Michał Wiercimok
  • Strona główna
  • Tu zacznij
    • O mnie
    • Zatrudnij mnie
  • Blog
    • Marketing
    • Blogowanie
    • Biznes
    • Eventy
    • Różne
  • Kontakt
  • Strona główna
  • Tu zacznij
  • Blog
  • Kontakt
Michał Wiercimok
  • Strona główna
  • Tu zacznij
    • O mnie
    • Zatrudnij mnie
  • Blog
    • Marketing
    • Blogowanie
    • Biznes
    • Eventy
    • Różne
  • Kontakt
  • Marketing

Zlecać kampanię agencji czy prowadzić ją samemu?

  • 2 czerwca 2018
  • 3 minute read
Total
0
Shares
0
0
0
0
Spis treści
  1. Nadzór nad pracami

Prowadzenie działań SEO polega na ciągłym, długotrwałym (niekończącym się) działaniu. Korzystniej jest związać się z wyspecjalizowaną agencją, czy zatrudnić na stałe specjalistę?

Usługa pozycjonowania stron internetowych, oprócz dużego doświadczenia i kosztownych narzędzi wymaga znajomości szerokiej ilości zagadnień, na które składają się umiejętność przeprowadzania audytów SEO pod kątem wyszukiwarek, umiejętności programistyczne służące wdrażaniu zmian w kodzie strony, umiejętność tworzenia treści, które przykują uwagę użytkownika oraz będą zoptymalizowane pod kątem wyszukiwarek, a także umiejętność budowania odnośników do witryny. Choć to nie koniec, tu zakończmy. Wymagana multidyscyplinarność w prowadzeniu działań z tego zakresu sprawia, że jedna osoba będzie miała trudności merytoryczne i czasowe, by się wszystkim zająć.

Zatrudniając agencję, otrzymujemy opiekę specjalistów z wybranych dziedzin. Dodatkowo, agencja dzieli koszt narzędzi SEO na większą ilość swoich klientów, dzięki czemu może osiągać o wiele wyższą efektywność kosztową.

Należy również pamiętać, że SEO to tyle samo różnych przypadków, co stron w internecie. Ciągłe zmiany i nowości powodują, że jednej osobie pracującej nad jedyną stroną, będzie trudniej spojrzeć na całość, znaleźć nową drogę. Lepiej poradzi sobie zespół, który pracuje nad większą ilością przypadków.

Kampanie SEM dobra agencja zoptymalizuje, a lepsze efekty pokryją koszty zatrudnienia. A może dobry pracownik zrobi to lepiej za swoją pensję? Plusy i minusy obu rozwiązań.

Stworzenie podstawowej kampanii Google AdWords jest bardzo proste. Sam system jest tak stworzony, że praktycznie każdy bez większych trudności uruchomi swoją pierwszą kampanię. Niestety, uruchomienie kampanii to dopiero wierzchołek góry lodowej. Sam system AdWords tak naprawdę jest jednym z największych systemów reklamowych na świecie, a jego zaawansowana konfiguracja, która pozwala rozwinąć skrzydła wymaga poświęcenia czasu oraz doświadczenia.

W mojej opinii, niemal zawsze warto zatrudnić do tego specjalistę, który dzięki doświadczeniu w zarządzaniu kampaniami z dużymi budżetami skonfiguruje i poprawnie poprowadzi działania.

W przypadku małych, lokalnych biznesów, które mają ograniczoną liczbę usług, jak np. mechanik samochodowy, fryzjer, itp. często wystarczy jednorazowa usługa i audyt konfiguracji co jakiś czas. Samym zarządzeniem budżetami, w zależności od aktualnego grafiku może zająć się właściciel.

W przypadku większych kampanii oraz kampanii dla e-commerce, prace są prowadzone bez przerwy. Tu nad zwiększaniem efektywności kampanii często czuwa sztab ludzi odpowiedzialnych za prowadzenie konta Google AdWords, analitykę, optymalizację konwersji, itp.

Zalety i wady zatrudnienia agencji

Zlecać kampanię agencji czy prowadzić ją samemu? 1

Pros

Zalety

  • Szersze komentencje
  • Zoptymalizowane koszty narzędzi SEO
  • Zoptymalizowane koszty utrzymania zaplecza SEO
  • Agencja się nie zwolni, nie pójdzie na L4
  • Łatwość wypowiedzenia umowy
  • Koszty adekwatne do pracy
Zlecać kampanię agencji czy prowadzić ją samemu? 2

Cons

Wady

  • Mniejsza kontrola
  • Zaplecze SEO jest własnością agencji

W przypadku zatrudniania specjalisty, wady i zalety wymieniają się trochę miejscami w stosunku do zatrudniania agencji.

Wady i zalety zatrudnienia specjalisty

Zlecać kampanię agencji czy prowadzić ją samemu? 1

Pros

Zalety

  • Pracuje tylko dla naszej firmy
  • Wszystkie prace i materiały zostają w naszej firmie
Zlecać kampanię agencji czy prowadzić ją samemu? 2

Cons

Wady

  • Konieczność finansowania wielu narzędzi
  • Konieczność finansowania szkoleń
  • Ograniczony zakres wiedzy
  • W przypadku odejścia, zabiera całą wiedzę ze sobą
  • Urlopy i zwolnienia lekarskie
  • Koszt utrzymania zaplecza SEO
  • Mała liczba prawdziwych specjalistów na rynku
  • Wysoki koszt zatrudniania

Nadzór nad pracami

Długo myślałem nad kontrolą i monitorowaniem prac. W obu przypadkach opierać się to powinno na raportach i informacjach od wykonawcy.

Jednak agencje często zasłaniają się know-how, a my otrzymujemy jedynie ogólne informacje na temat przeprowadzanych prac. Wiele osób uważa, że agencja nie powinna mieć nic do ukrycia, ale tak naprawdę zarabia ona w dużej mierze dzięki swojej wiedzy, a zdradzanie wszystkich swoich sposobów na wysokie pozycje mogło by doprowadzić do obniżenia ich efektywności i rentowności.

Pracownik na etacie już tego typu wymówką nie może się wykręcić. Powinien dokładnie raportować to, co wykonał. Jednak jeśli pracodawca nie posiada doświadczane w SEO, nie będzie w stanie do końca zweryfikować tych działań oraz czasu, jaki został na nie poświęcony. Częstym problemem jest również praca nad własnymi projektami osób zatrudnionych na etat w czasie pracy.

Podsumowanie

Prowadzę agencję, więc moje postrzeganie tego zagadnienia może być trochę subiektywne. Ale w dobie outsourcingu wszystkiego co możliwe, optymalizacji kosztowej i specjalizacji, wybór niemal zawsze powinien paść na agencję zewnętrzną.

Metaforycznie mówiąc, lepiej jest kupić bilet na samolot, niż cały samolot, chyba, że nas stać, chcemy być niezależni i będzie nam się to opłacać.

Artykuł powstał jako cześć wypowiedzi dla Interaktywnie.com w raporcie: ‘Marketing w wyszukiwarkach 2018’. Zainteresowanym marketingiem w wyszukiwarkach polecam zapoznanie się.

Macie swoje pomysły na plusy i minusy zatrudniania agencji i specjalistów? Napiszcie w komentarzu!

Total
0
Shares
Udostępnij 0
Tweet 0
Udostępnij 0
Previous Article
Jak zrobić stronę internetową 9
  • Różne

Jak zrobić stronę internetową

  • 26 maja 2018
Zobacz post
Next Article
Darmowe zdjęcia - skąd brać zdjęcia na stronę lub blog ? 10
  • Marketing

Darmowe zdjęcia – skąd brać zdjęcia na stronę lub blog ?

  • 7 czerwca 2018
Zobacz post

Newsletter

Podobał Ci się artykuł? Dołącz do newslettera!

Może Ci się spodobać
Content marketing - wszystko co musisz wiedzieć na temat marketingu treści 11
Zobacz post
  • Marketing

Content marketing – wszystko co musisz wiedzieć na temat marketingu treści

  • Michał Wiercimok
  • 15 listopada 2022
Consent Mode - Tryb uzyskiwania zgody w witrynach i aplikacjach mobilnych 12
Zobacz post
  • Marketing

Consent Mode – Tryb uzyskiwania zgody w witrynach i aplikacjach mobilnych

  • Michał Wiercimok
  • 9 listopada 2022
Najskuteczniejsze wymiary banerów reklamowych Google Ads 13
Zobacz post
  • Marketing

Najskuteczniejsze wymiary banerów reklamowych Google Ads

  • Michał Wiercimok
  • 29 października 2022
Reklama w Google Ads 14
Zobacz post
  • Marketing

Reklama w Google Ads

  • Michał Wiercimok
  • 25 lutego 2021
Meta Description 15
Zobacz post
  • Marketing

Meta Description

  • Michał Wiercimok
  • 5 października 2020
Tag Title 16
Zobacz post
  • Marketing

Tag Title

  • Michał Wiercimok
  • 2 października 2020
Co muszą wiedzieć marketerzy turystyczni, aby podążać naprzód 17
Zobacz post
  • Marketing

Co muszą wiedzieć marketerzy turystyczni, aby podążać naprzód

  • Michał Wiercimok
  • 6 sierpnia 2020
Ile kosztuje Pozycjonowanie ? 18
Zobacz post
  • Marketing

Ile kosztuje Pozycjonowanie ?

  • Michał Wiercimok
  • 19 stycznia 2020

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Newsletter

Dowiaduj się co nowego w e-marketingu

Michał Wiercimok
  • Pozycjonowanie Katowice
  • Mapa Strony
  • O mnie
  • Kontakt
  • Polityka plików cookies

Input your search keywords and press Enter.

Zarządzaj swoją prywatnością

Żeby zapewnić najlepsze wrażenia, my oraz nasi partnerzy używamy technologii takich jak pliki cookies do przechowywania i/lub uzyskiwania informacji o urządzeniu. Wyrażenie zgody na te technologie pozwoli nam oraz naszym partnerom na przetwarzanie danych osobowych, takich jak zachowanie podczas przeglądania lub unikalny identyfikator ID w tej witrynie. Brak zgody lub jej wycofanie może niekorzystnie wpłynąć na niektóre funkcje.

Kliknij poniżej, aby wyrazić zgodę na powyższe lub dokonać szczegółowych wyborów. Twoje wybory zostaną zastosowane tylko do tej witryny. Możesz zmienić swoje ustawienia w dowolnym momencie, w tym wycofać swoją zgodę, korzystając z przełączników w polityce plików cookie lub klikając przycisk zarządzaj zgodą u dołu ekranu.

Funkcjonalne Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych. Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
Statystyka

Marketing

Funkcje
Zawsze aktywne

Zawsze aktywne
Zarządzaj opcjami Zarządzaj serwisami Zarządzaj dostawcami Przeczytaj więcej o tych celach
Zarządzaj opcjami
{title} {title} {title}