Michał Wiercimok
  • Strona główna
  • Tu zacznij
    • O mnie
    • Zatrudnij mnie
  • Blog
    • Marketing
    • Blogowanie
    • Biznes
    • Eventy
    • Różne
  • Kontakt
  • Strona główna
  • Tu zacznij
  • Blog
  • Kontakt
Michał Wiercimok
  • Strona główna
  • Tu zacznij
    • O mnie
    • Zatrudnij mnie
  • Blog
    • Marketing
    • Blogowanie
    • Biznes
    • Eventy
    • Różne
  • Kontakt
  • Marketing

Słowa kluczowe – Jak dobrać do Google Ads i pozycjonowania

  • 16 września 2016
  • 4 minute read
Total
0
Shares
0
0
0
0
Spis treści
  1. Frazy kluczowe – ich rodzaj
  2. Frazy kluczowe – konkurencyjność
  3. Jak dobrać frazy kluczowe?
  4. Słowa kluczowe. Wybierz najlepsze!

Decyzja zapadła: „Bierzemy pozycjonowanie”. Brawo! Doskonale, to bardzo dobra decyzja – pozycjonowanie to jedna z najskuteczniejszych form promowania biznesu w Internecie. O tym, czy pozycjonowanie przyniesie spodziewany efekt, decyduje wiele czynników. Kluczowym, dla skuteczności działań, jest etap doboru wraz kluczowych. Fraz, które idealnie, zdefiniują naszą ofertę.

Wybór fraz do pozycjonowania to pierwszy i zarazem kluczowy etap prac. Frazy powinny dokładnie odzwierciedlać naszą ofertę – musimy wziąć pod uwagę zarówno zachowania użytkowników (zapytania, które wpisują w wyszukiwarkę), jak i konkurencyjność poszczególnych słów kluczowych.

Efektywne pozycjonowanie strony internetowej w dużej mierze uzależnione jest od właściwego doboru słów kluczowych, dlatego dziwi fakt, że wielu pozycjonerów bagatelizuje ten etap i często dobiera frazy „na czuja” i pospiesznie. Jakie efekty może przynieść takie działanie?

Minęło 6 miesięcy, od momentu rozpoczęcia pozycjonowania. Twoja strona uplasowała się na wysokich pozycjach w wyszukiwarce, ale wybrane wcześniej frazy nie generują ruchu lub generują ruch niskiej jakości, który nie powoduje konwersji (zostawienia kontaktu, zakupu w sklepie). Środki zainwestowane, a zysków brak.

Brzmi znajomo ? Dla dużej części przedsiębiorców na pewno. W tym artykule postaram się przedstawić kilka sprawdzonych sposobów na dobór efektywnych fraz kluczowych.  

Frazy kluczowe – ich rodzaj

Frazy ogólne – często wpisywane w początkowym etapie podejmowania decyzji zakupowej. Klient wówczas nie do końca wie, jakiego dokładnie produktu lub usługi potrzebuje. Frazy takie najczęściej składają się z jednego lub dwóch wyrazów. Zwykle są trudniejsze do wypozycjonowania – generują duży ruch na stronie, lecz nie zawsze jest to ruch efektywny, który powoduje sprzedaż.

Frazy rozszerzone – kilkuczłonowe frazy kluczowe. Osoba wpisująca tego typu frazy jest bliższa podjęcia decyzji o zakupie. Ze względu, na niższą konkurencję (np.: Klient szuka laptopa konkretnej marki. O klienta wówczas nie konkurują wszystkie sklepy z laptopami, a jedynie te, które posiadają w ofercie laptopy danej marki) oraz wyższe prawdopodobieństwo zakupu, fraza bardzo atrakcyjna pod względem obcości na wysokich pozycjach w wyszukiwarce

Frazy długiego ogona (long tail) – wielowyrazowe frazy, opisujące dokładny model produktu lub precyzyjnie poszukiwaną usługę, np.: “dobry fryzjer warszawa śródmieście”. Klient używając frazy tego typu, interesuje się daną rzeczą. Już ją zna, rozważa jej zakup. Promowanie tego typu fraz zazwyczaj jest stosunkowo łatwe.

Frazy brandowe – frazy związane z marką firmy. Wpisywane, gdy dana firma jest znana wyszukującemu.

Wykres konkurencyjności fraz kluczowych.
Wykres konkurencyjności słów kluczowych / autor: Top Position

Frazy kluczowe – konkurencyjność

Na konkurencyjność fraz kluczowych, a co za tym idzie na ich koszt promocji zarówno w Google Ads, jak i organicznym pozycjonowaniu, oprócz rodzaju frazy (patrz wyżej), wpływa kilka dodatkowych elementów, takich jak:

  • branża (najdroższe branże to ubezpieczenia, pożyczki, kredyty hipoteczne, prawnicy, adwokaci, hosting, pozycjonowanie, forex, itp.);
  • ilość konkurentów / klientów;
  • sezonowość.

Jak dobrać frazy kluczowe?

AnswerThePublic.com

Bezpłatne narzędzie bazujące na sugestiach z wyszukiwarek Google oraz Bing. Grupy fraz podzielone są w przejrzysty sposób.

question-visualisation

ubersuggest.io

Kolejne bezpłatne narzędzie, które pomaga wyszukać frazy kluczowe. Szybie i intuicyjne.

ubersuggest

KeyWordTool.io

Płatne narzędzie – niestety bez możliwości bezpłatnego testowania. Pozwala jednak znaleźć wiele niszowych fraz kluczowych, często z niskimi stawkami za kliknięcie (CPC). Jeśli nie chcemy płacić, możemy w podobny sposób, lecz na pewno nie tak efektywny, skorzystać z poniższej metody.

Podpowiedzi w wynikach wyszukiwania Google

kawa

Google Trends

Bezpłatne narzędzie do mierzenia trendów i historycznych danych. Przydatne nie tylko do wyszukiwania fraz kluczowych, ale planowania biznesu czy działań marketingowych. Wpisując, np.: “wyprzedaż samochodów”, widzimy, że zawsze ilość wyszukiwań wzrastała po Nowym Roku. Natomiast trend ten zmienia się od 2015 roku, w którym można zauważyć, że liczba wyszukiwań spłaszczyła się i wydłużyła w czasie już od końcówki roku.

https://www.google.com/trends
trends

Planer słów kluczowych – Google Keyword Planner
https://adwords.google.com/ko/KeywordPlanner/Home

Bezpłatne narzędzie Google. Jednak aktualnie (wrzesień 2016), Google wprowadza ograniczenia dostępności dla osób, które nie zarządzają większymi budżetami.
Narzędzie pokazuje średnią ilość zapytań dla danych grup fraz. Pokazuje również trendy wyszukiwań czy trendy mobilne. Dane o ilości wyszukiwań oraz średnim koszcie za kliknięcie powinny być traktowane jako orientacyjne, niejednokrotnie dopiero kampania weryfikuje stawki CPC.

keywordplanner

semstorm.com

Bardzo dobre narzędzie do doboru fraz. Można, m.in.: sprawdzić z jakich fraz korzysta konkurencja – zarówna w wynikach bezpłatnych, jak i w płatnych Google Ads.

semstorm

Ahrefs – Keywords Explorer

ahrefs.com

Płatne narzędzie. Za pomocą tego narzędzia możemy dobierać frazy, szacować ruch, ich koszt w Google Ads. Dzięki  ahrefs.com (podobnie jak majestic.com) możemy zbadać pod jakie frazy i w jaki sposób linkuje konkurencja, a co za tym idzie – pod jakie słowa kluczowe stara się pozycjonować stronę w organicznych wynikach wyszukiwania.

ahres

Słowa kluczowe. Wybierz najlepsze!

Wszystkie te narzędzia mają na celu pomoc w wyborze najlepszych fraz dla przeprowadzenia skutecznej reklamy w wyszukiwarce. Jednak nie ma nigdy złotej zasady. Dobrane przez nas frazy powinny zostać przetestowane (zwłaszcza przed rozpoczęciem pozycjonowania). Test fraz kluczowych najlepiej jest przeprowadzić kampanią Google Ads (z wykorzystaniem Google Analytics), która pozwoli nam zweryfikować ich skuteczność.

Dzięki takiej kampanii określimy:

  • słowa kluczowe, które cieszyły się największym zainteresowaniem,
  • frazy, które powodowały konwersję na stronie,
  • otrzymamy dostęp do dodatkowych fraz, które były wpisywane przez użytkowników, a nie zostały uwzględnione we wcześniejszym zestawieniu.

Uwaga, 15% fraz wpisywanych w Google każdego dnia jest wpisywana po raz pierwszy!

Total
0
Shares
Udostępnij 0
Tweet 0
Udostępnij 0
Powiązane tematy
  • AdWords
  • Google Ads
  • Pozycjonowanie
Previous Article
[snippet] Usunięcie query string plików CSS i JS 1
  • Różne

[snippet] Usunięcie query string plików CSS i JS

  • 16 sierpnia 2016
Zobacz post
Next Article
Dlaczego warto korzystać z pozycjonowania 2
  • Marketing

Dlaczego warto korzystać z pozycjonowania

  • 31 października 2016
Zobacz post

Newsletter

Podobał Ci się artykuł? Dołącz do newslettera!

Może Ci się spodobać
Pozycjonowanie Bing 3
Zobacz post
  • Marketing
  • SEO

Pozycjonowanie Bing

  • Michał Wiercimok
  • 26 marca 2023
Przekierowanie 302 4
Zobacz post
  • SEO

Przekierowanie 302

  • Michał Wiercimok
  • 7 marca 2023
Google Signals - co to jest? 5
Zobacz post
  • Marketing

Google Signals – co to jest?

  • Michał Wiercimok
  • 2 marca 2023
Google Performance Max 6
Zobacz post
  • Google Ads

Google Performance Max

  • Michał Wiercimok
  • 28 lutego 2023
Wytyczne Google'a dotyczące tworzenia treści przy użyciu AI 7
Zobacz post
  • Marketing
  • SEO

Wytyczne Google’a dotyczące tworzenia treści przy użyciu AI

  • Michał Wiercimok
  • 28 lutego 2023
Wszystko, co musisz wiedzieć o pliku .htaccess 8
Zobacz post
  • SEO

Wszystko, co musisz wiedzieć o pliku .htaccess

  • Michał Wiercimok
  • 25 lutego 2023
Core Web Vitals - co to jest? 9
Zobacz post
  • Marketing
  • SEO

Core Web Vitals – co to jest?

  • Michał Wiercimok
  • 24 lutego 2023
Słowniczek SEO 10
Zobacz post
  • Marketing

Słowniczek SEO

  • Michał Wiercimok
  • 23 lutego 2023

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Newsletter

Dowiaduj się co nowego w e-marketingu

Michał Wiercimok
  • Pozycjonowanie Katowice
  • Mapa Strony
  • O mnie
  • Kontakt
  • Polityka plików cookies

Input your search keywords and press Enter.

Zarządzaj swoją prywatnością

Żeby zapewnić najlepsze wrażenia, my oraz nasi partnerzy używamy technologii takich jak pliki cookies do przechowywania i/lub uzyskiwania informacji o urządzeniu. Wyrażenie zgody na te technologie pozwoli nam oraz naszym partnerom na przetwarzanie danych osobowych, takich jak zachowanie podczas przeglądania lub unikalny identyfikator ID w tej witrynie. Brak zgody lub jej wycofanie może niekorzystnie wpłynąć na niektóre funkcje.

Kliknij poniżej, aby wyrazić zgodę na powyższe lub dokonać szczegółowych wyborów. Twoje wybory zostaną zastosowane tylko do tej witryny. Możesz zmienić swoje ustawienia w dowolnym momencie, w tym wycofać swoją zgodę, korzystając z przełączników w polityce plików cookie lub klikając przycisk zarządzaj zgodą u dołu ekranu.

Funkcjonalne Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych. Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
Statystyka

Marketing

Funkcje
Zawsze aktywne

Zawsze aktywne
Zarządzaj opcjami Zarządzaj serwisami Zarządzaj dostawcami Przeczytaj więcej o tych celach
Zarządzaj opcjami
{title} {title} {title}