Michał Wiercimok
  • Strona główna
  • Tu zacznij
    • O mnie
    • Zatrudnij mnie
  • Blog
    • Marketing
    • Blogowanie
    • Biznes
    • Eventy
    • Różne
  • Kontakt
  • Strona główna
  • Tu zacznij
  • Blog
  • Kontakt
Michał Wiercimok
  • Strona główna
  • Tu zacznij
    • O mnie
    • Zatrudnij mnie
  • Blog
    • Marketing
    • Blogowanie
    • Biznes
    • Eventy
    • Różne
  • Kontakt
  • Marketing

Jak wykluczyć reklamy w aplikacjach mobilnych

  • 26 stycznia 2019
  • 2 minute read
Total
0
Shares
0
0
0
0

Od września 2018 roku w Google Ads przestały być dostępne wykluczenia aplikacji adsenseformobileapps.com oraz wykluczenie niepełnoekranowej aplikacji mobilnej G-mob. Ustawienia kierowania na urządzenia zostały ograniczone do trzech typów urządzeń: komputerów, telefonów  i tabletów.

W praktyce zmiana ta ma na celu uproszczenie dotarcia do użytkowników aplikacji mobilnych, co może wpłynąć na zwiększony ruch w kampaniach.

Jednak ruchu z aplikacji mobilnych często jest niskiej jakości. Wynika to z ich rozmieszczenia w aplikacjach, trudności ich zamknięcia, częstego klikania w nie przez przypadek. Dlatego wielu marketerów będzie chciało wykluczyć aplikacje mobilne w swoich kampaniach.

Wykluczanie aplikacji w Google Ads

Sposób pierwszy – wykluczenie kategorii aplikacji w panelu

  • Zaloguj się do Google Ads
  • Kliknij w prawym górnym rogu “Narzędzia”
  • Przejdź do “Listy wykluczeń miejsc docelowych”
Wykluczanie aplikacji w Google Ads
Wykluczanie aplikacji w Google Ads
  • Przejdź do “Kategorie aplikacji”
  • Nadaj nazwę liście, na przykład “Wykluczenie kategorii aplikacji”
  • Zaznacz wszystkie kategorie aplikacji dla Apple App Store oraz Google Play
  • Kliknij “Zapisz”

Jak wykluczyć reklamy w aplikacjach mobilnych 1
  • następnie zaznacz swoją listę, pojawi się nowe menu. Wybierz z niego “Zastosuj w kampaniach”
  • Wybierz kampanie, dla których chcesz zastosować wykluczenia i kliknij “zastosuj”.
  • Alternatywnie w widoku kampanii Google Ads, możesz przejść do zakładki Miejsca docelowe” > Wykluczenia (górne menu) > Wyklucz miejsca docelowe > Użyj listy wykluczeń miejsc docelowych – tu zaznaczyć naszą listę.

Sposób drugi – wykluczenie kategorii w AdWords Editor

Sposób ten jest o wiele szybszy. Sam bardziej go zalecam, gdyż wykluczamy tutaj “wszystkie aplikacje”. W przypadku wykluczeń w panelu, Google może dodać nową kategorię aplikacji, która domyślnie nie będzie zaznaczona.

  • logujemy się do Google AdWords Editor
  • wchodzimy na nasze konto
  • Wybieramy kampanię
  • W menu Słowa kluczowe i kierowanie wybieramy Kategorie aplikacji mobilnych, Wykluczenia
  • Klikamy Dodaj wykluczoną kategorię aplikacji mobilnych
  • Wybieramy czy ma być na poziomie kampanii (zalecane) czy grupy.
  • Zaznaczamy All Apps i klikamy OK
  • Publikujemy zmiany
Jak wykluczyć reklamy w aplikacjach mobilnych 2

Powyższe dwie metody pomogą zablokować wyświetlanie reklam w aplikacjach mobilnych, które często są mało skuteczne zwłaszcza w modelu rozliczanym za kliknięcie.

Total
0
Shares
Udostępnij 0
Tweet 0
Udostępnij 0
Powiązane tematy
  • Google Ads
Previous Article
Jak założyć sklep internetowy
  • Biznes

Jak założyć sklep internetowy

  • 22 stycznia 2019
Zobacz post
Next Article
Pozycjonowanie filmów na YouTube 5
  • Marketing

Pozycjonowanie filmów na YouTube

  • 2 lutego 2019
Zobacz post

Newsletter

Podobał Ci się artykuł? Dołącz do newslettera!

Może Ci się spodobać
Topical Authority — czym jest? 6
Zobacz post
  • SEO

Topical Authority — czym jest?

  • Michał Wiercimok
  • 24 maja 2023
Zmienność rankingu algorytmu wyszukiwania Google około 17 maja (niepotwierdzone) 7
Zobacz post
  • SEO

Zmienność rankingu algorytmu wyszukiwania Google około 17 maja (niepotwierdzone)

  • Michał Wiercimok
  • 19 maja 2023
Co to jest ROAS? 8
Zobacz post
  • Marketing

Co to jest ROAS?

  • Michał Wiercimok
  • 17 maja 2023
Pozycjonowanie Bing 9
Zobacz post
  • Marketing
  • SEO

Pozycjonowanie Bing

  • Michał Wiercimok
  • 26 marca 2023
Wszystko, co musisz wiedzieć o ciasteczkach stron trzecich 10
Zobacz post
  • Marketing

Wszystko, co musisz wiedzieć o ciasteczkach stron trzecich

  • Michał Wiercimok
  • 15 marca 2023
Przekierowanie 302 11
Zobacz post
  • SEO

Przekierowanie 302

  • Michał Wiercimok
  • 7 marca 2023
Google Signals - co to jest? 12
Zobacz post
  • Marketing

Google Signals – co to jest?

  • Michał Wiercimok
  • 2 marca 2023
Google Performance Max 13
Zobacz post
  • Google Ads

Google Performance Max

  • Michał Wiercimok
  • 28 lutego 2023

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Newsletter

Dowiaduj się co nowego w e-marketingu

Michał Wiercimok
  • Pozycjonowanie Katowice
  • Mapa Strony
  • O mnie
  • Kontakt
  • Polityka plików cookies

Input your search keywords and press Enter.