Michał Wiercimok
  • Strona główna
  • Tu zacznij
    • O mnie
    • Zatrudnij mnie
  • Blog
    • Marketing
    • Blogowanie
    • Biznes
    • Eventy
    • Różne
  • Kontakt
  • Strona główna
  • Tu zacznij
  • Blog
  • Kontakt
Michał Wiercimok
  • Strona główna
  • Tu zacznij
    • O mnie
    • Zatrudnij mnie
  • Blog
    • Marketing
    • Blogowanie
    • Biznes
    • Eventy
    • Różne
  • Kontakt
  • Marketing

Marketing dla salonu samochodowego

  • 19 września 2018
  • 7 minute read
Total
0
Shares
0
0
0
0
Spis treści
  1. Droga klienta do zakupu
  2. Mikro-momenty
  3. Zanim zaczniesz marketing
  4. Reklama dla dealerów samochodowych
    1. Google Ads
    2. Facebook Ads
  5. Pozycjonowanie stron
    1. Mailingi
    2. Optymalizacja konwersji
  6. Wyprzedaż rocznika 2018

Decyzja o zakupie nowego samochodu, od momentu pojawiania się pomysłu, może zapaść nawet po roku. W tym czasie, potencjalny klient przechodzi krętą i długą drogę do odbioru kluczyków. Sporą część tej drogi pokonuje on-line. Jak sprawić, by na jej końcu odebrał kluczyki właśnie w Twoim salonie samochodowym?

Według raportów SAMAR, z roku na rok nieustannie bite są rekordy sprzedaży nowych samochodów w Polsce. Wielu właścicieli salonów samochodowych zastanawia się, co zrobić, by wypełnić kalendarz jazd próbnych i w konsekwencji tego – zwiększyć sprzedaż nowych aut w salonie.

Droga klienta do zakupu

95% kupujących samochody rozpoczyna swoje poszukiwania od internetu [1]Google/comScore, “Automotive Shopper Study”, U.S., n=3,165 consumers 18+ who purchased a vehicle in the past three months, Jan. 2017., dopiero w późniejszej fazie odwiedza salon dealera, w celu odbycia jazdy próbnej i zakupu. Jest to tak zwany efekt ROPO (research online, purchase offline).

Interpretując te dane, warto zadbać o jak największy, wartościowy ruch na stornie, by przekierować go do salonu, gdzie dzięki jeździe próbnej i profesjonalnej obsłudze klienta zostanie domknięta transakcja.

Mikro-momenty

Pojęcie przedstawione przez Google, charakteryzujące współczesne zachowania konsumentów. Więcej o mikro-momentach dowiesz się z strony: www.thinkwithgoogle.com/

Przykładowe mikro-momenty:

Który-samochód-jest-najlepszy? Na tym wczesnym etapie nie ma jeszcze zdefiniowanej marki, czy modelu samochodu. Mogą być to pytania “który samochód jest najlepszy dla rodziny”.

Czy-to-samochód-dla-mnie? Wyszukujemy funkcje, które są zgodne z naszym potrzebami, na przykład składana tylna kanapa, miejsce dla psa.

Czy-mogę-sobie-na-to-pozwolić? Tu porównywane mogą być formy finansowania, wady i zalety. Mogą wystąpić zapytania “samochód rodzinny do 50 000 zł”, “Audi Q5 cena” lub “Toyota RAV4 leasing”.

Gdzie-powinienem-kupić? Kupujący są prawie gotowi. Tu Twoje reklamy muszą się wyświetlać pod takimi hasłami, jak “Dealer Audi Warszawa”, “Jazda testowa Opel Insignia”, “Toyota blisko mnie”, “Najlepszy salon Hyundai Warszawa”.

Dokonuję-zakupu. Decyzja została podjęta, ale czy dostaję najwyższą wartość? Podkreśl swoje oferty i promocje w reklamach.

Marketing dla salonu samochodowego 1
Przykład przedstawienia najlepszej oferty na tle konkurencji

Studium przypadku Budds’ Chevrolet Cadillac Buick GMC  – thinkwithgoogle.com

Zanim zaczniesz marketing

Sprawdź, czy poprawnie śledzisz skuteczność prowadzonych działań. Upewnij się, czy zbierasz dane na temat ruchu na stornie poprzez takie narzędzia jak Google Analytics oraz Facebook Analytics. Czy mierzysz konwersję (porządne działania, jak kontakt z salonem),  oraz czy te narzędzia są poprawnie skonfigurowane.

Przeanalizuj aktualne inwestycje w marketing i podziel je na kategorie. Telewizja, radio, prasa, outdoor, e-mail marketing, display, wideo, itp. Sprawdź, gdzie spędzają czas Twoi klienci.

Ustal cele, jakie chcesz zrealizować oraz jaki budżet, jesteś w stanie przeznaczyć. Budżet na marketing internetowy powinien mieścić się w przedziale 45% – 75% wszystkich wydatków marketingowych salonu.

Reklama dla dealerów samochodowych

Sprawdzone metody na reklamę internetową salonu samochodowego oraz zwiększenie ilości odwiedzających salon to między innymi:

Google Ads

Reklama w sieci wyszukiwania Google, czyli w wyszukiwarce Google. Reklama pojawia się nad i pod organicznymi wynikami wyszukiwania, dokładnie wtedy, gdy użytkownicy szukają informacji o naszych produktach. Reklama ta rozliczna jest jedynie za kliknięcia, a na wartość kliknięć wpływają konkurencyjność (aukcja z innymi reklamodawcami), jakość reklam oraz jakość strony docelowej.

Reklama w sieci reklamowej Google (GDN – Google Display Network), czyli sieci stron partnerskich Google (AdSense). Reklamę w sieci reklamowej możemy kierować na wiele sposobów, a do jej zasobów zalicza się również Youtube.

Jak możemy kierować reklamy? Poniżej kilka przykładów:

  • remarketing (kierowanie do osób, które już odwiedziły naszą stronę),
  • kierowanie na osoby podobne do osób odwiedzających naszą stronę,
  • na wybrany obszar geograficzny (w tym również na wybrane dzielnice niektórych miast),
  • Kierowanie na odbiorców, na przykład na osoby aktywnie poszukujące nowego samochodu, osoby poszukujące hybryd, osoby poszukujące konkretnego rodzaju jak kombi, czy informacji o konkretnej marce samochodu. Więcej na support.google.com
    Marketing dla salonu samochodowego 2
  • kierowanie na słowa kluczowe,
  • kierowanie na tematy,
  • zainteresowania i zwyczaje,
  • kierowane na adresy e-mail, numery telefonów.

YouTube – wideo to najszybciej rozwijające się medium w internecie. Wciąż jest to relatywnie tania forma reklamy, gdzie nie ma tak dużej konkurencji wśród reklamodawców. Reklamy możemy kierować tak samo, jak w przypadku sieci reklamowej. 40% osób oglądających wideo związane z samochodem odwiedzi salon samochodowy [2]Source: Google/comScore, “Automotive Shopper Study, ” US, Jan. 2017 n=3,165 consumers 18+ who purchased a vehicle in the past 3 months

Facebook Ads

Podobnie jak Google Ads, reklamy możemy kierować na osoby, które odwiedziły naszą stronę, osoby podobne do tych osób, jak i na konkretne grupy docelowe. Facebook oferuje dodatkowe funkcje jak, bezpośrednie zbieranie danych (Lead Ads).

Najskuteczniejsze jest łączenie kampanii na różnych platformach oraz kierowanie reklam jak najbardziej spersonalizowanych.

Warto również długofalowo utrzymywać relację naszymi klientami w mediach społecznościowych. Dodaj informacje o tym, co dzieje się w salonie dealerskim.

Pozycjonowanie stron

Wysoka pozycja w organicznych wynikach wyszukiwania to ukryta forma reklamy (konsumenci nie traktują wyników w wyszukiwarce jako reklama, a najlepszą odpowiedź na zadane przez nich pytania), która cieszy się bardzo dużą skutecznością.

Dobierając frazy do pozycjonowania, warto skupić się na tych bardziej szczegółowych jak: Serwis samochodowy Toyota Kraków, Warsztat BMW Warszawa, Dealer Mercedes Wrocław, itp. Pozycjonowanie na konkretne modele, jak Audi A6 będzie powodować konkurowanie z główną stroną importera.

Osoby wpisujące tego typu frazy będą na jeszcze wczesnym etapie procesu zakupowego, będą też rozprzestrzenione na terenie całego kraju. Jeśli masz najlepszą ofertę i warto dla niej pokonać trasę z Krakowa do Gdańska po  wymarzony samochód (a tak się zdarza), warto rozważyć i te frazy w długofalowej strategii działań marketingowych.

Mailingi

Mailing oraz wysyłki SMS, wciąż są bardzo popularną formą dotarcia do klientów zarówno nowych (zakup mailingu / baz danych), jak i do własnych.

Warto intensywnie zbierać adresy e-mail, gdyż dzięki temu raz wydana wartość na pozyskanie ruchu będzie nam procentować przez dłuższy okres (nie będziemy musieli wydawać pieniędzy na ponowne pozyskanie zainteresowania tej samej osoby).

Optymalizacja konwersji

Wiele salonów posiada strony dostarczane przez importerów, które w ograniczony sposób pozwalają na edycję i mierzenie skuteczności. jednak w większości jest możliwość instalowania podstawowych kodów śledzenia, jak Google Analytics, czy Pixel Facebook.

Dzięki tym narzędziom, można dokładniej dowiedzieć się, kto wchodzi w interakcję z stroną dealerską, skąd na nią trafił i co na niej zrobił.

Dobrą metodą zwiększająca ilość kontaktów z salonem są widżety takie jak Call Page (warto przetestować za darmo). Zainstalowałem go dla kilku stron dealerów i zawsze zarówno z strony dealerów, jak i klientów słychać zachwyt. Od strony salonu – oczywiście ze względu na zwiększoną ilość kontaktów, a z strony klientów  – ze względu na bardzo dobre doświadczenie obsługi (custumers experinece). Według badań tej samej firmy (Call Page), 50% próśb o kontakt pozostaje bez od zewu, a tego typu narzędzie pozwala eliminować ten problem.

Brak odpowiedzi lub późna odpowiedź to często zmarnowane pieniądze na marketing. Nie sztuką jest zdobyć duży ruch na stronie, sztuką jest, by był to wartościowy i konwertujący ruch. Widżet ten przekierowuje najczęściej do call center salonu, lub na recepcję. Tam zostaje rozpoznany cel rozmowy i zostaje ona pokierowana do specjalisty.

Remarketing

Opisywałem go wyżej, ale chciałbym wspomnieć, że średnio 99% osób przy pierwszej wizycie strony nie dokona konwersji. Niemal zawsze warto prowadzić działania remarketingu w obrębie sieci reklamowej Google, Youtube, Facbook.

Marketing dla salonu samochodowego 3

Wyprzedaż rocznika 2018

Według danych statystycznych i danych Google Trends, z roku na rok coraz bardziej popularne są wyprzedaże rocznika w salonach samochodowych.

  
Marketing dla salonu samochodowego 4
Trend wyszukiwania “Wyprzedaż rocznika”

Wyprzedaże te z roku na rok również zaczynają się coraz wcześniej. Znaczący wzrost trendu wyszukiwania obserwujemy już w październiku, a kulminację osiągają w styczniu.

Pierwsze pół roku 2018 roku przyniosło  305,5 tys. rejestracji nowych samochodów, co oznacza wzrost o 10,4%. Druga połowa roku może okazać się równie dobra lub nawet lepsza, ze względu planowane przez ministerstwo finansów wprowadzenie limitu kosztów podatkowych – w leasingu wyniosą one 150 tys. zł, a ponadto wprowadzone zostanie ograniczenie jedynie do 75% możliwości zaliczenia kosztów związanych z nabyciem i eksploatacją auta (od stycznia 2019). Z tego względu, część klientów firmowych może przyspieszyć swoje decyzje zakupowe.

Z drugiej strony, dużą podaż i konkurencję wśród dealerów samochodowych może budować wejście nowej normy – WLTP.

Przygotuj się do tych działań i zyskaj większą sprzedaż, wyprzedzając konkurencję. Zapraszam do współpracy jeśli chcesz skrócić czas sprzedaży, zwiększyć sprzedaż, zoptymalizować koszty lub potrzebujesz doradztwa, szkolenia z zakresu marketingu internetowego.

Polecam również najlepszą drużynę od reklamy w branży motoryzacyjnej: motoreklama.pl

Źródło[+]

Źródło
↑1 Google/comScore, “Automotive Shopper Study”, U.S., n=3,165 consumers 18+ who purchased a vehicle in the past three months, Jan. 2017.
↑2 Source: Google/comScore, “Automotive Shopper Study, ” US, Jan. 2017 n=3,165 consumers 18+ who purchased a vehicle in the past 3 months
Total
0
Shares
Udostępnij 0
Tweet 0
Udostępnij 0
Previous Article
Praca zdalna - nowy wymiar zatrudnienia? 9
  • Biznes

Praca zdalna – nowy wymiar zatrudnienia?

  • 14 września 2018
Zobacz post
Next Article
Czat na stronę - jaki wybrać? 10
  • Różne

Czat na stronę – jaki wybrać?

  • 29 września 2018
Zobacz post

Newsletter

Podobał Ci się artykuł? Dołącz do newslettera!

Może Ci się spodobać
Content marketing - wszystko co musisz wiedzieć na temat marketingu treści 11
Zobacz post
  • Marketing

Content marketing – wszystko co musisz wiedzieć na temat marketingu treści

  • Michał Wiercimok
  • 15 listopada 2022
Consent Mode - Tryb uzyskiwania zgody w witrynach i aplikacjach mobilnych 12
Zobacz post
  • Marketing

Consent Mode – Tryb uzyskiwania zgody w witrynach i aplikacjach mobilnych

  • Michał Wiercimok
  • 9 listopada 2022
Najskuteczniejsze wymiary banerów reklamowych Google Ads 13
Zobacz post
  • Marketing

Najskuteczniejsze wymiary banerów reklamowych Google Ads

  • Michał Wiercimok
  • 29 października 2022
Reklama w Google Ads 14
Zobacz post
  • Marketing

Reklama w Google Ads

  • Michał Wiercimok
  • 25 lutego 2021
Meta Description 15
Zobacz post
  • Marketing

Meta Description

  • Michał Wiercimok
  • 5 października 2020
Tag Title 16
Zobacz post
  • Marketing

Tag Title

  • Michał Wiercimok
  • 2 października 2020
Co muszą wiedzieć marketerzy turystyczni, aby podążać naprzód 17
Zobacz post
  • Marketing

Co muszą wiedzieć marketerzy turystyczni, aby podążać naprzód

  • Michał Wiercimok
  • 6 sierpnia 2020
Ile kosztuje Pozycjonowanie ? 18
Zobacz post
  • Marketing

Ile kosztuje Pozycjonowanie ?

  • Michał Wiercimok
  • 19 stycznia 2020
1 comment
  1. Maciej pisze:
    23 kwietnia 2021 o 16:13

    Dzięki za wartościowy artykuł:)

    Odpowiedz

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Newsletter

Dowiaduj się co nowego w e-marketingu

Michał Wiercimok
  • Pozycjonowanie Katowice
  • Mapa Strony
  • O mnie
  • Kontakt
  • Polityka plików cookies

Input your search keywords and press Enter.

Zarządzaj swoją prywatnością

Żeby zapewnić najlepsze wrażenia, my oraz nasi partnerzy używamy technologii takich jak pliki cookies do przechowywania i/lub uzyskiwania informacji o urządzeniu. Wyrażenie zgody na te technologie pozwoli nam oraz naszym partnerom na przetwarzanie danych osobowych, takich jak zachowanie podczas przeglądania lub unikalny identyfikator ID w tej witrynie. Brak zgody lub jej wycofanie może niekorzystnie wpłynąć na niektóre funkcje.

Kliknij poniżej, aby wyrazić zgodę na powyższe lub dokonać szczegółowych wyborów. Twoje wybory zostaną zastosowane tylko do tej witryny. Możesz zmienić swoje ustawienia w dowolnym momencie, w tym wycofać swoją zgodę, korzystając z przełączników w polityce plików cookie lub klikając przycisk zarządzaj zgodą u dołu ekranu.

Funkcjonalne Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych. Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
Statystyka

Marketing

Funkcje
Zawsze aktywne

Zawsze aktywne
Zarządzaj opcjami Zarządzaj serwisami Zarządzaj dostawcami Przeczytaj więcej o tych celach
Zarządzaj opcjami
{title} {title} {title}