Michał Wiercimok
  • Strona główna
  • Tu zacznij
    • O mnie
    • Zatrudnij mnie
  • Blog
    • Marketing
    • Blogowanie
    • Biznes
    • Eventy
    • Różne
  • Kontakt
  • Strona główna
  • Tu zacznij
  • Blog
  • Kontakt
Michał Wiercimok
  • Strona główna
  • Tu zacznij
    • O mnie
    • Zatrudnij mnie
  • Blog
    • Marketing
    • Blogowanie
    • Biznes
    • Eventy
    • Różne
  • Kontakt
  • Różne

Pozycjonowanie Sklepu Internetowego

  • 10 sierpnia 2021
  • 5 minute read
Total
0
Shares
0
0
0
0
Spis treści
  1. Jak zacząć pozycjonowanie sklepu internetowego
    1. Platforma sklepowa
  2. Słowa kluczowe
  3. On-page SEO
  4. Techniczne SEO
  5. Linkowanie – Link building
    1. Pomysł na linki do sklepu internetowego.
  6. Content Marketing
  7. Ile kosztuje pozycjonowanie sklepu

Pozycjonowanie to wciąż najpopularniejsza forma promocji sklepów internetowych, długofalowo jest najbardziej opłacalna. Stąd praktycznie we wszystkich biznesplanach sklepów internetowych zapisana jest jako strategiczna. Jak podjeść do pozycjonowania sklepu? W tym wpisie znajdziesz porady.

Jeśli chcesz dużo sprzedawać i z zyskiem, dobre pozycje w wyszukiwarce mogą w tym skutecznie pomóc. Pamiętaj tylko, że pozycje same w sobie nie zwiększą sprzedaży, liczą się również inne elementy, jak użyteczność sklepu, obsługa klienta, czy oferta.

Jak zacząć pozycjonowanie sklepu internetowego

Platforma sklepowa

Jedno z pierwszych pytań jakie powinieneś sobie zadać to jak założyć sklep internetowy, na jakiej platformie sklepowej. Czy wybrać rozwiązanie w abonamencie (SaaS), czy też sklep na własnym serwerze. Dobra wiadomość jest taka, że aktualnie większość gotowych rozwiązań lepiej lub gorzej jest przygotowana pod SEO. Wybór, powinieneś kierować przede wszystkim swoją wygodą i wymaganiami.

Sam rekomenduję dla początkujących SaaS, gdyż dzięki bardzo niskiej inwestycji dostanie się relatywnie dużo, uda się przetestować co jest potrzebne i czego brakuje przy prowadzeniu sklepu. Jeśli będzie czegoś brakowało, można przenieść sklep na przykład po roku na bardziej dedykowane rozwiązanie.

Wybór platformy ma dość duże znacznie. Uproszczając ten wątek (bo nie o wyborze platformy dzisiaj piszę), do wyboru mamy:

  • gotowe platformy w systemie abonamentowym – SAAS (Shoper, IAI, Sky Shop,)
  • skrypty z otwartym kodem (open source) do instalacji na własnym serwerze jak Woocommerce, Presta Shop, Magento, itp.
  • skrypty dedykowane

Gotowe platformy pozwalają na szybkie i relatywnie tanie uruchomienie sklepu, szczególnie polecane początkującym (ale nie tylko). Platformy te z roku na rok coraz lepiej dbają o SEO (kilka lat temu i dawniej, była w większości przypadków tragedia), należy jednak pamiętać, że nie mamy, lub mamy bardzo ograniczony dostęp do kodu źródłowego, przez co część optymalizacji SEO nie będzie możliwa do wdrożenia.

Otwarte oprogramowanie daje nam największe możliwości, zwłaszcza w mojej opinii połączenie WordPress i Woocommerce. Choć same oprogramowanie jest bezpłatne, to na konfigurację będziesz potrzebować czas i pewnych umiejętności. Lub zatrudnić wyspecjalizowane osoby. Również wiele rozszerzeń jest dodatkowo płatne (nie są to zazwyczaj bardzo wysokie kwoty, ale…).

Dedykowany skrypt. Tu możesz otrzymać najlepsze rozwiązania jak i najgorsze, wszystko to kwestia Twojego budżetu i umiejętności agencji tworzącej oprogramowanie. Rozwiązanie to może być dobre osób, które już prowadzą sklep kilka lat i wiedzą co potrzebują, i czego im brakuje w innych rozwiązaniach.

Słowa kluczowe

Większość osób chcących pozycjonować swój sklep internetowy dobiera bardzo ogólne słowa kluczowe, z dużą ilością wyszukiwań i konkurencyjnością, zarazem z niskim współczynnikiem konwersji. Wypozycjonowanie takich fraz jest bardzo trudne, czasochłonne i drogie.

Warto wcześniej sprawdzić, kto znajduje się pod tego typu frazami. Przykładowo dla frazy “biżuteria” wyszukiwanego średniomiesięcznie 22 000 razy według ahrefs.com

Pozycjonowanie Sklepu Internetowego 1
Wyniki wyszukiwania Google dla słowa “Biżuteria”

Czy naprawdę myślisz, że te firmy inwestujące lata, duże pieniądze w marketing internetowy, łatwo dadzą się wyprzedzić początkującemu sprzedawcy? Raczej nie.

Dlatego powinieneś skoncentrować się ma bardziej szczegółowych frazach kluczowych z mniejszą konkurencyjnością. Znaleźć swoją niszę. Prawdopodobnie zajmie to sporo czasu, zwłaszcza jeśli nie masz doświadczenia, ale jest to bardzo ważne.

Z drugiej strony wpisując frazę “Suplementy diety” w Google. 8/10 pierwszych wyników wyszukiwania to artykuł blogowe, poradnikowe. A tylko 2 wyniki wyszukiwania to sklepu internetowe. To sygnał, jakiego typu strony będą rankować z większym prawdopodobieństwem pod tą frazą.

On-page SEO

Zadbaj o tytuły podstron <title>

Zadbaj o unikalne opisy Meta Description

Adresy URL

Zadbaj o wysokiej jakości, unikalne opisy kategorii i produktów. Pomóc tu mogą również treści generowane przez użytkowników, na przykład recenzje produktów.

Używaj znaczników danych jak schema.org. Dzięki nim możesz uzyskać nawet 30% wyższy współczynnik CTR w wynikach wyszukiwania[1]https://searchengineland.com/how-to-get-a-30-increase-in-ctr-with-structured-markup-105830.

  • Pamiętaj o SSL
  • Przeprowadź audyt SEO, coś zawsze może umknąć
  • Techniczne SEO

    Filtry wyszukiwania mogą tworzyć duplikaty treści w obrębie witryny, oraz zużywać crawl budget [2]https://webmasters.googleblog.com/2017/01/what-crawl-budget-means-for-googlebot.html.

    Podobny problem może występować z paginacją kategorii. Tu często zalecam, by jedynie pierwsza strona kategorii się indeksowała.

    Używaj adresów kanonicznych tam gdzie mogą wystąpić duplikaty [3]https://support.google.com/webmasters/answer/139066?hl=pl.

    Linkowanie – Link building

    Sprawdź jakie strony linkują do storn Twojej konkurencji.

    Stwórz strategię linkowania do swojej storny.

    Pomysł na linki do sklepu internetowego.

    Strony producentów, na podstronach “gdzie kupić”.

    Recenzje produktów

    Aby wyszukać miejsca na tego typu linki, możemy stworzyć odpowiednie zapytanie w Google. Przykładowo, jeśli chcemy znaleźć strony z recenzjami kremów do rąk, możemy użyć zapytania: intitle:”krem do rąk” intitle:”recenzja”, które zwraca 1 160 wyników.

    Pozycjonowanie Sklepu Internetowego 2
    zapytanie w google intitle:”krem do rąk” intitle:”recenzja”

    Następnie wystarczy skontaktować się z autorami, czy nie chcieli by zrecenzować waszego produktu.

    Content Marketing

    Tworzenie bloga, infografik, materiałów wideo, raportów itp./

    Ile kosztuje pozycjonowanie sklepu

    Koszt pozycjonowania, jak większości usług wyceniana jest na podstawie pracochłonności. Więcej o tym pisałem już w wpisie https://michal.wiercimok.pl/ile-to-kosztuje-ile-za-to-wziac/.

    Pozycjonowanie małego sklepu w wąskiej, mało konkurencyjnej niszy możesz przeprowadzić samemu, jeśli masz czas i chęci do nauki. Musisz jednak zastanowić się czy w tym czasie, nie lepiej będzie rozwijać biznes i obsługę klienta, a zadania zlecić.

    Aktualnie wycena pozycjonowania małych sklepów to 1000 – 1500 zł netto miesięcznie. Średnia wartość pozycjonowania sklepu to 3000 – 5000 zł netto. Jednak trzeba Pamiętać, że są branże bardzo konkurencyjne, gdzie stawki są wielokrotnie wyższe, a sklepy tworzą własne działy SEO wewnątrz organizacji.

    Jeśli będziesz działać w najbardziej konkurencyjnych branżach, Twój sklep będzie miał dział marketingu z dyrektorem, który doradzi Ci najlepsze rozwiązanie. Jeśli chcesz działać w takich branżach, musisz mieć budżet i czas.

    Źródło[+]

    Źródło
    ↑1 https://searchengineland.com/how-to-get-a-30-increase-in-ctr-with-structured-markup-105830
    ↑2 https://webmasters.googleblog.com/2017/01/what-crawl-budget-means-for-googlebot.html
    ↑3 https://support.google.com/webmasters/answer/139066?hl=pl
    Total
    0
    Shares
    Udostępnij 0
    Tweet 0
    Udostępnij 0
    Previous Article
    Reklama w Google Ads 5
    • Marketing

    Reklama w Google Ads

    • 25 lutego 2021
    Zobacz post
    Next Article
    Najskuteczniejsze wymiary banerów reklamowych Google Ads 6
    • Marketing

    Najskuteczniejsze wymiary banerów reklamowych Google Ads

    • 29 października 2022
    Zobacz post

    Newsletter

    Podobał Ci się artykuł? Dołącz do newslettera!

    Może Ci się spodobać
    CrUX - co to jest? 7
    Zobacz post
    • Różne

    CrUX – co to jest?

    • Michał Wiercimok
    • 22 lutego 2023
    Opis aktualizacji Maj 2020 Core Update 8
    Zobacz post
    • Różne

    Opis aktualizacji Maj 2020 Core Update

    • Michał Wiercimok
    • 30 maja 2020
    Jak zrobić stronę internetową - Poradnik 9
    Zobacz post
    • Różne

    Jak zrobić stronę internetową – Poradnik

    • Michał Wiercimok
    • 31 marca 2020
    .htaccess bez tajemnic 10
    Zobacz post
    • Różne

    .htaccess bez tajemnic

    • Michał Wiercimok
    • 16 marca 2020
    Jaki wybrać hosting 11
    Zobacz post
    • Różne

    Jaki wybrać hosting

    • Michał Wiercimok
    • 23 lutego 2020
    Gdzie zarejestrować domenę internetową? 12
    Zobacz post
    • Różne

    Gdzie zarejestrować domenę internetową?

    • Michał Wiercimok
    • 20 stycznia 2020
    [Case Study] Strona afiliacyjna w 12 miesięcy od 0 - 5000 uu, niskim kosztem 13
    Zobacz post
    • Różne

    [Case Study] Strona afiliacyjna w 12 miesięcy od 0 – 5000 uu, niskim kosztem

    • Michał Wiercimok
    • 16 stycznia 2020
    Wybór domeny na bloga 14
    Zobacz post
    • Różne

    Wybór domeny na bloga

    • Michał Wiercimok
    • 16 listopada 2019

    Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Newsletter

    Dowiaduj się co nowego w e-marketingu

    Michał Wiercimok
    • Pozycjonowanie Katowice
    • Mapa Strony
    • O mnie
    • Kontakt
    • Polityka plików cookies

    Input your search keywords and press Enter.

    Zarządzaj swoją prywatnością

    Żeby zapewnić najlepsze wrażenia, my oraz nasi partnerzy używamy technologii takich jak pliki cookies do przechowywania i/lub uzyskiwania informacji o urządzeniu. Wyrażenie zgody na te technologie pozwoli nam oraz naszym partnerom na przetwarzanie danych osobowych, takich jak zachowanie podczas przeglądania lub unikalny identyfikator ID w tej witrynie. Brak zgody lub jej wycofanie może niekorzystnie wpłynąć na niektóre funkcje.

    Kliknij poniżej, aby wyrazić zgodę na powyższe lub dokonać szczegółowych wyborów. Twoje wybory zostaną zastosowane tylko do tej witryny. Możesz zmienić swoje ustawienia w dowolnym momencie, w tym wycofać swoją zgodę, korzystając z przełączników w polityce plików cookie lub klikając przycisk zarządzaj zgodą u dołu ekranu.

    Funkcjonalne Zawsze aktywne
    Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
    Preferencje
    Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
    Statystyka
    Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych. Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
    Marketing
    Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
    Statystyka

    Marketing

    Funkcje
    Zawsze aktywne

    Zawsze aktywne
    Zarządzaj opcjami Zarządzaj serwisami Zarządzaj dostawcami Przeczytaj więcej o tych celach
    Zarządzaj opcjami
    {title} {title} {title}