Michał Wiercimok
  • Strona główna
  • Tu zacznij
    • O mnie
    • Zatrudnij mnie
  • Blog
    • Marketing
    • Blogowanie
    • Biznes
    • Eventy
    • Różne
  • Kontakt
  • Strona główna
  • Tu zacznij
  • Blog
  • Kontakt
Michał Wiercimok
  • Strona główna
  • Tu zacznij
    • O mnie
    • Zatrudnij mnie
  • Blog
    • Marketing
    • Blogowanie
    • Biznes
    • Eventy
    • Różne
  • Kontakt
  • Marketing

Wyszukiwanie głosowe

  • 5 lutego 2019
  • 3 minute read
Total
0
Shares
0
0
0
0

Według raportów wyszukiwanie głosowe na świecie zyskuje na znaczeniu. Wprowadzony pod koniec 2018 roku asystent Google w Polsce może znacząco przyspieszyć ten trend w naszym kraju. Jak się do tego przygotować?

Od grudnia 2018 dostępny jest w Polsce asystent Google (Google Assistant), oznacza to że Google “rozumie” co do niego mówimy w ojczystym języku. Możemy komunikować się w najbardziej dla nas naturalny sposób – mową.

Już od 2013 roku Google wraz z aktualizacją algorytmu nazwanej koliber, zastanawia się przy wyszukiwaniu nad intencją użytkownika i kontekstem zapytania. Tak by wynik był jak najlepszy. Technologia głosowa to kolejny krok w kierunku poprawy komfortu korzystania z semantyki opartej o przetwarzanie języka naturalnego (Natural Language Processing) w celu rozpoznawania tekstury głosu, zainteresowań i zachowania.

Szacuje się, że w 2020 roku 50% zapytań do wyszukiwarki będzie kierowanych przez głos, a 30% sesji na stronach internetowych będzie odbywać się, bez użycia ekranu[1]https://econsultancy.com/the-future-of-voice-search-2020-and-beyond/.

Google również przez wiele lat zbierał głosowe zapytania do wyszukiwarki, nawigacji w Google Maps itp., które następnie przez delegowane osoby były sprawdzane, porównywane z tym jak Google to interpretował, a następnie ręcznie poprawiane przez te osoby w razie konieczności, ucząc Google.

Jak pozycjonować się w głosowych wynikach wyszukiwania

Zapytania głosowe do wyszukiwarki Google zadawane są najczęściej w postaci pytań. Na przykład “Czy muszę wziąć dzisiaj parasol?”, “Jak ugotować rosół?”. Najeży uwzględnić to w doborze fraz kluczowych do optymalizacji.

W odnalezieniu tego typu fraz może pomóc artykuł: https://michal.wiercimok.pl/frazy-slowa-kluczowe
Oraz narzędzia takie jak answerthepublic.com

Dobór fraz kluczowych dla wyszukiwania głosowego

Warto przygotować odpowiedzi na różnego rodzaju pytania, poradniki (jak, w jaki sposób), informacje gdzie (gdzie można kupić, jak dojechać), nakierowane na intencje zakupowe (informacje o produktach, porównania, wideo)

Dobrym pomysłem może się okazać stworzenie na stronie działu pytań i odpowiedzi, tak zwanych Q&A. Można również aktualne strony wzbogacić o tego typu treść.

Odpowiedzi na pytania powinny być łatwe do odczytania i zrozumienia. Po prostu opisane tak, jakbyśmy odpowiadali w normalnej rozmowie. Nie powinny zawierać wyrażeń, które wymaja zerknięcia w ekran (na przykład “jak na załączonej grafice”).

Warto dodatkowo zapoznać się z oficjalnymi wskazówkami Google na temat wyszukiwania głosowego. Evaluation of Search Speech – Guidelines

Optymalizacja pod wyszukiwanie głosowe

Choć jest możliwe wyszukiwanie głosowe od dawana poprzez zwykłą wyszukiwarkę. Aktualnie większość tego typu zapytań kierowanych jest przez komórkę. Dlatego też wymagania względem tego typu zapytań są takie same jak dla zapytań mobilnych.

Ludzie chcą uzyskać odpowiedź na swoje pytanie najszybciej jak to możliwe. Dlatego też coraz chętniej wykorzystują wyszukiwanie Głosowe, dzięki któremu uzyskują odpowiedź bez konieczności wpisywania zapytania na klawiaturze i wchodzenia na stronę internetową.

Na pewno jednym z ważnych elementów, optymalizacji pod katem wyszukiwań głosowych, będzie szybkość wczytywania strony. Już od dawana jest to czynnik rankingowy w “zwykłych” wynikach wyszukiwania.

Mobilność strony internetowej – czy Twoja strona jest odpowiednia dla urządzeń mobilnych przetestujesz narzędziem https://search.google.com/test/mobile-friendly

Szybkość strony internatowej – odpowiedź, na zapytanie głosowe powinna pojawić się bez zająknięcia, dlatego też Twoja strona internetowa powinna być odpowiednio szybka. Prędkość wczytywania strony sprawdzisz narzędziem od Google https://testmysite.withgoogle.com/intl/pl-pl

Dodać dane strukturalne – pozwalające lepiej zrozumieć stronę internetową. Więcej na http://schema.org/docs/gs.html

Ps.
Rozpoznawanie mowy to nie tak nowy temat, już w 1952 wynaleziono
maszynę zdolną do zrozumienia wypowiedzianych cyfr. https://en.wikipedia.org/wiki/Timeline_of_speech_and_voice_recognition

Źródło[+]

Źródło
↑1 https://econsultancy.com/the-future-of-voice-search-2020-and-beyond/
Total
0
Shares
Udostępnij 0
Tweet 0
Udostępnij 0
Powiązane tematy
  • Pozycjonowanie
Previous Article
Pozycjonowanie filmów na YouTube 1
  • Marketing

Pozycjonowanie filmów na YouTube

  • 2 lutego 2019
Zobacz post
Next Article
Pobieranie z YouTube 2
  • Różne

Pobieranie z YouTube

  • 26 marca 2019
Zobacz post

Newsletter

Podobał Ci się artykuł? Dołącz do newslettera!

Może Ci się spodobać
Content marketing - wszystko co musisz wiedzieć na temat marketingu treści 3
Zobacz post
  • Marketing

Content marketing – wszystko co musisz wiedzieć na temat marketingu treści

  • Michał Wiercimok
  • 15 listopada 2022
Consent Mode - Tryb uzyskiwania zgody w witrynach i aplikacjach mobilnych 4
Zobacz post
  • Marketing

Consent Mode – Tryb uzyskiwania zgody w witrynach i aplikacjach mobilnych

  • Michał Wiercimok
  • 9 listopada 2022
Najskuteczniejsze wymiary banerów reklamowych Google Ads 5
Zobacz post
  • Marketing

Najskuteczniejsze wymiary banerów reklamowych Google Ads

  • Michał Wiercimok
  • 29 października 2022
Reklama w Google Ads 6
Zobacz post
  • Marketing

Reklama w Google Ads

  • Michał Wiercimok
  • 25 lutego 2021
Meta Description 7
Zobacz post
  • Marketing

Meta Description

  • Michał Wiercimok
  • 5 października 2020
Tag Title 8
Zobacz post
  • Marketing

Tag Title

  • Michał Wiercimok
  • 2 października 2020
Co muszą wiedzieć marketerzy turystyczni, aby podążać naprzód 9
Zobacz post
  • Marketing

Co muszą wiedzieć marketerzy turystyczni, aby podążać naprzód

  • Michał Wiercimok
  • 6 sierpnia 2020
Ile kosztuje Pozycjonowanie ? 10
Zobacz post
  • Marketing

Ile kosztuje Pozycjonowanie ?

  • Michał Wiercimok
  • 19 stycznia 2020

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Newsletter

Dowiaduj się co nowego w e-marketingu

Michał Wiercimok
  • Pozycjonowanie Katowice
  • Mapa Strony
  • O mnie
  • Kontakt
  • Polityka plików cookies

Input your search keywords and press Enter.

Zarządzaj swoją prywatnością

Żeby zapewnić najlepsze wrażenia, my oraz nasi partnerzy używamy technologii takich jak pliki cookies do przechowywania i/lub uzyskiwania informacji o urządzeniu. Wyrażenie zgody na te technologie pozwoli nam oraz naszym partnerom na przetwarzanie danych osobowych, takich jak zachowanie podczas przeglądania lub unikalny identyfikator ID w tej witrynie. Brak zgody lub jej wycofanie może niekorzystnie wpłynąć na niektóre funkcje.

Kliknij poniżej, aby wyrazić zgodę na powyższe lub dokonać szczegółowych wyborów. Twoje wybory zostaną zastosowane tylko do tej witryny. Możesz zmienić swoje ustawienia w dowolnym momencie, w tym wycofać swoją zgodę, korzystając z przełączników w polityce plików cookie lub klikając przycisk zarządzaj zgodą u dołu ekranu.

Funkcjonalne Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych. Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
Statystyka

Marketing

Funkcje
Zawsze aktywne

Zawsze aktywne
Zarządzaj opcjami Zarządzaj serwisami Zarządzaj dostawcami Przeczytaj więcej o tych celach
Zarządzaj opcjami
{title} {title} {title}