Michał Wiercimok
  • Strona główna
  • Tu zacznij
    • O mnie
    • Zatrudnij mnie
  • Blog
    • Marketing
    • Blogowanie
    • Biznes
    • Eventy
    • Różne
  • Kontakt
  • Strona główna
  • Tu zacznij
  • Blog
  • Kontakt
Michał Wiercimok
  • Strona główna
  • Tu zacznij
    • O mnie
    • Zatrudnij mnie
  • Blog
    • Marketing
    • Blogowanie
    • Biznes
    • Eventy
    • Różne
  • Kontakt
  • Marketing

Pozycjonowanie Lokalne

  • 3 września 2018
  • 3 minute read
Total
0
Shares
0
0
0
0
Spis treści
  1. Pozycjonowanie lokalne?
  2. Jak poprawić SEO lokalne?
    1. Optymalizacja strony
    2. Google My Business
    3. Dane strukturalne
    4. Lokalne katalogi stron
    5. Zakończenie

Pozycjonowanie lokalne dedykowane jest przede wszystkim firmom usługowym działającym na danym terenie geograficznym. Takimi firmami najczęściej zarządzają dentyści, prawnicy, komornicy, hydraulicy, fryzjerzy, firmy pomagające w przeprowadzkach, restauracje, itp. Jak widać, są to firmy, do których musimy pojawić się osobiście lub firmy, które dojeżdżają do klienta tylko na określonym terenie działalności. Wobec tego, jak działa pozycjonowanie regionalne?

SEO lokalne charakteryzuje się kilkoma szczególnymi cechami, o których warto pamiętać. W tym artykule postaram się opisać, co należy zrobić, by polepszyć pozycję firmy w regionalnych wynikach wyszukiwania.

Pozycjonowanie lokalne?

Z badań wynika, że 46% wyszukiwań w Google jest lokalna [1]https://blog.hubspot.com/marketing/local-seo-stats. Z tych samych badań wynika, że połowa użytkowników odwiedza lokalny punkt w ciągu jednego dnia po wyszukiwaniu.

Popularność wyszukiwań lokalnych bardzo szybko rośnie za sprawą smartfonów, dlatego też niezbędne jest to, żebyś posiadał w pełni zoptymalizowaną, szybką stronę mobilną.

Istnieje również lokalny patriotyzm, który objawia się tym, że chętniej wybieramy firmę, która jest z tego samego miasta co my – nawet, jeśli usługi nie są wykonywane blisko nas.  Nie musi również dojść do spotkania klienta z wykonawcą.

Jak poprawić SEO lokalne?

Przy pozycjonowaniu lokalnym, powinieneś się skupić na frazach kluczowych charakteryzujących twój biznes z dopiskiem miasta, w którym mieszkasz oraz województwa.

Z mojego doświadczenia wynika, że praktycznie zawsze więcej wyszukiwań jest dla konkretnych miast niż dla województwa, choć logika mogłaby podpowiadać inaczej. Warto jednak zawsze sprawdzić frazy kluczowe pod kątem ich popularności. Jeśli widzimy potencjał, możemy pozycjonować firmę pod województwo i miasto, ale warto zadać sobie wcześniej pytanie, czy ktoś przejedzie do nas 100 – 200 km lub czy my jesteśmy gotowi pokonać taką drogę do klienta?

Warto wiedzieć, że w przypadku dużych miast jak Warszawa, bardzo często pozycjonowanie jest zawężane do dzielnic.

Optymalizacja strony

<title> Jak w przypadku zwykłego pozycjonowania, strona powinna być zoptymalizowana pod katem wyszukiwarek. Dodatkowo należy pamiętać, by w tytule strony (tag <title>) znalazł się region, na który się pozycjonujemy, na przykład miasto.

<h1> Dodaj lokalizację w nagłówkach strony. Na przykład <h1>Dentysta Warszawa</h1>

Treść. Informacje o lokalnej działalności powinny znaleźć się w treści strony. Warto pamiętać, by nazwa naszego miasta się w nim pojawiła.

W dziale “kontakt” muszą znaleźć się nasze dane kontaktowe wraz z pełnym adresem firmy. Dobrą praktyką jest również umieszczanie adresu w stopce strony na wszystkich podstronach.

Google My Business

Aby móc optymalizować wpis Google My Business, musisz zdobyć prawa do zarządzania wizytówką swojej firmy. Posiadając już możliwość edycji wykonaj następujące kroki:

  • Stwórz długi, unikalny opis swojej firmy,
  • Dobierz odpowiednie kategorie dla swojej firmy,
  • Dodaj zdjęcia powiązane z działalnością, na przykład wnętrze restauracji,
  • Dodaj lokalny numer telefonu,
  • Dodaj poprawny adres swojej działalności,
  • Dodaj opis swoich usług,
  • Wprowadź poprawne godziny otwarcia,
  • Udostępnij oceny swojej firmy (po prostu poproś o taką ocenę swoich obecnych i przednich klientów),
  • Zadbaj o aktualność danych.

Dane strukturalne

Dane strukturalne, tak zwane “schema.org markup”, pomagają wyszukiwarkom lepiej zrozumieć, co znajduje się na stronie internetowej.

Narzędzie, które pomoże Ci uzupełnić te dane to Asystent do oznaczania danych.

Poprawność wprowadzonych tagów sprawdzisz narzędziem https://search.google.com/structured-data/testing-tool/.

Wygląd elementów rozszerzonych sprawdzisz tutaj:  https://search.google.com/test/rich-results

Lokalne katalogi stron

Regionalne katalogi są często nazywane NAP. od skrótu angielskich słów “Name, Address, Phone Number”. Dodając stronę do tego typu katalogów, umacniasz pozycję swojej strony i uwiarygadniasz działalność lokalną.

Roboty wyszukiwarki skanują i porównują dane teleadresowe w różnych miejscach. Ważne jest, by dane w tych katalogach, w wizytówce Google Moja Firma oraz na Twojej stronie internetowej były takie same.

Przykładami takich katalogów są: biz.yelp.pl, cylex.pl, zumi.pl, bizeo.pl

Uwaga: Należy zawsze czytać regulaminy katalogów stron. Zdarza się, że dodanie wpisu jest bezpłatne jedynie na ograniczony czas. Po okresie próbnym mogą być pobierane dodatkowe opaty.

Zakończenie

To podstawy lokalnego SEO. Wdrożenie tych wytycznych na pewno pomoże Ci w polepszeniu pozycji Twojej strony w wynikach wyszukiwania. Pamiętaj jednak, że kluczem do sukcesu jest systematyczność, zwłaszcza w konkurencyjnych branżach i dużych miastach.

Masz pytania? Napisz komentarz! Potrzebujesz pomocy? Skontaktuj się ze mną!

Źródło[+]

Źródło
↑1 https://blog.hubspot.com/marketing/local-seo-stats
Total
0
Shares
Udostępnij 0
Tweet 0
Udostępnij 0
Powiązane tematy
  • Pozycjonowanie
Previous Article
Jak kupują Polacy? 1
  • Różne

Jak kupują Polacy?

  • 27 sierpnia 2018
Zobacz post
Next Article
Praca zdalna - nowy wymiar zatrudnienia? 2
  • Biznes

Praca zdalna – nowy wymiar zatrudnienia?

  • 14 września 2018
Zobacz post

Newsletter

Podobał Ci się artykuł? Dołącz do newslettera!

Może Ci się spodobać
Content marketing - wszystko co musisz wiedzieć na temat marketingu treści 3
Zobacz post
  • Marketing

Content marketing – wszystko co musisz wiedzieć na temat marketingu treści

  • Michał Wiercimok
  • 15 listopada 2022
Consent Mode - Tryb uzyskiwania zgody w witrynach i aplikacjach mobilnych 4
Zobacz post
  • Marketing

Consent Mode – Tryb uzyskiwania zgody w witrynach i aplikacjach mobilnych

  • Michał Wiercimok
  • 9 listopada 2022
Najskuteczniejsze wymiary banerów reklamowych Google Ads 5
Zobacz post
  • Marketing

Najskuteczniejsze wymiary banerów reklamowych Google Ads

  • Michał Wiercimok
  • 29 października 2022
Reklama w Google Ads 6
Zobacz post
  • Marketing

Reklama w Google Ads

  • Michał Wiercimok
  • 25 lutego 2021
Meta Description 7
Zobacz post
  • Marketing

Meta Description

  • Michał Wiercimok
  • 5 października 2020
Tag Title 8
Zobacz post
  • Marketing

Tag Title

  • Michał Wiercimok
  • 2 października 2020
Co muszą wiedzieć marketerzy turystyczni, aby podążać naprzód 9
Zobacz post
  • Marketing

Co muszą wiedzieć marketerzy turystyczni, aby podążać naprzód

  • Michał Wiercimok
  • 6 sierpnia 2020
Ile kosztuje Pozycjonowanie ? 10
Zobacz post
  • Marketing

Ile kosztuje Pozycjonowanie ?

  • Michał Wiercimok
  • 19 stycznia 2020

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Newsletter

Dowiaduj się co nowego w e-marketingu

Michał Wiercimok
  • Pozycjonowanie Katowice
  • Mapa Strony
  • O mnie
  • Kontakt
  • Polityka plików cookies

Input your search keywords and press Enter.

Zarządzaj swoją prywatnością

Żeby zapewnić najlepsze wrażenia, my oraz nasi partnerzy używamy technologii takich jak pliki cookies do przechowywania i/lub uzyskiwania informacji o urządzeniu. Wyrażenie zgody na te technologie pozwoli nam oraz naszym partnerom na przetwarzanie danych osobowych, takich jak zachowanie podczas przeglądania lub unikalny identyfikator ID w tej witrynie. Brak zgody lub jej wycofanie może niekorzystnie wpłynąć na niektóre funkcje.

Kliknij poniżej, aby wyrazić zgodę na powyższe lub dokonać szczegółowych wyborów. Twoje wybory zostaną zastosowane tylko do tej witryny. Możesz zmienić swoje ustawienia w dowolnym momencie, w tym wycofać swoją zgodę, korzystając z przełączników w polityce plików cookie lub klikając przycisk zarządzaj zgodą u dołu ekranu.

Funkcjonalne Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych. Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
Statystyka

Marketing

Funkcje
Zawsze aktywne

Zawsze aktywne
Zarządzaj opcjami Zarządzaj serwisami Zarządzaj dostawcami Przeczytaj więcej o tych celach
Zarządzaj opcjami
{title} {title} {title}