Michał Wiercimok
  • Strona główna
  • Tu zacznij
    • O mnie
    • Zatrudnij mnie
  • Blog
    • Marketing
    • Blogowanie
    • Biznes
    • Eventy
    • Różne
  • Kontakt
  • Strona główna
  • Tu zacznij
  • Blog
  • Kontakt
Michał Wiercimok
  • Strona główna
  • Tu zacznij
    • O mnie
    • Zatrudnij mnie
  • Blog
    • Marketing
    • Blogowanie
    • Biznes
    • Eventy
    • Różne
  • Kontakt
  • Marketing

Ile kosztuje Pozycjonowanie ?

  • 19 stycznia 2020
  • 4 minute read
Total
0
Shares
0
0
0
0
Spis treści
  1. Czy opłaca się pozycjonować samemu stronę internetową?
  2. Koszt pozycjonowania
    1. Audyt strony
    2. Treść
    3. Optymalizacja
    4. Linki
    5. Narzędzia
  3. Koniec kosztów?
  4. Inne artykuły na ten temat kosztów pozycjonowania
  5. Pozycjonowanie stron ile kosztuje?

Wiele osób bezpłatny ruch organiczny z wyszukiwarek traktuje jako darmowy. Ale, czy bezpłatny na pewno równa się darmowy?

Google zostało najpopularniejszą wyszukiwarką internetową na świecie (co by nie mówić), ze względu na najlepsze jakościowo wyniki wyszukiwania. Twórcą wyszukiwarki od samego początku zależało na wyświetlaniu najlepszych treści, w odpowiednim momencie, w jak najkrótszym czasie.

Od samego początku komunikując, że aby pojawić się wysoko w bezpłatnych wynikach wyszukiwania, wystarczy tworzyć dobre treści, którymi inni będą chcieli się podzielić.

Czy opłaca się pozycjonować samemu stronę internetową?

To zależy.

Jeśli masz czas (a ten aktualnie jest najcenniejszy). Możesz spróbować pozycjonować stronę internetową samemu. W studium przypadku opublikowanym kilka dni temu (link), opisałem jak przy minimalnej ilości pracy i minimalnemu nakładowi pracy udało się podnieść ranking strony w ciągu roku.

Może to wydawać się przez to proste. Ale, w tamtym artykule nie uwzględniłem wiedzy jaką posiadam oraz kosztu narzędzi. Efektywność pracy specjalisty z dużym doświadczeniem jest znacznie wyższa, niż początkujących, dopiero uczących się osób.

Koszt pozycjonowania

Koszt pozycjonowania to przede wszystkim czas. W tej “walucie” też postaram się opisać przybliżony koszt poszczególnych czynności, następnie można je łatwo przeliczyć na roboczogodziny (aktualnie stawka to 100 – 200 zł netto / roboczogodzina, oczywiście początkujący student, wykona te prace taniej za roboczogodzinę – nie zawsze się to opłaca, co nie znaczy, że nie nigdy).

Audyt strony

Początek współpracy to zawsze powinien być audyt strony pod katem pozycjonowania. Specjalista dzięki temu, będzie mógł optymalnie rekomendować dalsze działania.

  • Mała strona internetowa lokalnego biznesu – 5h
  • Mały sklep internetowy – 15h
  • Większe sklepy / strony internetowe – 20 – 30h

Treść

Są branże, gdzie treść może być lifestylowa, niewymagający researchu, a są branże gdzie wymagana będzie fachowa, specjalistyczna wiedza.

Przykładowy cennik tworzenia treści SEO

Cena za 1000 znakówIlość znaków (w tys.)Wartość
Treści na stronę
Artykuł lifestylowy, niewymagający researchu30390
Zaawansowany tekst tworzony na podstawie materiałów od klienta403120
Artykuł specjalistyczny, profesjonalny, wymagający researchu i wiedzy fachowej603180
Opisy produktów403120
Tekst na stronę firmową403120
Tekst marketingowy/sponsorowany/reklamowy/mailing403120
Prowadzenie bloga
4 wpisy miesięcznie4480
8 wpisów miesięcznie8960
16 wpisów miesięcznie121440

Optymalizacja

W zależności od tego jak duży jest serwis, ile rzeczy jest do poprawy, jaki został zastosowany skrypt (w przypadku popularnego skryptu jak WordPress, będzie to łatwiejsze, niż mniej znany lub dedykowany skrypt).

  • Mała strona internetowa lokalnego biznesu – 5h (~500 zł)
  • Mały sklep internetowy – 15h (~1000 – 1500 zł)
  • Większe sklepy / strony internetowe – 20 – 30h (~2000 – 3000 zł)

Linki

Linki na forach internetowych możemy samodzielnie zdobywać – koszt 0 zł. Koszt zlecenia to 3 – 10 zł za link.

Linki w katalogach stron – teoretycznie są bezpłatne katalogi, ale ich jakość jest zazwyczaj równa 0. Koszt dodanie do Katalogów płatnych to 2 – 20 zł

Artykuły sponsorowane – 50 – 50 000 zł (+ ewentualny koszt stworzenia artykułu). Według Linkhouse [1] https://linkhouse.co/artykuly-sponsorowane-jak-wybrac-portal-i-maksymalnie-wykorzystac-publikacje/, średni koszt publikacji to 197 PLN netto, a średni budżet miesięczny na publikacje to 1852 zł.

Własne zaplecze SEO – koszt to: domena (dobrze by miała historię), stworzenie strony, stworzenie artykułów, stworzenie linków do zaplecza. Mając powyżej dane o średnich cenach, możemy wyliczyć koszt zaplecza. Domena 10 zł, hosting 200 zł, stworzenie strony 500 zł, stworzenie artykułów 1000 zł, podlinkowanie zaplecza 500 zł.

Narzędzia

Na ten temat więcej opisywałem w artykule: Narzędzia SEO.

  1. Monitoring pozycji ~50 -100 zł / miesiąc
  2. Audyt stron ~ 500 zł / rok (Screaming Frog)
  3. Analiza linków ~ 400 zł / miesiąc (ahrefs.com)
  4. Analiza widoczności ~ 100 zł / miesiąc (Sentuo. ahrefs.com – również posiada tę funkcję)

Koniec kosztów?

Pozycjonowanie to ciągły proces, w szybko zmieniającym się środowisku. Dlatego, cześć kosztów będzie się powtarzać.

Audyt strony warto zrobić, przynajmniej raz w roku, nawet jak jest to mała strona, żeby wiedzieć czy wszystko jest w porządku, czy strona nadąża za trendami i technologią.

Treści na stronie powinny być cały czas rozbudowywane, na przykład poprzez prowadzony blog. Pozwala to budowę Topical authority, dzięki czemu wszystkie podstrony serwisu zyskują na rankingu.

Linki do witryny powinny być budowane systematycznie. Pokazuje to wyszukiwarce, że strona cały czas zyskuje na popularności. Również, nie można zapomnieć o konkurencji, która będzie się starała nas wyprzedzić.

Inne artykuły na ten temat kosztów pozycjonowania

Na temat wyceny pracy pisałem w artykule: Ile to kosztuje? Ile za to wziąć?
Na temat problemów z zrozumieniem kosztów w SEO: Wycena pozycjonowania stron internetowych

Warto również śledzić raporty, przygotowywane przez firmy związane z pozycjonowaniem, np.

  • linkhouse.co “Link Building w Polsce”
  • senuto.com “eCommerce w Polsce”

Pozycjonowanie stron ile kosztuje?

Jak widzisz. To zależy.

Zależy przede wszystkim od pracochłonności, a ta od konkurencyjności wybranej branż. Na pozycjonowanie składa się dużo “małych” czynności, które zagrają dopiero gdy będą całością, dlatego też budżety SEO są relatywnie wysokie.

Jeśli wybierasz ofertę agencji, nie sugeruj się tylko ceną, a działaniami, które obejmuje pozycjonowanie. Agencja może zaproponować pozycjonowanie za 500 zł miesięcznie (co może wystarczyć), ale nie oczekuj, że ktokolwiek spędzi kilkadziesiąt godzin miesięcznie przy pracy nad stroną w tym budżecie.

Część prac można samemu wykonywać, na przykład treści na bloga. Sam nawet sugeruję spróbować klika artykułów w swojej branży (w końcu znasz się na tym najlepiej), wtedy zobaczysz czy jest to dla Ciebie, cz też zajmuje za dużo czasu i lepiej zlecić te działania.

Źródło[+]

Źródło
↑1 https://linkhouse.co/artykuly-sponsorowane-jak-wybrac-portal-i-maksymalnie-wykorzystac-publikacje/
Total
0
Shares
Udostępnij 0
Tweet 0
Udostępnij 0
Previous Article
[Case Study] Strona afiliacyjna w 12 miesięcy od 0 - 5000 uu, niskim kosztem 1
  • Różne

[Case Study] Strona afiliacyjna w 12 miesięcy od 0 – 5000 uu, niskim kosztem

  • 16 stycznia 2020
Zobacz post
Next Article
Gdzie zarejestrować domenę internetową? 2
  • Różne

Gdzie zarejestrować domenę internetową?

  • 20 stycznia 2020
Zobacz post

Newsletter

Podobał Ci się artykuł? Dołącz do newslettera!

Może Ci się spodobać
Pozycjonowanie Bing 3
Zobacz post
  • Marketing
  • SEO

Pozycjonowanie Bing

  • Michał Wiercimok
  • 26 marca 2023
Przekierowanie 302 4
Zobacz post
  • SEO

Przekierowanie 302

  • Michał Wiercimok
  • 7 marca 2023
Google Signals - co to jest? 5
Zobacz post
  • Marketing

Google Signals – co to jest?

  • Michał Wiercimok
  • 2 marca 2023
Google Performance Max 6
Zobacz post
  • Google Ads

Google Performance Max

  • Michał Wiercimok
  • 28 lutego 2023
Wytyczne Google'a dotyczące tworzenia treści przy użyciu AI 7
Zobacz post
  • Marketing
  • SEO

Wytyczne Google’a dotyczące tworzenia treści przy użyciu AI

  • Michał Wiercimok
  • 28 lutego 2023
Wszystko, co musisz wiedzieć o pliku .htaccess 8
Zobacz post
  • SEO

Wszystko, co musisz wiedzieć o pliku .htaccess

  • Michał Wiercimok
  • 25 lutego 2023
Core Web Vitals - co to jest? 9
Zobacz post
  • Marketing
  • SEO

Core Web Vitals – co to jest?

  • Michał Wiercimok
  • 24 lutego 2023
Słowniczek SEO 10
Zobacz post
  • Marketing

Słowniczek SEO

  • Michał Wiercimok
  • 23 lutego 2023
1 comment
  1. Łukasz pisze:
    27 kwietnia 2020 o 15:45

    Każdy artykuł uświadamiający co składa się na koszty pozycjonowania jest przydatny. Dużo firm ciągle myśli, że jak zatrudni specjalistę SEO to ma wszystko z głowy i nie uwzględnia żadnego budżetu na dodatkowe działania seo.

    Odpowiedz

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Newsletter

Dowiaduj się co nowego w e-marketingu

Michał Wiercimok
  • Pozycjonowanie Katowice
  • Mapa Strony
  • O mnie
  • Kontakt
  • Polityka plików cookies

Input your search keywords and press Enter.

Zarządzaj swoją prywatnością

Żeby zapewnić najlepsze wrażenia, my oraz nasi partnerzy używamy technologii takich jak pliki cookies do przechowywania i/lub uzyskiwania informacji o urządzeniu. Wyrażenie zgody na te technologie pozwoli nam oraz naszym partnerom na przetwarzanie danych osobowych, takich jak zachowanie podczas przeglądania lub unikalny identyfikator ID w tej witrynie. Brak zgody lub jej wycofanie może niekorzystnie wpłynąć na niektóre funkcje.

Kliknij poniżej, aby wyrazić zgodę na powyższe lub dokonać szczegółowych wyborów. Twoje wybory zostaną zastosowane tylko do tej witryny. Możesz zmienić swoje ustawienia w dowolnym momencie, w tym wycofać swoją zgodę, korzystając z przełączników w polityce plików cookie lub klikając przycisk zarządzaj zgodą u dołu ekranu.

Funkcjonalne Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych. Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
Statystyka

Marketing

Funkcje
Zawsze aktywne

Zawsze aktywne
Zarządzaj opcjami Zarządzaj serwisami Zarządzaj dostawcami Przeczytaj więcej o tych celach
Zarządzaj opcjami
{title} {title} {title}