Michał Wiercimok
  • Strona główna
  • Tu zacznij
    • O mnie
    • Zatrudnij mnie
  • Blog
    • Marketing
    • Blogowanie
    • Biznes
    • Eventy
    • Różne
  • Kontakt
  • Strona główna
  • Tu zacznij
  • Blog
  • Kontakt
Michał Wiercimok
  • Strona główna
  • Tu zacznij
    • O mnie
    • Zatrudnij mnie
  • Blog
    • Marketing
    • Blogowanie
    • Biznes
    • Eventy
    • Różne
  • Kontakt
  • Marketing

Reklama w Google Ads

  • 25 lutego 2021
  • 4 minute read
Total
0
Shares
0
0
0
0
Spis treści
  1. Co to Google Ads
  2. Dla kogo reklama w Google Ads
  3. Google Ads, czy SEO?
  4. Ile kosztuje Google Ads
  5. Formy reklamy w Google Ads
  6. Najczęstsze błędy w Google Ads
  7. Kod promocyjny Google Ads
  8. Jak wybrać agencję / specjalistę Google Ads
  9. Nauka Google Ads
  10. Posłuchaj podcast o Google Ads Piotrka Poloka, gdzie byłem gościem

Google Ads to największy system reklamowy na świecie. Pozwala nam zacząć reklamować firmę praktycznie z dania na dzień i rozliczać się tylko za potencjalnych klientów (kliknięcia – przejścia na stronę).

Co to Google Ads

Google Ads (dawniej AdWords) to system reklamowy stworzony przez Google. Pozwala reklamować się w witrynach Google (wyszukiwarka, YouTube, Gmail, itp.) w prostych rozliczeniach za kliknięcia (CPC), wyświetlenia (CPM), obejrzenia (CPV), za daną akcję (CPA). Podstawowym rozliczeniem jest CPC (Cost Per Click – Koszt za kliknięcie), w dalszej części będę się na nim opierał (jeśli czytasz akapit “co to Google Ads” jesteś początkujący i na najbliższe miesiące ta metryka w 100% wystarczy).

Dla kogo reklama w Google Ads

Reklama ta jest praktycznie dla każdego, niezależnie czy prowadzisz duży międzynarodowy biznes, czy też lokalną firmę. Wykluczone jednak są pojedyncze branże [1]https://support.google.com/adspolicy/answer/6008942?hl=pl

Google Ads, czy SEO?

Na początku niemal zawsze warto prowadzić kampanię Google Ads. Wynika to z tego, że jego efekty są widoczne praktycznie od razu. W przypadku pozycjonowania na efekty możemy czekać miesiące po czym okaże się, że nasze założenia były błędne i musimy zmienić strategię.

Rozpoczynając działania od Google Ads, możemy przetestować skuteczność słów kluczowych, jak i przetestować samą stronę, między innymi czy sprzedaje.

Trzeba również pamiętać, że kampania Google Ads nie kończy się na samych reklamach tekstowych w wyszukiwarce. Daje nam wiele dodatkowych możliwości.

Ile kosztuje Google Ads

Reklamę możemy rozpocząć praktycznie od kilku złotych dziennie, dzięki pełnej kontroli wydatków. Koszt reklamy w Google będzie zależał od branży, cyklu życia klienta i aktualnych trendów konsumenckich.

Koszt kliknięcia zależny jest przede wszystkim od konkurencyjności. Na samą stawkę składają się takie czynniki jak: konkurencyjność (CPC), wynik jakości reklamy, przewidywane współczynnik klikalności, optymalizacja strony internetowej. Więcej przeczytasz tutaj: https://support.google.com/google-ads/answer/6297

Tak więc Google Ads opiera się na systemie aukcyjnym, który nagradza wysokiej jakości reklamy niższymi kosztami i lepszym rozmieszczeniem reklam.

Zobaczmy to na przykładzie. Twoja cena = Ranking reklamy konkurencji / wynik jakości + 0.01

Maks. StawkaWynik jakościRanking reklamyRzeczywisty koszt za kliknięcie
Reklamodawca 12102016/10 + 0.01 = 1.61
Reklamodawca 2441612/4 + 0.01 = 3.01
Reklamodawca 362128/2 + 0.01 = 4.01
Reklamodawca 4818Najwyższe CPC

Zauważ, że reklamodawca 1 może zapłacić mniej niż reklamodawca 4 i nadal osiągnąć wyższą pozycję ze względu na swój lepszy Wynik Jakości? Tak w skrócie działa Google Ads i dlaczego reklamodawcy dysponujący niewielkim budżetem mogą reklamować się w Google tak samo skutecznie, jak firmy o dużym budżecie.

Do ewentualnego kosztu kampanii Google Ads należy doliczyć obsługę specjalisty – jak widać powyżej, może się to opłacić. Również mogę pomóc, w tym celu zachęcam do kontaktu.

Obsługa agencji to zazwyczaj miesięczna stawka za obsługę konta. Rozliczana jest godzinowo lub jako procent od budżetu. Jednak ten drugi przypadek w mojej opinii może tworzyć konflikt interesów – agencji będzie zależało na większym budżecie, by więcej zarabiać.

Formy reklamy w Google Ads

Wyszukiwarka – reklama wyświetla się w wynikach wyszukiwania Google, może się wyświetlać w formie tekstowej lub w formie reklam produktowych.

Reklama w Google Ads 1
Wyniki wyszukiwania Google. Reklamy Google w wyszukiwarce zostały zaznaczone na niebiesko.

Sieć reklamowa – reklama na stronach z jednostkami reklamowymi Google Ads (Adsense – dla wydawców). Reklamy te występują najczęściej w formie graficznej. Kierowane mogą być na wiele sposobów, min.: Remarketing (osoby które były na naszej stronie), kontekst, tematy, zainteresowania, wybrane grupy demograficzne, itp.

Remarketing – Mało kiedy dokonujemy zakupu po pierwszym wejściu na stronę, dzięki tej formie reklamy możemy sprowadzić ponownie na naszą stronę osoby, które były u nas wcześniej.

Gmail – reklama w poczcie Google.

Youtube – Druga co do wielkości wyszukiwarka na świecie. Pozawala na reklamowanie się w różnych formach w tym w szczególności wideo.

Najczęstsze błędy w Google Ads

Analizując dosłownie setki kampanii Google Ads na przestrzeni kilkunastu lat, zauważyłem pewne błędy, które powtarzają się najczęściej. Oto niektóre z nich:

  1. Kampania bez określonego celu.
  2. Brak podpiętej analityki strony (Google Ads)
  3. Łączone kampanie w wyszukiwarce i sieci reklamowej
  4. Brak poprawnej struktury konta.
  5. Brak dopasowań słów kluczowych
  6. Brak rozszerzeń reklam
  7. Uruchamianie kampanii inteligentnej, zamiast “normalnej”.

Kod promocyjny Google Ads

Dla nowych kont Google możesz otrzymać dodatkowe środki w formie kuponu. Nawet wartości 375 zł. Więcej o tym jednak w osobnym wpisie: https://michal.wiercimok.pl/kupon-google-ads/

Jak wybrać agencję / specjalistę Google Ads

Jeśli nie chcesz zgłębiać tajników Google Ads i wolisz w tym samym czasie rozwijając swój biznes. Powinieneś rozważyć zatrudnienie specjalisty Google Ads. Na co warto zwrócić uwagę wybierając takiego specjalistę ?

Doświadczenie – osoby z małym doświadczeniem będą uczyć się na Twoim budżecie.

Status Google Partners – Powiązane z punktem wyżej. Aby zdobyć status Google Partners potrzebne są zdane egzaminy z reklamy, dobra optymalizacja kont, oraz wysokość zarządzanego budżetu. Osoba / Agencja posiadająca takie status może oznaczać się logiem:

Stare logo Google Partners do 2021

Reklama w Google Ads 2

Nowe logo Google Partners od 2021

Reklama w Google Ads 3

Profil takiej agencji powinien być również możliwy do zweryfikowania na stornie Google (w końcu grafikę, każdy może wstawić na stronę). Poproś o taki link potencjalną agencję. Link wygląda tak: https://google.com/partners/agency?id=5436638539

Transparentność – czy agencja udostępnia konto Google Ads (przynajmniej do odczytu), czy raportuje wyniki kampanii, itp.

Nauka Google Ads

W internecine istnieje wiele źródeł, z których możemy poznać system reklamowy Google.

Szkolenia Google Ads na platformie Skillshop – https://support.google.com/google-ads/answer/7539883?hl=pl

Internetowe Rewolucje – https://learndigital.withgoogle.com/internetowerewolucje

Pomoc Google Ads – https://support.google.com/google-ads

Forum Google Ads: https://support.google.com/google-ads/community?hl=pl

Posłuchaj podcast o Google Ads Piotrka Poloka, gdzie byłem gościem

Źródło[+]

Źródło
↑1 https://support.google.com/adspolicy/answer/6008942?hl=pl
Total
0
Shares
Udostępnij 0
Tweet 0
Udostępnij 0
Previous Article
Jak dodać listę pingów WordPress do swojej witryny 7
  • Blogowanie

Jak dodać listę pingów WordPress do swojej witryny

  • 6 października 2020
Zobacz post
Next Article
Pozycjonowanie Sklepu Internetowego 8
  • Różne

Pozycjonowanie Sklepu Internetowego

  • 10 sierpnia 2021
Zobacz post

Newsletter

Podobał Ci się artykuł? Dołącz do newslettera!

Może Ci się spodobać
Content marketing - wszystko co musisz wiedzieć na temat marketingu treści 9
Zobacz post
  • Marketing

Content marketing – wszystko co musisz wiedzieć na temat marketingu treści

  • Michał Wiercimok
  • 15 listopada 2022
Consent Mode - Tryb uzyskiwania zgody w witrynach i aplikacjach mobilnych 10
Zobacz post
  • Marketing

Consent Mode – Tryb uzyskiwania zgody w witrynach i aplikacjach mobilnych

  • Michał Wiercimok
  • 9 listopada 2022
Najskuteczniejsze wymiary banerów reklamowych Google Ads 11
Zobacz post
  • Marketing

Najskuteczniejsze wymiary banerów reklamowych Google Ads

  • Michał Wiercimok
  • 29 października 2022
Meta Description 12
Zobacz post
  • Marketing

Meta Description

  • Michał Wiercimok
  • 5 października 2020
Tag Title 13
Zobacz post
  • Marketing

Tag Title

  • Michał Wiercimok
  • 2 października 2020
Co muszą wiedzieć marketerzy turystyczni, aby podążać naprzód 14
Zobacz post
  • Marketing

Co muszą wiedzieć marketerzy turystyczni, aby podążać naprzód

  • Michał Wiercimok
  • 6 sierpnia 2020
Ile kosztuje Pozycjonowanie ? 15
Zobacz post
  • Marketing

Ile kosztuje Pozycjonowanie ?

  • Michał Wiercimok
  • 19 stycznia 2020
Darmowe i płatne szkolenia internetowe 16
Zobacz post
  • Biznes
  • Marketing

Darmowe i płatne szkolenia internetowe

  • Michał Wiercimok
  • 20 grudnia 2019

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Newsletter

Dowiaduj się co nowego w e-marketingu

Michał Wiercimok
  • Pozycjonowanie Katowice
  • Mapa Strony
  • O mnie
  • Kontakt
  • Polityka plików cookies

Input your search keywords and press Enter.

Zarządzaj swoją prywatnością

Żeby zapewnić najlepsze wrażenia, my oraz nasi partnerzy używamy technologii takich jak pliki cookies do przechowywania i/lub uzyskiwania informacji o urządzeniu. Wyrażenie zgody na te technologie pozwoli nam oraz naszym partnerom na przetwarzanie danych osobowych, takich jak zachowanie podczas przeglądania lub unikalny identyfikator ID w tej witrynie. Brak zgody lub jej wycofanie może niekorzystnie wpłynąć na niektóre funkcje.

Kliknij poniżej, aby wyrazić zgodę na powyższe lub dokonać szczegółowych wyborów. Twoje wybory zostaną zastosowane tylko do tej witryny. Możesz zmienić swoje ustawienia w dowolnym momencie, w tym wycofać swoją zgodę, korzystając z przełączników w polityce plików cookie lub klikając przycisk zarządzaj zgodą u dołu ekranu.

Funkcjonalne Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych. Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
Statystyka

Marketing

Funkcje
Zawsze aktywne

Zawsze aktywne
Zarządzaj opcjami Zarządzaj serwisami Zarządzaj dostawcami Przeczytaj więcej o tych celach
Zarządzaj opcjami
{title} {title} {title}