Michał Wiercimok
  • Strona główna
  • Tu zacznij
    • O mnie
    • Zatrudnij mnie
  • Blog
    • Marketing
    • Blogowanie
    • Biznes
    • Eventy
    • Różne
  • Kontakt
  • Strona główna
  • Tu zacznij
  • Blog
  • Kontakt
Michał Wiercimok
  • Strona główna
  • Tu zacznij
    • O mnie
    • Zatrudnij mnie
  • Blog
    • Marketing
    • Blogowanie
    • Biznes
    • Eventy
    • Różne
  • Kontakt
  • Marketing

Najskuteczniejsze wymiary banerów reklamowych Google Ads

  • 29 października 2022
  • 2 minute read
Total
0
Shares
0
0
0
0
Spis treści
  1. Najskuteczniejsze rozmiary reklam
  2. Reklamy elastyczne

Reklamy banerowe to jedna z najpopularniejszych form reklamy, w systemie reklamowym Google możemy dodać wiele formatów, poniżej te najskuteczniejsze.

Banery o stałych wymiarach pozwalają nam zachować lepszą kontrolę nad tym co i w jaki sposób się wyświetla, reklamy elastyczne pozwalają w prosty sposób dopasować się do wybranych jednostek reklamowych na stronach reklamodawców, dzięki czemu uzyskują dużą skuteczność wyświetleń.

Najskuteczniejsze rozmiary reklam

Rozmiar reklamyOpis
750 x 300
Trzeci pod względem popularności format w Polsce (17% kampanii reklamowych) i główna alternatywa dla rozmiaru 750 x 200.
750 x 200
Najpopularniejszy format w Polsce, stosowany w 53% kampanii reklamowych. Najskuteczniejszy wtedy, gdy reklama jest umieszczona nad lub tuż pod menu witryny.
750 x 100Bardzo popularny format w Polsce, dobrze się sprawdza zarówno w kampaniach budujących świadomość marki, jak i ukierunkowanych na reakcję bezpośrednią.
728 x 90Nazywany także „długim banerem”. Z reguły dla tego formatu dostępnych jest więcej zasobów reklamowych, co może zwiększyć przychody, gdy włączysz wyświetlanie reklam zarówno tekstowych, jak i graficznych.

Skuteczny, gdy reklama jest umieszczona nad główną treścią lub na stronach forum.

Nadaje się też na strony zoptymalizowane pod kątem tabletów.
336 x 280Nazywany także „dużym prostokątem”. Z reguły dla tego formatu dostępnych jest więcej zasobów reklamowych, co może zwiększyć przychody, gdy włączysz wyświetlanie reklam zarówno tekstowych, jak i graficznych.

Skuteczny, gdy reklama jest umieszczona w tekście lub znajduje się na końcu artykułu.
300 x 250Nazywany także „średnim prostokątem”. Z reguły dla tego formatu dostępnych jest więcej zasobów reklamowych, co może zwiększyć przychody, gdy włączysz wyświetlanie reklam zarówno tekstowych, jak i graficznych.

Skuteczny, gdy reklama jest umieszczona w tekście lub znajduje się na końcu artykułu.
300 x 50Rozmiar na komórki nazywany też „banerem mobilnym”. Pasuje do większych ekranów telefonów komórkowych. Reklama powinna znajdować się na górze lub na dole ekranu.
160 x 600Nazywany także „szerokim wieżowcem”. Z reguły dla tego formatu dostępnych jest więcej zasobów reklamowych, co może zwiększyć przychody, gdy włączysz wyświetlanie reklam zarówno tekstowych, jak i graficznych.

Ma największą skuteczność, gdy znajduje się obok pasków bocznych na stronach internetowych.
468 x 60azywany także „banerem”. Ten format jest odpowiedni do mniejszych przestrzeni, w których nie mieści się długi baner 728 x 90.

Reklam displayowych dostosowanych do tego rozmiaru zwykle jest mniej, dlatego jego skuteczność może nie być optymalna.

Nadaje się też na strony zoptymalizowane pod kątem tabletów.

Reklamy elastyczne

Reklamy elastyczne (https://support.google.com/google-ads/answer/7005917) – tu najlepiej przesłać nam duże zdjęcie o wymiarach 1600px. Treści na nich powinny być ograniczone (ważniejszy jest sam obraz), same treści dodasz w systemie reklamowym. Treści dodane w systemie reklamowym mają wpływ na jakość reklam.


W przypadku grup reklam zawierających elastyczną reklamę displayową nastąpił wzrost liczby konwersji o średnio 90%.

Obraz

  • Orientacja pozioma (1,91:1): 1200 x 628 pikseli
    • minimalny rozmiar obrazu: 600 x 314 pikseli,
    • maksymalny rozmiar pliku: 5120 KB.
  • Kwadrat: 1200 x 1200 pikseli
    • minimalny rozmiar obrazu: 300 x 300 pikseli,
    • maksymalny rozmiar pliku: 5120 KB.

Logo

  • Orientacja pozioma (4:1): 1200 x 300 pikseli
    • minimalny rozmiar logo: 512 x 128 pikseli,
    • maksymalny rozmiar pliku: 5120 KB.
  • Kwadrat: 1200 x 1200 pikseli
    • minimalny rozmiar logo: 128 x 128 pikseli,
    • maksymalny rozmiar pliku: 5120 KB.

Przesłane reklamy elastyczne można dopasować w razie potrzeby w systemie reklamowym Google Ads. Dlatego też nie muszą być w “idealnym” rozmiarze.

Total
0
Shares
Udostępnij 0
Tweet 0
Udostępnij 0
Powiązane tematy
  • Google Ads
Previous Article
Pozycjonowanie Sklepu Internetowego 1
  • Różne

Pozycjonowanie Sklepu Internetowego

  • 10 sierpnia 2021
Zobacz post
Next Article
Consent Mode - Tryb uzyskiwania zgody w witrynach i aplikacjach mobilnych 2
  • Marketing

Consent Mode – Tryb uzyskiwania zgody w witrynach i aplikacjach mobilnych

  • 9 listopada 2022
Zobacz post

Newsletter

Podobał Ci się artykuł? Dołącz do newslettera!

Może Ci się spodobać
Pozycjonowanie Bing 3
Zobacz post
  • Marketing
  • SEO

Pozycjonowanie Bing

  • Michał Wiercimok
  • 26 marca 2023
Przekierowanie 302 4
Zobacz post
  • SEO

Przekierowanie 302

  • Michał Wiercimok
  • 7 marca 2023
Google Signals - co to jest? 5
Zobacz post
  • Marketing

Google Signals – co to jest?

  • Michał Wiercimok
  • 2 marca 2023
Google Performance Max 6
Zobacz post
  • Google Ads

Google Performance Max

  • Michał Wiercimok
  • 28 lutego 2023
Wytyczne Google'a dotyczące tworzenia treści przy użyciu AI 7
Zobacz post
  • Marketing
  • SEO

Wytyczne Google’a dotyczące tworzenia treści przy użyciu AI

  • Michał Wiercimok
  • 28 lutego 2023
Wszystko, co musisz wiedzieć o pliku .htaccess 8
Zobacz post
  • SEO

Wszystko, co musisz wiedzieć o pliku .htaccess

  • Michał Wiercimok
  • 25 lutego 2023
Core Web Vitals - co to jest? 9
Zobacz post
  • Marketing
  • SEO

Core Web Vitals – co to jest?

  • Michał Wiercimok
  • 24 lutego 2023
Słowniczek SEO 10
Zobacz post
  • Marketing

Słowniczek SEO

  • Michał Wiercimok
  • 23 lutego 2023

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Newsletter

Dowiaduj się co nowego w e-marketingu

Michał Wiercimok
  • Pozycjonowanie Katowice
  • Mapa Strony
  • O mnie
  • Kontakt
  • Polityka plików cookies

Input your search keywords and press Enter.

Zarządzaj swoją prywatnością

Żeby zapewnić najlepsze wrażenia, my oraz nasi partnerzy używamy technologii takich jak pliki cookies do przechowywania i/lub uzyskiwania informacji o urządzeniu. Wyrażenie zgody na te technologie pozwoli nam oraz naszym partnerom na przetwarzanie danych osobowych, takich jak zachowanie podczas przeglądania lub unikalny identyfikator ID w tej witrynie. Brak zgody lub jej wycofanie może niekorzystnie wpłynąć na niektóre funkcje.

Kliknij poniżej, aby wyrazić zgodę na powyższe lub dokonać szczegółowych wyborów. Twoje wybory zostaną zastosowane tylko do tej witryny. Możesz zmienić swoje ustawienia w dowolnym momencie, w tym wycofać swoją zgodę, korzystając z przełączników w polityce plików cookie lub klikając przycisk zarządzaj zgodą u dołu ekranu.

Funkcjonalne Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych. Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
Statystyka

Marketing

Funkcje
Zawsze aktywne

Zawsze aktywne
Zarządzaj opcjami Zarządzaj serwisami Zarządzaj dostawcami Przeczytaj więcej o tych celach
Zarządzaj opcjami
{title} {title} {title}