Michał Wiercimok
  • Strona główna
  • Tu zacznij
    • O mnie
    • Zatrudnij mnie
  • Blog
    • Marketing
    • Blogowanie
    • Biznes
    • Eventy
    • Różne
  • Kontakt
  • Strona główna
  • Tu zacznij
  • Blog
  • Kontakt
Michał Wiercimok
  • Strona główna
  • Tu zacznij
    • O mnie
    • Zatrudnij mnie
  • Blog
    • Marketing
    • Blogowanie
    • Biznes
    • Eventy
    • Różne
  • Kontakt
  • Marketing

Sprawdzanie pozycji w Google

  • 1 listopada 2018
  • 4 minute read
Total
0
Shares
0
0
0
0
Spis treści
  1. Darmowe sprawdzanie pozycji
  2. Alternatywne sposoby sprawdzania i monitorowania pozycji SEO
  3. Monitoring na własnym serwerze
  4. Monitoring pozycji w chmurze
  5. Program na własnym komputerze

Monitorowanie pozycji strony internetowej w wyszukiwarce Google to jeden z elementów mierzenia efektywności działań SEO. Jakich narzędzi używać jakie są ich plusy i minusy?

Przede wszystkim musisz pamiętać, że pozycje w wyszukiwarce dla różnych użytkowników różnią się. W zależności od historii przeglądania internetu, lokalizacji, czy intencji, używanego urządzenia. Dlatego też sprawdzając w tym samym czasie tę samą frazę kluczową na dwóch urządzeniach, możesz uzyskać dwa różne wyniki.

Darmowe sprawdzanie pozycji

Jeśli chcesz rozpocząć pozycjonowanie strony to najważniejszym darmowym narzędziem, które będziesz musiał poznać będzie Google Searach Console.  Dzięki niemu uzyskamy najważniejsze informacje o kondycji strony za darmo wprost od Google.

Sprawdzanie pozycji w Google 1

Do sprawdzenia pozycji w Google za darmo, możemy również użyć narzędzia Google Ads, które nazywa się “Narzędzie podglądu i diagnostyki reklam” dostępne pod adresem: https://ads.google.com/aw/diagnostic/AdPreview (wymagane konto Google Ads).

Kolejnym darmowym rozwiązaniem, które ponownie pochodzi od Google, jest skrypt w Google Docs od ranktank.org. Wystarczy skopiować i skonfigurować plik Google Docs (link).

Alternatywne sposoby sprawdzania i monitorowania pozycji SEO


Do monitorowania pozycji w Google, możesz użyć narzędzi utrzymywanych na swoim serwerze, oraz usług w chmurze.
W przypadku tych pierwszych musisz zainstalować skrypt na swoim serwerze oraz zadbać o PROXY (adresy, serwery pośredniczące). Proxy jest niezbędne by zróżnicować adresy IP zapytań do wyszukiwarki – Google broniąc się przed sztucznym odpytywaniem wyszukiwarki przez roboty, blokuje czasowo możliwość sprawdzania. Możesz tego doświadczyć intensywnie wyszukując w Google informacji.

Monitoring na własnym serwerze

Przewagą utrzymywania narzędzia sprawdzania pozycji  na swoim serwerze jest większa niezależność oraz prywatność. W przypadku pojedynczych projektów wystarczy około 5 – 10 proxy, co wiąże się z miesięcznym kosztem.

Przykładem takich narzędzi są na przykład stat4seo.pl z którego sam korzystam od wielu lat i polecam. Koszt stat4seo.pl to 300 zł netto, narzędzie aktualnie nie jest rozwiane, lecz bardzo szybko pojawiają się aktualizacje w przypadku zmian w Google.  Oraz web-tools.pl, które można nabyć za 399 zł netto. Jednak aktualnie (końcówka 2018)  narzędzie nie jest rozwijane, a wsparcie w aktualizacjach jest utrudnione.

Monitoring pozycji w chmurze

Dla wielu optymalnym rozwiązaniem mogą być narzędzia dostępne w chmurze. Dzięki takiemu rozwianiu nie musimy martwić się o sprawy techniczne związane z monitoringiem. Narzędzia te są stale rozwijane i dodawane do nich są coraz to nowsze funkcje.

Narzędziami takimi mogą być:

rankwatch.com  – używam, jako alternatywa dla stat4seo.pl. Narzędzie posiada dodatkowe funkcjonalności jak audyt SEO sprawdzający różne parametry strony, monitoring linków, informacje o najbliższej konkurencji, wskazówki co do możliwości sięgnięcia po “nisko wiszące owoce” – wskazanie fraz podobnych do naszych mogące generować dodatkowy ruch, itp. Cena od 26$ miesięcznie, ale można od czasu do czasu trafić na ciekawe promocje (informacje o promocjach na narzędzia przesyłana są w moim newsletterze – polecam zapisać się).

accuranker.com – proste, czytelne narzędzie do monitoringu pozycji. Możliwość monitorowania różnych wersji Google oraz Bing, z różnymi geolokalizacjami, możliwość monitorowania wyników dla komputerów i urządzeń mobilnych.

seranking.com – podobne narzędzie do rankwach, również używam je dla kilku projektów, jego cena zaczyna się w bardzo podstawowej wersji, już od 4.20$ miesięcznie. Również występują tu liczne promocje. Polecam przetestować.

topvisor.com – rozbudowane narzędzie do monitorowania pozycji strony w wyszukiwarce. Używam przede wszystkim dla monitorowania stron w Yandex.ro, ale sprawdzi się również bardzo dobrze dla Google. Jest to na narzędzie za które możemy zapłacić w formie pre-paid oraz rozliczać się tylko za zużyte zasoby.

Polskie narzędzia w chmurze

Z samych polskich narzędzi do monitoringu pozycji nie korzystam, jednak od czasu do czasu je testuje, co polecam. Mogą być świetną alternatywą dla zagranicznych narzędzi. Poniżej lista, która jest warta uwagi.

sitemeans.com – od 45.53 zł miesięcznie za monitoring 100 fraz kluczowych.

asps.pl – 5 fraz monitorowania za darmo.

seostation.pl – od 27 zł za monitoring 50 fraz kluczowych.

Program na własnym komputerze

Serposcope – bezpłatne narzędzie z otwartym kodem dla każdego. Dobre narzędzie dla osób, chcących monitorować pozycje bez ponoszenia kosztów.

Rank Tracker od to propozycja dla zwolenników programów na własnym komputerze, dające możliwość analizy danych również gdy jesteśmy off-line. Cena to 124.75$, aktualizacje programy są płatne. Oprócz samego sprawdzania pozycji narzędzie posiada wiele dodatkowych opcji, które pomogą nam budować lepszą widoczność witryny w wyszukiwarkach.

Total
0
Shares
Udostępnij 0
Tweet 0
Udostępnij 0
Powiązane tematy
  • Pozycjonowanie
Previous Article
Czat na stronę - jaki wybrać? 3
  • Różne

Czat na stronę – jaki wybrać?

  • 29 września 2018
Zobacz post
Next Article
Narzędzia SEO 4
  • Marketing

Narzędzia SEO

  • 23 grudnia 2018
Zobacz post

Newsletter

Podobał Ci się artykuł? Dołącz do newslettera!

Może Ci się spodobać
Content marketing - wszystko co musisz wiedzieć na temat marketingu treści 5
Zobacz post
  • Marketing

Content marketing – wszystko co musisz wiedzieć na temat marketingu treści

  • Michał Wiercimok
  • 15 listopada 2022
Consent Mode - Tryb uzyskiwania zgody w witrynach i aplikacjach mobilnych 6
Zobacz post
  • Marketing

Consent Mode – Tryb uzyskiwania zgody w witrynach i aplikacjach mobilnych

  • Michał Wiercimok
  • 9 listopada 2022
Najskuteczniejsze wymiary banerów reklamowych Google Ads 7
Zobacz post
  • Marketing

Najskuteczniejsze wymiary banerów reklamowych Google Ads

  • Michał Wiercimok
  • 29 października 2022
Reklama w Google Ads 8
Zobacz post
  • Marketing

Reklama w Google Ads

  • Michał Wiercimok
  • 25 lutego 2021
Meta Description 9
Zobacz post
  • Marketing

Meta Description

  • Michał Wiercimok
  • 5 października 2020
Tag Title 10
Zobacz post
  • Marketing

Tag Title

  • Michał Wiercimok
  • 2 października 2020
Co muszą wiedzieć marketerzy turystyczni, aby podążać naprzód 11
Zobacz post
  • Marketing

Co muszą wiedzieć marketerzy turystyczni, aby podążać naprzód

  • Michał Wiercimok
  • 6 sierpnia 2020
Ile kosztuje Pozycjonowanie ? 12
Zobacz post
  • Marketing

Ile kosztuje Pozycjonowanie ?

  • Michał Wiercimok
  • 19 stycznia 2020
2 comments
  1. Szymon Owedyk pisze:
    31 maja 2019 o 10:15

    Ja jeszcze wykorzystuję serprobot. Co o nim myślisz? 🙂

    Odpowiedz
    1. Michał Wiercimok pisze:
      31 maja 2019 o 11:33

      Dzięki za komentarz Szymon. Narzędzi do monitoringu jest naprawdę sporo, tego nigdy nie testowałem. W planach ma testy kolejnych, może uda się zrobić nawet jakieś minirecenzje. 🙂
      Jakie są Twoje ulubione narzędzia?

      Odpowiedz

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Newsletter

Dowiaduj się co nowego w e-marketingu

Michał Wiercimok
  • Pozycjonowanie Katowice
  • Mapa Strony
  • O mnie
  • Kontakt
  • Polityka plików cookies

Input your search keywords and press Enter.

Zarządzaj swoją prywatnością

Żeby zapewnić najlepsze wrażenia, my oraz nasi partnerzy używamy technologii takich jak pliki cookies do przechowywania i/lub uzyskiwania informacji o urządzeniu. Wyrażenie zgody na te technologie pozwoli nam oraz naszym partnerom na przetwarzanie danych osobowych, takich jak zachowanie podczas przeglądania lub unikalny identyfikator ID w tej witrynie. Brak zgody lub jej wycofanie może niekorzystnie wpłynąć na niektóre funkcje.

Kliknij poniżej, aby wyrazić zgodę na powyższe lub dokonać szczegółowych wyborów. Twoje wybory zostaną zastosowane tylko do tej witryny. Możesz zmienić swoje ustawienia w dowolnym momencie, w tym wycofać swoją zgodę, korzystając z przełączników w polityce plików cookie lub klikając przycisk zarządzaj zgodą u dołu ekranu.

Funkcjonalne Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych. Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
Statystyka

Marketing

Funkcje
Zawsze aktywne

Zawsze aktywne
Zarządzaj opcjami Zarządzaj serwisami Zarządzaj dostawcami Przeczytaj więcej o tych celach
Zarządzaj opcjami
{title} {title} {title}