
Menedżer ds. płatnego wyszukiwania w Page1
Ponieważ wyszukiwarka staje się coraz bardziej wizualna, słyszeliśmy od reklamodawców, że tworzenie atrakcyjnych obrazów, które zwiększają wydajność, może być wyzwaniem. Dlatego zaprojektowaliśmy konwersacyjne doświadczenie, aby sugerować obrazy dostosowane do kampanii przy użyciu generatywnej sztucznej inteligencji i obrazów ze strony docelowej. Ta funkcja zostanie dodana w nadchodzących miesiącach. Reklamodawcy zatwierdzają zasoby – w tym obrazy – przed uruchomieniem kampanii.
Wszystkie obrazy utworzone za pomocą generatywnej sztucznej inteligencji w Google Ads, w tym konwersacje, będą identyfikowane jako takie. Używamy SynthID[6]https://deepmind.google/discover/blog/identifying-ai-generated-images-with-synthid/ do niewidocznego znakowania wodnego tych obrazów i będą one zawierać otwarte standardowe metadane wskazujące, że obraz został wygenerowany przez sztuczną inteligencję.
Nasze dane pokazują, że reklamodawcy z małych firm, którzy korzystają z konwersacji w Google Ads, są o 42% bardziej skłonni do publikowania kampanii w wyszukiwarce z „dobrą” lub „doskonałą” siłą reklam.1 Jest to istotne, ponieważ odkryliśmy silną korelację między siłą reklam a konwersjami. Na przykład, reklamodawcy, którzy poprawiają siłę reklam w swoich responsywnych reklamach w wyszukiwarce z „Słabej” na „Doskonałą”, odnotowują średnio o 12% więcej konwersji.2
Odważne i odpowiedzialne podejście do sztucznej inteligencji
Podzielamy entuzjazm branży dla potencjału sztucznej inteligencji w zakresie odblokowywania wartości zarówno dla konsumentów, jak i reklamodawców. Nowe przypadki użycia – i możliwości – pojawiają się regularnie, ponieważ sztuczna inteligencja nadal szybko ewoluuje. Dlatego też uważamy, że sztuczna inteligencja będzie nadal czynić nasze produkty jeszcze bardziej użytecznymi.
Kontynuując odkrywanie tego, co jest możliwe dzięki sztucznej inteligencji, pozostajemy zaangażowani w rozwój i stosowanie tej nowej technologii w sposób odpowiedzialny. Uważamy, że najlepszym sposobem na to jest przestrzeganie naszych zasad AI[7]https://ai.google/responsibility/principles/, które ustanowiliśmy w 2018 roku.
W nadchodzącym roku pojawi się więcej aktualizacji Google Ads opartych na sztucznej inteligencji. A jeśli chcesz zacząć korzystać ze sztucznej inteligencji już dziś, zapoznaj się z naszymi podstawami sztucznej inteligencji[8]https://support.google.com/google-ads/answer/13580022.
Źródło: https://blog.google/products/ads-commerce/put-google-ai-to-work-with-search-ads/
Źródło
↑1 | https://blog.google/products/ads-commerce/ai-powered-ads-google-marketing-live/ |
---|---|
↑2 | https://blog.google/products/ads-commerce/google-search-ads-generative-ai/ |
↑3 | https://blog.google/technology/ai/google-gemini-ai/ |
↑4 | https://blog.google/products/ads-commerce/ai-powered-ads-google-marketing-live/#:~:text=Manage%20complexity%20through%20chat |
↑5 | https://support.google.com/google-ads/answer/9142254 |
↑6 | https://deepmind.google/discover/blog/identifying-ai-generated-images-with-synthid/ |
↑7 | https://ai.google/responsibility/principles/ |
↑8 | https://support.google.com/google-ads/answer/13580022 |