Reklamy banerowe to jedna z najpopularniejszych form reklamy, w systemie reklamowym Google możemy dodać wiele formatów, poniżej te najskuteczniejsze.

Banery o stałych wymiarach pozwalają nam zachować lepszą kontrolę nad tym co i w jaki sposób się wyświetla, reklamy elastyczne pozwalają w prosty sposób dopasować się do wybranych jednostek reklamowych na stronach reklamodawców, dzięki czemu uzyskują dużą skuteczność wyświetleń.

Najskuteczniejsze rozmiary reklam

Rozmiar reklamy Opis
750 x 300 Trzeci pod względem popularności format w Polsce (17% kampanii reklamowych) i główna alternatywa dla rozmiaru 750 x 200.
750 x 200 Najpopularniejszy format w Polsce, stosowany w 53% kampanii reklamowych. Najskuteczniejszy wtedy, gdy reklama jest umieszczona nad lub tuż pod menu witryny.
750 x 100 Bardzo popularny format w Polsce, dobrze się sprawdza zarówno w kampaniach budujących świadomość marki, jak i ukierunkowanych na reakcję bezpośrednią.
728 x 90 Nazywany także „długim banerem”. Z reguły dla tego formatu dostępnych jest więcej zasobów reklamowych, co może zwiększyć przychody, gdy włączysz wyświetlanie reklam zarówno tekstowych, jak i graficznych.

Skuteczny, gdy reklama jest umieszczona nad główną treścią lub na stronach forum.

Nadaje się też na strony zoptymalizowane pod kątem tabletów.
336 x 280 Nazywany także „dużym prostokątem”. Z reguły dla tego formatu dostępnych jest więcej zasobów reklamowych, co może zwiększyć przychody, gdy włączysz wyświetlanie reklam zarówno tekstowych, jak i graficznych.

Skuteczny, gdy reklama jest umieszczona w tekście lub znajduje się na końcu artykułu.
300 x 250 Nazywany także „średnim prostokątem”. Z reguły dla tego formatu dostępnych jest więcej zasobów reklamowych, co może zwiększyć przychody, gdy włączysz wyświetlanie reklam zarówno tekstowych, jak i graficznych.

Skuteczny, gdy reklama jest umieszczona w tekście lub znajduje się na końcu artykułu.
300 x 50 Rozmiar na komórki nazywany też „banerem mobilnym”. Pasuje do większych ekranów telefonów komórkowych. Reklama powinna znajdować się na górze lub na dole ekranu.
160 x 600 Nazywany także „szerokim wieżowcem”. Z reguły dla tego formatu dostępnych jest więcej zasobów reklamowych, co może zwiększyć przychody, gdy włączysz wyświetlanie reklam zarówno tekstowych, jak i graficznych.

Ma największą skuteczność, gdy znajduje się obok pasków bocznych na stronach internetowych.
468 x 60 azywany także „banerem”. Ten format jest odpowiedni do mniejszych przestrzeni, w których nie mieści się długi baner 728 x 90.

Reklam displayowych dostosowanych do tego rozmiaru zwykle jest mniej, dlatego jego skuteczność może nie być optymalna.

Nadaje się też na strony zoptymalizowane pod kątem tabletów.
   

Reklamy elastyczne

Reklamy elastyczne (https://support.google.com/google-ads/answer/7005917) – tu najlepiej przesłać nam duże zdjęcie o wymiarach 1600px. Treści na nich powinny być ograniczone (ważniejszy jest sam obraz), same treści dodasz w systemie reklamowym. Treści dodane w systemie reklamowym mają wpływ na jakość reklam.


W przypadku grup reklam zawierających elastyczną reklamę displayową nastąpił wzrost liczby konwersji o średnio 90%.

Obraz

Orientacja pozioma (1,91:1)

  • Zalecany rozmiar: 1200 x 628
  • Maksymalny rozmiar: 600 x 314

Kwadrat (1:1)

  • Zalecany rozmiar: 1200 x 1200
  • Minimalny rozmiar: 300 x 300

Orientacja pionowa (9:16)

  • Zalecany rozmiar: 900 x 1600
  • Minimalny rozmiar: 600 x 1067
  • Orientacja pozioma (4:1): 1200 x 300 pikseli
    • minimalny rozmiar logo: 512 x 128 pikseli,
    • maksymalny rozmiar pliku: 5120 KB.
  • Kwadrat: 1200 x 1200 pikseli
    • minimalny rozmiar logo: 128 x 128 pikseli,
    • maksymalny rozmiar pliku: 5120 KB.

Przesłane reklamy elastyczne można dopasować w razie potrzeby w systemie reklamowym Google Ads. Dlatego też nie muszą być w „idealnym” rozmiarze.

Published On: 29 października, 2022 / Categories: Marketing / Tags: /

About the Author: Michał Wiercimok

Najskuteczniejsze wymiary banerów reklamowych Google Ads 7
Od 2003 roku związany z branżą e-marketingu w tym w szczególności z marketingiem w wyszukiwarkach. Właściciel jednej z najszybciej rozwijającej się i najbardziej perspektywicznej agencji interaktywnej na polskim rynku według Google.

Zostań na bieżąco

Zapisz się na newsletter i otrzymuj najlepsze wskazówki!

Błąd: Brak formularza kontaktowego.

Add notice about your Privacy Policy here.