Jeśli masz już aktywną kampanię Google Ads możesz chcieć ją udostępnić nowej agencji interaktywnej, żeby ją dla Ciebie przeanalizowała lub poprowadziła według najlepszych praktyk.
Sposób numer 1
Aby udostępnić swoje konto Google Ads, zaloguj się do niego podając poprawne dane konta Google. Przejdź do zakładki “narzędzia” w prawym górnym rogu strony (ikonka klucza francuskiego), następnie do zakładki “Dostęp do konta” jak na obrazku poniżej.
Będąc w zakładce “Dostęp do konta” możesz dodać nowego użytkownika, klikając w biały plusik na niebieskim tle. Po kliknięciu otworzy się nowe menu z możliwością ustalenia poziom dostępu oraz dodania adresu e-mail konta Google.
Dalej na podany adres zostanie wysłana wiadomość z prośbą o akceptację zaproszenia.
Sposób numer 2
Najprostszym sposobem przyznania agencji dostępu do konta Google Ads jest wysłanie przez agencję zaproszenia do konta z ich konta menedżera (MCK).
Aby to zrobić należy podać indywidualny numer identyfikacyjny.
Numer konta znajdziesz w kilku miejscach po zalogowaniu się do Google Ads, poniżej przykładowe miejsca:
Numer konta znajduje się w lewym menu (na zdjęciu), pod ikonką pomocy, oraz w menu konta (po kliknięciu na avatar). W starym wyglądzie konta Google Ads, numer ten znajduje się w prawym górnym rogu.
Numer identyfikacyjny konta zawsze składa się z 10 cyfr.
Gdy już podasz ten numer agencji, wyśle ona zaproszenie do konta, a Ty otrzymasz informację na adres e-mail przypisany do konta z instrukcjami.
Możesz również po zalogowaniu się do konta przejść do ustawień Ads i zaakceptować żądanie. W tym celu kliknij na ikonkę “trzy kropki” (w starym Ads ikonka koła zębatego) i przejdź do zakładki “Dostęp do konta”.
W zakładce Menedżerowie klienta wystarczy kliknąć i zatwierdzić żądanie. W tym miejscu również w przyszłości będziesz mógł zarządzać użytkownikami z dostępem do Twojego konta.
Warto pamiętać by dane te udostępniać jedynie zaufanym osobom. Dobrą praktyką jest również podpisywanie umów o poufności w celu zabezpieczenia tajemnic organizacji.
Wybierając agencję do obsługi kampanii Google Ads warto wybierać agencje posiadające status “Google Partners“