Michał Wiercimok
  • Strona główna
  • Tu zacznij
    • O mnie
    • Zatrudnij mnie
  • Blog
    • Marketing
    • Blogowanie
    • Biznes
    • Eventy
    • Różne
  • Kontakt
  • Strona główna
  • Tu zacznij
  • Blog
  • Kontakt
Michał Wiercimok
  • Strona główna
  • Tu zacznij
    • O mnie
    • Zatrudnij mnie
  • Blog
    • Marketing
    • Blogowanie
    • Biznes
    • Eventy
    • Różne
  • Kontakt
  • Marketing

Dlaczego warto korzystać z pozycjonowania

  • 31 października 2016
  • 2 minute read
Total
0
Shares
0
0
0
0

Pozycjonowanie stron www, czyli SEO (ang. Search Engine Optimization) jest jednym z najbardziej efektywnych narzędzi promocji w Internecie. Polega ono na wdrożeniu szeregu technik, które sprawiają, iż pozycjonowana strona znajduje się na wysokich pozycjach wyników wyszukiwania pod określonym słowem lub frazą kluczową.

Istnieje wiele argumentów dowodzących, że pozycjonowanie stron internetowych jest korzystne dla przedsiębiorstw, ale skupmy się na najważniejszych:

  1. Pozycjonowanie pozwala dotrzeć do klientów posiadających motywacje zakupowe.Większość narzędzi promocji w Internecie wiąże się z nieprecyzyjnym określeniem grupy docelowej, dlatego bardzo często przekaz promocyjny trafia do osób niezainteresowanych reklamowanym produktem. Inaczej jest w przypadku pozycjonowania – pozycjonowanie pozwala skierować na stronę www firmy lub produktu tylko te osoby, które są zainteresowane określonymi słowami kluczowymi, jest zatem narzędziem precyzyjnym.
  2. Pozycjonowanie jest w oczach odbiorców bardziej wiarygodne, niż narzędzia alternatywne. Internauci są coraz bardziej niewrażliwi na reklamy. Rośnie ilość reklam, lecz spada ich efektywność. Pozycjonowanie jest wyjątkiem, ponieważ nie jest ono postrzegane przez konsumentów jako reklama. Pozycjonowanie pozwala znaleźć internautom dokładnie te informacje, których w danym momencie poszukują.
  3. Pozycjonowanie nie powoduje negatywnych reakcji potencjalnych klientów. SEO jest najbardziej “nieinwazyjną” techniką promocji w Internecie, dlatego – w przeciwieństwie do banerów, pop-up’ów i innych reklam – nie istnieje obawa, że zirytuje odbiorcę. Przy pozycjonowaniu nie ma ryzyka wystąpienia skrajnej reakcji na szczególnie irytujące reklamy – bojkotu reklamowanych produktów lub reklamujących je firm.
  4. Pozycjonowanie jest efektywne kosztowo. Pozycjonowanie jest narzędziem, które w porównaniu z innymi technikami promocji, wiąże się z mniejszymi nakładami finansowymi przy dużej liczbie odbiorców. Masowe działania promocyjne (np. banery, mailing, itp.) są kosztowo mniej efektywne. Nie trafiają do osób poszukujących danych produktów lub/i usług. Trafiają do wszystkich. W przypadku pozycjonowania mamy pewność zwrotu z nakładów na promocję, ponieważ korzystając z pozycjonowania, wiemy, że nasza oferta zostanie znaleziona przez osoby gotowe na dokonanie zakupu.
  5. Pozycjonowanie jest przewidywalne kosztowo. Zaletą pozycjonowania są stałe nakłady, niezależnie od ilości wejść na stronę. W przypadku wykupionych bannerów czy płatnych reklam (np. Google Ads), przedsiębiorstwa płacą za każde kliknięcie w baner lub link promocyjny. Pozycjonowanie jest szczególnie efektywne w dłuższej perspektywie czasu, odporne kosztowo na wahania sezonowe.
Total
0
Shares
Udostępnij 0
Tweet 0
Udostępnij 0
Powiązane tematy
  • Pozycjonowanie
Previous Article
Słowa kluczowe - Jak dobrać do Google Ads i pozycjonowania 1
  • Marketing

Słowa kluczowe – Jak dobrać do Google Ads i pozycjonowania

  • 16 września 2016
Zobacz post
Next Article
Audyt SEO strony internetowej 2
  • Marketing

Audyt SEO strony internetowej

  • 26 grudnia 2016
Zobacz post

Newsletter

Podobał Ci się artykuł? Dołącz do newslettera!

Może Ci się spodobać
Content marketing - wszystko co musisz wiedzieć na temat marketingu treści 3
Zobacz post
  • Marketing

Content marketing – wszystko co musisz wiedzieć na temat marketingu treści

  • Michał Wiercimok
  • 15 listopada 2022
Consent Mode - Tryb uzyskiwania zgody w witrynach i aplikacjach mobilnych 4
Zobacz post
  • Marketing

Consent Mode – Tryb uzyskiwania zgody w witrynach i aplikacjach mobilnych

  • Michał Wiercimok
  • 9 listopada 2022
Najskuteczniejsze wymiary banerów reklamowych Google Ads 5
Zobacz post
  • Marketing

Najskuteczniejsze wymiary banerów reklamowych Google Ads

  • Michał Wiercimok
  • 29 października 2022
Reklama w Google Ads 6
Zobacz post
  • Marketing

Reklama w Google Ads

  • Michał Wiercimok
  • 25 lutego 2021
Meta Description 7
Zobacz post
  • Marketing

Meta Description

  • Michał Wiercimok
  • 5 października 2020
Tag Title 8
Zobacz post
  • Marketing

Tag Title

  • Michał Wiercimok
  • 2 października 2020
Co muszą wiedzieć marketerzy turystyczni, aby podążać naprzód 9
Zobacz post
  • Marketing

Co muszą wiedzieć marketerzy turystyczni, aby podążać naprzód

  • Michał Wiercimok
  • 6 sierpnia 2020
Ile kosztuje Pozycjonowanie ? 10
Zobacz post
  • Marketing

Ile kosztuje Pozycjonowanie ?

  • Michał Wiercimok
  • 19 stycznia 2020

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Newsletter

Dowiaduj się co nowego w e-marketingu

Michał Wiercimok
  • Pozycjonowanie Katowice
  • Mapa Strony
  • O mnie
  • Kontakt
  • Polityka plików cookies

Input your search keywords and press Enter.

Zarządzaj swoją prywatnością

Żeby zapewnić najlepsze wrażenia, my oraz nasi partnerzy używamy technologii takich jak pliki cookies do przechowywania i/lub uzyskiwania informacji o urządzeniu. Wyrażenie zgody na te technologie pozwoli nam oraz naszym partnerom na przetwarzanie danych osobowych, takich jak zachowanie podczas przeglądania lub unikalny identyfikator ID w tej witrynie. Brak zgody lub jej wycofanie może niekorzystnie wpłynąć na niektóre funkcje.

Kliknij poniżej, aby wyrazić zgodę na powyższe lub dokonać szczegółowych wyborów. Twoje wybory zostaną zastosowane tylko do tej witryny. Możesz zmienić swoje ustawienia w dowolnym momencie, w tym wycofać swoją zgodę, korzystając z przełączników w polityce plików cookie lub klikając przycisk zarządzaj zgodą u dołu ekranu.

Funkcjonalne Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych. Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
Statystyka

Marketing

Funkcje
Zawsze aktywne

Zawsze aktywne
Zarządzaj opcjami Zarządzaj serwisami Zarządzaj dostawcami Przeczytaj więcej o tych celach
Zarządzaj opcjami
{title} {title} {title}