Od września 2018 roku w Google Ads przestały być dostępne wykluczenia aplikacji adsenseformobileapps.com oraz wykluczenie niepełnoekranowej aplikacji mobilnej G-mob. Ustawienia kierowania na urządzenia zostały ograniczone do trzech typów urządzeń: komputerów, telefonów i tabletów.
W praktyce zmiana ta ma na celu uproszczenie dotarcia do użytkowników aplikacji mobilnych, co może wpłynąć na zwiększony ruch w kampaniach.
Jednak ruchu z aplikacji mobilnych często jest niskiej jakości. Wynika to z ich rozmieszczenia w aplikacjach, trudności ich zamknięcia, częstego klikania w nie przez przypadek. Dlatego wielu marketerów będzie chciało wykluczyć aplikacje mobilne w swoich kampaniach.
Wykluczanie aplikacji w Google Ads
Sposób pierwszy – wykluczenie kategorii aplikacji w panelu
- Zaloguj się do Google Ads
- Kliknij w prawym górnym rogu “Narzędzia”
- Przejdź do “Listy wykluczeń miejsc docelowych”
- Przejdź do “Kategorie aplikacji”
- Nadaj nazwę liście, na przykład “Wykluczenie kategorii aplikacji”
- Zaznacz wszystkie kategorie aplikacji dla Apple App Store oraz Google Play
- Kliknij “Zapisz”
- następnie zaznacz swoją listę, pojawi się nowe menu. Wybierz z niego “Zastosuj w kampaniach”
- Wybierz kampanie, dla których chcesz zastosować wykluczenia i kliknij “zastosuj”.
- Alternatywnie w widoku kampanii Google Ads, możesz przejść do zakładki Miejsca docelowe” > Wykluczenia (górne menu) > Wyklucz miejsca docelowe > Użyj listy wykluczeń miejsc docelowych – tu zaznaczyć naszą listę.
Sposób drugi – wykluczenie kategorii w AdWords Editor
Sposób ten jest o wiele szybszy. Sam bardziej go zalecam, gdyż wykluczamy tutaj “wszystkie aplikacje”. W przypadku wykluczeń w panelu, Google może dodać nową kategorię aplikacji, która domyślnie nie będzie zaznaczona.
- logujemy się do Google AdWords Editor
- wchodzimy na nasze konto
- Wybieramy kampanię
- W menu Słowa kluczowe i kierowanie wybieramy Kategorie aplikacji mobilnych, Wykluczenia
- Klikamy Dodaj wykluczoną kategorię aplikacji mobilnych
- Wybieramy czy ma być na poziomie kampanii (zalecane) czy grupy.
- Zaznaczamy All Apps i klikamy OK
- Publikujemy zmiany
Powyższe dwie metody pomogą zablokować wyświetlanie reklam w aplikacjach mobilnych, które często są mało skuteczne zwłaszcza w modelu rozliczanym za kliknięcie.